کد خبر : 62560
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399- 22: 10

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

لایحه بودجه ۱۴۰۰ در اولویت کاری مجلس؛ «لایحه بودجه» اوایل هفته آینده به مجلس باز می‌گردد

لایحه بودجه ۱۴۰۰ در اولویت کاری مجلس؛ «لایحه بودجه» اوایل هفته آینده به مجلس باز می‌گردد

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در اولویت کاری مجلس است گفت: لایحه بودجه اوایل هفته آینده به مجلس باز می‌گردد.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی‌فر اظهار داشت: برای انقلاب اسلامی بهای گرانی داده شده؛ امام خمینی، (ره) روحانیون و مردم در مقابل طاغوت ایستاده و در نهایت این انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان داشت: امروز با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های بزرگی بوده و در برخی از حوزه‌ها در عرصه‌های جهانی دارای رتبه‌های برتر هستیم.

بهروزی‌فر ابراز داشت: اکنون در عرصه‌های علم و فناوری و علوم دفاعی و امنیتی دارای رتبه‌های برتری در میان کشورهای جهان بوده و توانستیم با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و اروپا و در رأس آن‌ها آمریکا به جایگاه خوبی برسیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: اکنون دشمنان ما و در رأس آن‌ها استکبار جهانی دریافته است که به هیچ وجه نمی‌تواند با ترفند نظامی در مقابل ایران قد علم کرده و در مقابل ما بایستد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: قدرت دفاعی کشور ما بیانگر تلاش دانشمند جوان، بسیجی، جهادگر، متعهد و دلسوز بوده و این عزیزان اثبات کردند که جوانان ایرانی به هر چه که اراده کنند می‌رسند.

وی گفت: امیدواریم افرادی که در بخش‌های اقتصادی و صنعت کشور کار کرده و مسئولیت دارند مانند این جوانان متعهد و دلسوز با تفکر جهادی و بسیجی فعالیت کرده و یقیناً با این امر ما می‌توانیم در حوزه اقتصاد و صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

بهروزی‌فر افزود: همه این‌ها محصول خون شهدای انقلاب اسلامی شهدای، شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم، شهدای مدافعین امنیت و شهدای مدافعین سلامت بوده و امیدواریم بتوانیم خون این شهدا و امام خمینی (ره) را پاس بداریم.

وی گفت: ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا دشمنان به آن آسیبی نرسانند و به فرموده امام خمینی (ره) پشت مقام معظم رهبری مانند یک سرباز مطاع  بوده و در جهت خدمت صادقانه و اجرای فرامین رهبری در جهت تعالی کشور گام‌های موثری برداریم.

بهروزی‌فر درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: همه نمایندگان با اصل طرح شفافیت آرای نمایندگان موافق هستند اما طرح شفافیت آرا باید در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بنده به کلیات این طرح رأی دادم تصریح کرد: کلیات طرح مذکور نیز مواردی داشت که باید به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و با توجه و دقت بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: اکثر نمایندگان بر این اعتقادند که اکنون اولویت بررسی با لایحه بودجه سال آینده بوده و باید تمام تمرکز نمایندگان بر لایحه بودجه ۱۴۰۰ باشد تا لایحه معقول و خوبی برای سال آینده ترسیم شود.

بهروزی‌فر ابراز داشت: امیدواریم در زمانی که مجدداً طرح شفافیت آرای نمایندگان به صحن می‌آید موارد لازم در آن تدوین شود تا به یک قانون متناسب با شأنیت مردم، نظام و مجلس در بیاید.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به دولت مرجوع شده ۲ هفته در اختیار دولت قرار گرفته و احتمالاً در اواخر این هفته یا اوایل هفته بعد به مجلس ارجاع داده می‌شود.

بهروزی‌فر گفت: در ابتدای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با نامه‌نگاری‌های بین مجلس و دولت این لایحه کمی معطل شده و کمیسیون تلفیق نیز پس از تصویب کلیات و اجازه دولت به بررسی جزئیات آن پرداخت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۰ پس از اعمال تغییرات توسط کمیسیون تلفیق در صحن مطرح شده و مورد نظر سنجی نمایندگان قرار گرفت و در نهایت نمایندگان با کلیات آن موافقت نکرده و آن را به دولت برگرداند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بررسی‌های بعدی در لایحه بودجه با دقت نظر بیشتری انجام شود تا شاهد حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌ویژه معیشت قشر ضعیف جامعه باشیم.

وی افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید منطبق با برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام که تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری است باشد تا شاهد تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مسکن و اشتغال جوانان باشیم.

نماینده مردم فومن و شفت درباره برداشت بی‌رویه آورده‌های رودخانه‌ها گفت: عدم نظارت بر کار پیمانکارانی که مجوز برداشت از رودخانه‌ها را دارند سبب برداشت بی‌رویه شن و ماسه توسط برخی از این پیمانکاران می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پشت این مجوزها رانت‌هایی وجود داشته و این رانت‌ها باعث این برداشت بی‌رویه و بی‌توجهی به ساماندهی رودخانه‌ها شده است.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها سبب شده تا سردهنه‌های مربوط به آبیاری مزارع کشاورزی تخریب شده و در مواقع سیلاب تخریب زیادی در زمین‌ها و مزارع صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دادن مجوزهای بی‌رویه سبب شده تا تعدادی از پیمانکاران اقدام به سودجویی کنند گفت: در این خصوص در جلساتی تذکراتی از طریق آب منطقه‌ای داده شده و تأکید کردیم که این مشکل نباید ادامه پیدا کند.

بهروزی فر افزود: عملاً بسیاری از مصالح برداشت شده از رودخانه‌ها از شهرستان‌ها خارج می‌شود و این در حالتی است که در ۲ شهرستان فومن و شفت بسیاری از پروژه‌ها به‌دلیل نداشتن مصالح متوقف شده‌اند.

نماینده مردم شفت و‌ فومن در مجلس بیان کرد: اگر از رودخانه‌ها برداشت‌هایی صورت می‌گیرد این برداشت‌ها باید حداقل در پروژه‌های راه روستاهای همجوار آن رودخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بهروزی‌فر با بیان اینکه زهکشی از شهر ماسوله و فومن می‌گذرد و مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده گفت: بنا بر این است که این زهکش در این مناطق بسته شود که البته این پروژه اکنون نیمه تمام مانده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پروژه بستن زهکش در مناطق مذکور به دلیل عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده به کندی اجرایی شده و در مواردی متوقف می‌شود.

وی عنوان داشت: در دهه فجر تعدادی از راه‌های آسفالت شده و مسکن مهر محرومین که توسط خیرین، سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد در شهرستان‌های فومن و شفت به بهره‌برداری رسید.

بهروزی‌فر از نوسازی مدارس و احداث مدارس شهرستان‌های شفت و فومن در دهه فجر خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها توسط خیرین صورت گرفته که بخشی از آن‌ها در این ایام افتتاح شده و یا در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار