کد خبر : 44275
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آذر 1398- 09: 11

سرپرست فرمانداری آستانه‌اشرفیه:

لزوم احصای مشکلات آموزش‌وپرورش در شورا

لزوم احصای مشکلات آموزش‌وپرورش در شورا

سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اهمیت برگزاری مستمر شورای آموزش‌وپرورش گفت: اعضای این شورا باید با برگزاری جلسات مستمر مشکلات این حوزه را شناسایی و برای حل آن تلاش کنند.

به گزارش گیلانستان یونس محمودی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات این اداره با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش یکی از شاخص‌ترین نهادهای تولید علم است، اظهار کرد: این وزارت خانه متولی تربیت و تحصیل بوده و باید از تمام ظرفیت خود برای رشد علمی کشور استفاده کند.

وی با اشاره به نقش معلمان در جامعه گفت: معلمی شغل بسیار شریفی بوده و در پیشگاه پروردگار داری ارزش بسیار بالایی است به‌طوری‌که می‌تواند با پرورش دانش آموزان به رشد و پیشرفت جامعه در آینده کمک‌ کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه نباید هیچ خللی در تربیت و رشد علمی دانش آموزان وارد شود، تصریح کرد: اگر هر تعللی در مدارس و معلم رخ دهد ضررش به کشور وارد می‌شود زیرا این افراد آینده‌سازان کشور بوده و اگر در پرورش دانش آموزان کوتاهی شود باید در پیشگاه پروردگار پاسخ‌گو بود.

محمودی با تأکید بر اهمیت برگزاری مستمر شورای آموزش‌وپرورش افزود: اعضای این شورا باید با برگزاری جلسات مستمر مشکلات این حوزه را شناسایی و برای حل آن تلاش و در مواقع لزوم مشکل را پیش‌بینی کرد.

وی نقش معلمان در حضور پرشور مردم در انتخابات را مهم دانست و گفت: دانش آموزان معلمان را راهنمای خود در عرصه‌های مهم علمی می‌دانند و این قشر مهم در جامعه باید امید را در بین دانش آموزان تزریق و به حضور پرشور مردم در انتخابات کمک کرده و شاخص‌های انتخاب صحیح را برای این افراد بیان کنند.

تحصیل بیشتر دانش‌آموزان آستانه‌ای در مدارس غیردولتی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش آستانه‌اشرفیه در این جلسه با بیان اینکه باید راهکارهای لازم برای مشارکت اولیا در مدارس اندیشیده شود، اظهار کرد: اولیا و مربیان نقش بسیار مؤثری در اداره بهتر مدارس و آمادگی فرزندان خود برای ادامه تحصیل دارند که اگر سعی داریم این امر محقق شود باید از ظرفیت دانش آموزان در این حوزه استفاده کرد.

محمدرضا سیرتی با اشاره به رویکرد شورای آموزش‌وپرورش گفت: در شورای آموزش‌وپرورش باید مشکلات این حوزه بررسی شود زیرا این نهاد نقش مهمی در تربیت افراد برای اداره کشور دارد.

وی با اذعان به اینکه بیشتر دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: در آستانه‌اشرفیه ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانش آموزان در ۱۰۴ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که ۲۴ درصد این افراد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است‌

رئیس اداره آموزش‌وپرورش آستانه‌اشرفیه با اشاره به وضعیت واحدهای آموزشی در آستانه‌اشرفیه افزود: در آستانه‌اشرفیه ۶۵ واحد دولتی و ۳۵ واحد غیردولتی وجود دارد که تمام این مدارس از سیستم گرمایشی برخوردار هستند که متأسفانه برخی از این سیستم گرمایشی دچار آسیب شده‌اند.

سیرتی با تأکید بر لزوم تعامل میان آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا مربیان بیان کرد: در این اداره ۶۶۴ نیرو وجود دارد که ۴۰۱ نفر خانم و ۲۶۳ نفر آقا هستند که باید نهایت تعامل را با مدارس و انجمن اولیا مربیان داشته باشند زیرا بسیار تو توسعه و پیشرفت علمی دانش آموزان کمک می‌کند.

وی با از مقام اول پسران آستانه‌ای در طرح دادرس خبر داد و گفت: طرح دادرس هرساله در استان گیلان و کشور با همکاری هلال‌احمر برگزار می‌شود که در آن دانش آموزان پسر و دختر مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش آستانه‌اشرفیه لازمه افزایش تعداد رتبه برتر کنکور در این شهرستان را برگزاری برنامه‌های دقیق دانست و تصریح کرد: ما امسال هفت رتبه زیر هزار در کنکور سراسری داشتیم که بسیار خوب است ولی باید هرسال این آمار را افزایش سطح علمی دانش آموزان و مدارس افزایش دهیم و سعی داریم کار گروهی در این زمینه تشکیل کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار