کد خبر : 52469
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

لایحه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها تصویب شد

لایحه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها تصویب شد

جلسه شورای شهر رشت برگزار و اعضای شورای شهر رشت لایحه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی را تصویب کردند.

به گزارش گیلانستان،عصر چهارشنبه (۲۱ خرداد) یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور ده نفر از اعضای شورا در دفتر این شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به حضور و فعال افرادی در راستای خدمات رسانی به مردم بدون هیچ گونه ادعایی، اظهار کرد: باید این افراد را به عنوان چهره‌های ماندگار در حوزه‌ای علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سایر بخش‌ها معرفی کنیم.

وجود اختلاف در میان اعضا به نفع شهر و شهروندان نیست

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی باید در این بخش وارد شود، افزود: در برخی از دوره‌های گذشته شورا چنین اقداماتی توسط کمیسیون فرهنگی انجام شده و این افراد شناسایی و تقدیر شده اند.

وی به ارسال گزارش به وزارت کشور در مورد اختلافات موجود در شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: وجود این بحث و گفتگوها و اختلاف سلیقه‌ها برای ضایع نشدن حق مردم است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای تکمیل تصفیه خانه کوشیار گیلانی قطعی شده است، ادامه داد: در زمینه ابنیه تاریخی نیز ۲۵ میلیارد تومان به حساب میراث واریز شد.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی وضعیت رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب و جلسات بررسی موضوع با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: انتظار می‌رود تا پایان امسال ۵۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شود.

حاجی پور با بیان اینکه ادامه اختلافات به نفع شهر و شهروندان نیست، تأکید کرد: وجود اختلاف سبب توقف کارها می‌شود نباید اجازه فرصت سوزی به هیچ کسی را بدهیم آنچه که به منفعت شهر و شهروندان است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها نباید در حین اجرا دچار تغییرات شود زیرا این تغییرات می‌تواند بر اعتبار و هزینه اجرای طرح تأثیر گذار باشد.

حاجی پور با بیان اینکه ما می‌توانیم در هر کار از امور شهر دخالت کنیم، تأکید کرد: ما شورای شهرداری نیستیم و شورای شهر رشت هستیم و در جهت منافع این شهر قطعاً تلاش خواهیم کرد.

کارگران شهرداری نفعی از شورای پنجم نبرده اند

محمد حسن علیپور یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز با گلایه از وضعیت کارگران، اظهار کرد: با توجه به انتصاب جدید در بخش امور مالی شهرداری رشت و نداشتن حق امضا باید منتظر تأخیر در پرداخت حقوق کارگران زحمت کش باشیم.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته هیچ اقدام مثبتی در راستای بهبود شرایط زندگی این کارگران از سوی شورا شهر شاهد نبوده ایم، افزود: این کارگران حتی از پوشش بیمه‌ای مناسبی نیز برخوردار نیستند.

علیپور با اشاره به سختی کار این افراد و با بیان اینکه با وجود مکاتبات بسیار هنوز هیچ اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است، ادامه داد: متأسفانه عملکرد شورای شهر به گونه‌ای بوده که مردم هیچ اعتمادی به آنها ندارند.

در پایان این جلسه اعضای شورای شهر رشت لایحه افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌های شهری را تصویب کردند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار