کد خبر : 56891
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399- 14: 12

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

لزوم بروز رسانی تجهیزات هلال احمر گیلان برای مقابله با بحران

لزوم بروز رسانی تجهیزات هلال احمر گیلان برای مقابله با بحران

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر ضرورت بروزرسانی امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر،گفت: وجود امکانات مناسبت به این جمعیت در ارائه خدمات بهتر کمک خواهد کرد.

به گزارش گیلانستان، احمد دنیا مالی شامگاه شنبه در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به خدمات خود این نهاد در هنگام حوادث و بروز بحران‌ها، اظهار کرد: ایران کشور حادثه خیزی است و در این حوادث همیشه هلال احمر در صف اول خدمات رسانی بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان بر ضرورت توجه به بخش آموزش تأکید کرد و افزود: آموزش‌های عملی به افراد از جمله اقداماتی است که می‌تواند در زمان بحران به هلال احمر در ارائه خدمات بهتر و بیشتر کمک کند.

دنیا مالی با بیان اینکه هلال احمر بازوی اصلی مدیریت بحران در کشور است، گفت: متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها، حقوق و مزایای نیروی انسانی در این مجموعه ناچیز است.

وی با تأکید بر بروزرسانی امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: قطعاً باید امکانات بروز شود تا اقدامات امداد رسانی با مشکل مواجه نشود.

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بودجه و اعتبارات هلال احمر، خاطرنشان کرد: در بخش بودجه و اعتبارات، سرفصل‌های ردیف بودجه برای جمعیت هلال در مجلس شورای اسلامی ارائه و از این حیث اعتبارات خوبی برای جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده است.

۲۳۰ خانه هلال در گیلان افتتاح می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در ادامه این دیدار به برخی برنامه‌های این جمعیت اشاره و اظهار کرد: تقویت توسعه امداد و نجات، احیا و توسعه درمان و توانبخشی، توانمند سازی منابع انسانی و توسعه خود کفایی در بخش درآمدزایی از اهداف برنامه ریزی در جمعیت هلال احمر استان گیلان است.

سیاوش غلامی با اشاره به افتتاح مجتمع درمانی هلال احمر، افزود: مرکز توانبخشی، درمانی و دارویی این جمعیت با هدف ارائه خدمت به معلولان جسمی و حرکتی و سایر آحاد جامعه راه اندازی شده است.

غلامی با بیان اینکه این مرکز با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در پنج طبقه افتتاح شد، گفت: در این مرکز خدماتی از جمله فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی، گفتار درمانی، خدمات درمانی عمومی، تخصصی و دارویی ارائه می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه این استان در صدر تعداد خانه‌های هلال در کشور قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون ۱۹۴ خانه هلال در گیلان افتتاح شده که ۲۳۰ خانه هلال روستایی دیگر نیز طی یک و دو هفته دیگر در گیلان گشایش می‌یابد.

غلامی با اشاره به نقش خانه‌های هلال در روستاها، خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار