کد خبر : 80661
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

دیدگاه‌های مشترک مسئولان کانون و نهادکتابخانه‌های عمومی گیلان؛

لزوم تربیت آینده‌سازانی در تراز انقلاب / هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی ضروری است

لزوم تربیت آینده‌سازانی در تراز انقلاب / هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی ضروری است

طی دیدار سرپرست کانون پرورش فکری و مدیر‌کل نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان بر ضرورت هم‌گرایی و تربیت نسلی متعهد، متخصص و در تراز انقلاب اسلامی تاکید‌شد.

به‌گزارش گیلانستان، طی این نشست، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تبریک انتصاب و انتخاب مدیر‌کل نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی استان، از ظرفیت‌های گسترده دستگاه‌های فرهنگی صحبت‌کرد و خروجی این مجموعه‌ها را در شکل‌گیری ساختار‌های فرهنگی جامعه مهم و اثر‌گذاردانست.
سید‌جلیل میرعظیمی در ادامه، با مطلوب توصیف‌کردن روند فعالیت‌های فرهنگی و سیاست‌‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این حوزه گفت: برای تربیت نسلی مومن، متعهد، متخصص و در تراز انقلاب نیازمند تلاش افزون‌تر هستیم.
این مسئول فرهنگی با بیان‌اینکه اثر‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی و تاثیر آن بر مخاطبان اهمیت ویژه‌دارد، تصریح‌کرد: برای نیل به اهدف لازم است فارغ از مسائل حاشیه‌‌ای، به برون‌داد و نتایج حرکت‌های فرهنگی فکرکنیم.
وی با بیان‌این‌که خروجی دستگاه‌های فرهنگی در جامعه متبلور است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از روش‌های خلافانه و کتاب‌محور و آموزش مهارت‌های زندگی به مخاطبان، در این مسیر حرکت‌می‌کند.

دیگربخش صحبت‌های میرعظیمی به تشریح اهداف و معرفی فعالیت‌های کانون اختصاص‌داشت و وی با گسترده خواندن سرمایه‌های انسانی این مجموعه اظهار‌کرد: مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز فراگیر( ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های خاص)، کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی، از ظرفیت‌های این نهاد برای خدمات‌رسانی به مخاطبان محسوب‌می‌شود.
او این توان‌مندی‌ها را بستری مناسب برای همکاری با دیگر مجموعه‌های فعال عرصه فرهنگ، به ویژه نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی دانست و از افزایش تعاملات، برپایی نشست‌های تخصصی و برگزاری ویژه‌برنامه‌های مشترک ، به‌خصوص در هفته ملی کودک، ایام برگزاری بیست‌و چهار‌مین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون و برنامه‌های هفته کتاب استقبال‌کرد.
مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان هم ضمن خوش‌آمد‌گویی به سرپرست کانون استان، از نگرش‌های مثبت مسئولان کشوری این دو مجموعه سخن‌به‌میان آورد و این امر را بستری برای تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی دانست.
یاسر تقوی با بیان‌این‌که آینده و فرهنگ کشور نیازمند توجه هرچه‌بیش‌تر جامعه و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به نسل کودک و نوجوان است، اظهار‌داشت: برای نیل به این هدف، دست‌یابی به اشتراک معنی ضرورت‌دارد.
او در تبیین ضرورت‌ فعالیت‌های بنیادی در عرصه فرهنگ اظهار‌کرد: چنانچه حرکت‌های فرهنگی به نتایج ملموسی منجر‌نشود، شاهد واگذاری مدیریت فرهنگی کشور به بیگانگان و رسانه‌های معاند خواهیم‌بود.
وی برهمین اساس نیز از گسترش همکاری‌های مشترک و تشکیل گروه‌های کارشناسی و اجرای هدف‌مند ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با دیگر دستگاه‌های فعال در این حوزه حمایت ‌و تاکید‌کرد: برای دست‌یابی به این هدف تلاش می‌کنیم.
صحبت‌های دیگر مسئولان حاضر در این نشست و برنامه‌ریزی جهت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک و گسترش هم‌گرایی‌ها، پایان‌بخش این دیدار بود که روز دوشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۱ در اداره‌کل نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان در رشت برگزار‌شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار