کد خبر : 89262
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401- 23: 22

امام جمعه شهرستان رودسر؛

لزوم برخورد با هنجارشکنان در ماه رمضان؛ نباید بهانه دست روزه‌خواران داده شود

لزوم برخورد با هنجارشکنان در ماه رمضان؛ نباید بهانه دست روزه‌خواران داده شود

حجت‌الاسلام روحانی ضمن تاکید بر لزوم برخورد با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان گفت: دستگاه‌های برنامه‌ریز در شهرستان رودسر باید تمهیدات لازم را بیاندیشند تا بهانه دست روزه‌خواران داده نشود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام تقی روحانی_ امام جمعه رودسر _ امروز (جمعه، ۲۶ اسفند) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در آخرین جمعه سال و آخرین جمعه ماه شعبان المعظم ماه محمد(ص) هم خودم و هم نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: انشالله در این چند روز باقیمانده از ماه شعبان المعظم باز هم از پروردگار متعال بخواهیم که بمانیم تا ماه ضیافت الله و ماه مهمانی خدا را درک کنیم.

 

 

 

روحانی با بیان اینکه فرصت‌های عمر و زندگی ما به سرعت در حال گذر است تصریح کرد: چه خوب است قبل از محاسبه الهی، با خود بنشینیم و این سالی که گذشت را مرور کنیم و ببینیم آیا در این سال به اطاعت از فرامین الهی پرداخته‌ایم و یا آنکه خدای ناکرده این سال در راه معصیت و گناه  سپری شده است.

 

 

 

وی اذعان کرد: فرمودند عید همان روزی است که در آن گناه و معصیت از ما سر نزند بنابراین نتیجه می‌گیریم اگر انسان در این حال و هوا حرکت کند به او انسان باتقوا گفته می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به خانه تکانی نزدیک عید و اهمیت غبارروبی درون توسط انسان اذعان کرد: اسلام به نظافت و تمیزی در همه شئون زندگی تاکید دارد و اهمیت داده است و به بیان دیگر اگر می‌خواهیم ببینیم که یک فرد باایمان است یا خیر باید ببینیم که او چه از حیث شخصی ‌‌و چه از حیث عمومی چقدر نظافت دارد.

 

 

 

روحانی با انتقاد از رسومی نظیر چهارشنبه سوری که به خاطر اتفاقات تلخ و ناگوار به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است اضافه کرد: اسلام بر عید نوروز مهر تایید گذاشته و به علت آداب خوبی که در آن وارد شده آن را رد نکرده اما سنت‌های غلطی مانند چهارشنبه سوزی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

 

 

وی ادامه داد: در دعای تحویل سال نو و در دعای ماه مبارک رمضان از خداوند متعال می‌خواهیم که حال ما را به بهترین حال تغییر دهد و درون ما را به خودش متصل کند تا پایمان در این زندگی کوتاه نلغزد و گرفتار ظواهر دنیایی نشویم و همه اینها نشانه تقواست.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: رسول مکرم اسلام (ص) در آخرین جمعه ماه مبارک شعبان و در خطبه شعبانیه به مردم بشارت داد ای مردم ماه خدا به شما روی آورده است.

 

 

 

روحانی ماه رمضان را ماه رحمت و برکت ذکر کرد و گفت: رسول مکرم اسلام (ص) در این خطبه با عظمت و‌ پر محتوا همه ما را سر کلاس درسی نشاند که مواد درسی آن بسیار مهم است و اگر بتوانیم آن ها را تا پایان ماه مبارک رمضان عملی کنیم جای خود را در بهشت باز کرده‌ایم.

 

 

 

وی با بیان اینکه درس نبی مکرم اسلام (ص) مملو از توجه به قرآن کریم و درس‌های عملی اخلاق، درس اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و درس عبادی است عنوان کرد: پر مضمون ترین درس این کلاس توجه دادن پیغمبر گرامی اسلام (ص) به قرآن است که فرمود اگر کسی یک آیه را در ماه مبارک رمضان تلاوت کند مثل آن است که کل قرآن را ختم کرده باشد.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم است و چه خوب است با توجه به خطبه پرمحتوای شعبانیه در این ماه مبارک به قرآن کریم توجه ویژه داشته باشیم.

 

 

 

روحانی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان حتی نگاه کردن به قرآن کریم هم عبادت محسوب می‌شود افزود: خداوند متعال به تدبر در آیات الهی هم تاکید میکند بنابراین شایسته است علاوه بر تلاوت و خواندن آیات قرآن کریم تدبر لازم را هم داشته باشیم تا متوجه شدیم که پیام خداوند چه بوده و چه چیزی از ما خواسته است.

 

 

 

وی خطاب به جوانان و نوجوانان ادامه داد: به ایشان توصیه میکنم قرآن بخوانند زیرا اگر با کتاب آسمانی و این کلام خدا انس بگیرند هیچ کتابی و هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند آنان را همانند قرآن کریم اینطور مجذوب خود کند.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه نوجوانان و جوانانی که به قرآن روی می‌آورند از همه آسیب‌ها واکسینه می‌شوند ابراز داشت: در روایات داریم اگر جوان قرآن بخواند قرآن با پوست، گوشت و استخوان او عجین می‌شود و تمام وجودش را قرآن فرا می‌گیرد و این همان خاصیت جوانی است.

 

 

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: یک ماه روزه‌داری برای آن است که انسان به تقوای الهی برسد و به فرمان خداوند متعال گردن نهد‌ و این همان فلسفه روزه ماه مبارک رمضان است که از خداوند می‌خواهیم ما را به این مقام برساند.

 

 

 

وی ضمن اشاره به مناسبت ۲۶ اسفند سالروز رحلت یادگار امام رحمت الله علیه تصریح کرد: ایشان در طول تاریخ انقلاب اسلامی مشاور امین امام بود و خدمات زیادی انجام داد در حالیکه خود را در دنیا نمی‌دید و در همینجا یاد و خاطره یادگار امام، همسر مکرمه ایشان و همچنین آقا سید مصطفی با آن رحلت شهادت گونه‌اش را گرامی می‌داریم.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر در ادامه از حضور مردم در نمازهای جمعه سال ۱۴۰۱ تشکر کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ پنجاه نماز جمعه، سه نماز عید فطر، قربان و نماز عاشورا را در شهرستان رودسر برگزار کردیم و شکوه و عظمت این نمازها هم به واسطه حضور خوب مردم دیندار و متدین رودسر با تقدیم ۷۰۰ شهید است و باید از این میراث گران سنگ حضرت امام(ره) پاسداری کنیم.

 

 

 

روحانی تصریح کرد: در ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳ که جنگ تحمیلی به اوج خود رسیده بود در زمان خواندن خطبه نماز جمعه منافقان کوردل نمازگزاران را با مواد منفجره مورد حمله قرار دادند و این حادثه ۱۴ شهید و ۸۰ مجروح بر جای گذاشت اما مردم باز هم سنگر نماز جمعه را ترک نکردند و خطیب جمعه با همه صلابت خویش خطبه و نماز را ادامه داد و کمر دشمن را شکست و ما با چنین فضاهایی نماز جمعه را حفظ کردیم.

 

 

 

وی در ادامه با قدردانی از کمکهای خیرخواهانه مردمی به نهاد نماز جمعه و جشن نیکوکاری افزود: مردم در سال گذشته به صورت نقدی و غیرنقدی ۲۲۹ میلیون تومان به این جشن نیکوکاری کمک کرده بودند که میزان این کمکها امسال به ۲۵۱ میلیون تومان رسید.

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: از تلاشها و خدمات ستاد نماز جمعه خواهران و برادران در سالی که گذشت، امنای مسجد، بسیجیان، سپاه، نیروی انتظامی، تاکسیرانی و آتش‌نشانی قدردانی و تشکر میکنم و با توجه به آنکه یکی از شهدای حادثه پلاسکو برای شهر ما بود در همینجا از شورای اسلامی شهر انتظار دارم خیابان یا میدانی با نمادی از آتش‌نشان به نام این شهید نامگذاری شود‌ و حتما این مورد را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

 

 

روحانی اذعان کرد: در سال ۱۴۰۱ هزار و ۱۹۹ نفر در شهرستان رودسر از دنیا رفتند و این آمار کمی نیست و در همین آخرین جمعه سال از این عزیزان و از پدران و مادران شهیدی که به دیدار حق شتافتند یاد کرده و دعا میکنیم خداوند متعال آنان را غرق رحمت الهی کند.

 

 

 

وی یادآور شد: امسال عید نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است و طبعا مسافران هم به استان گیلان و شهرستان رودسر سرازیر می‌شوند که از هم‌اکنون به آنان خیر مقدم عرض میکنیم اما باید مراقب باشیم یک عده هنجارشکنان در این شهر دیندار هنجارشکنی نکنند و حرمت ماه رمضان را نشکنند.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: در آیات امر به معروف و نهی از منکر قید و شرطی نیامده است بنابراین نباید خود را کنار بکشیم زیرا امروز دشمن همه ارزش‌های ما و حجاب زنان را مورد هدف قرار داده و حتی قرآن ما را سوزانده است و اگر همه با هم فریاد بزنیم فضا برای جولان هنجارشکنان ناامن می‌شود.

 

 

 

روحانی عنوان کرد: در همینجا هشدار می‌دهم اولا دستگاههای برنامه‌ریز در شهرستان رودسر طوری باید برنامه‌ریزی کنند تا اگر مسافری بخواهد روزه خود را بخورد به یک فضای پوشیده هدایت شود و بدین سبب بهانه دست روزه خواران داده نشود.

 

 

 

وی ابراز داشت: ستاد امر به معروف، نیروی انتظامی و همه نهادهای ذیربط باید مراقب باشند و اجازه ندهند شهرستان رودسر محل تاخت و تاز افراد معلوم الحال شود و اینهایی که میخواهند شهر رودسر را آلوده کنند هم باید بدانند ما آنان را سر جایشان می‌نشانیم.

 

 

 

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: با وجود همه مشکلاتی که در سال ۱۴۰۱ پشت سر گذاشتیم ملت ایران اسلامی بارها به خیابان آمد و فریاد زد و اعلام کرد تا آخر ایستاده و اجازه نمی‌دهد این انقلاب به دست نااهلان بیافتد.

 

 

 

روحانی در پایان با بیان اینکه در خاورمیانه و غرب آسیا هر طرح و‌ نقشه‌ای بدون حضور جمهوری اسلامی ایران معنا ندارد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تمام عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی و منطقه‌ای نتایج تلاش‌های دولت انقلابی را می‌بینیم و دشمن باید بداند همواره محاسباتش غلط بوده و باید در مقابل عظمت مردم ایران اسلامی زانو بزند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار