کد خبر : 62463
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399- 40: 11

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

لزوم جلوگیری از تحمیل گرانی به مردم/ نمی‌توان یک شبه ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد

لزوم جلوگیری از تحمیل گرانی به مردم/ نمی‌توان یک شبه ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه روش در نظر گرفته شده برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی درست نیست و نمی‌توان یک شبه آن را حذف کرد گفت: نباید اجازه دهیم موج گرانی‌ها بر مردم تحمیل شود.

به گزارش گیلانستان، «جبار کوچکی‌نژاد» ضمن مخالف با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: روش در نظر گرفته شده برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی درست نیست و نمی‌توان یک شبه آن را حذف کرد از طرفی نباید اجازه دهیم موج گرانی‌ها بر مردم تحمیل شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه طی یکی دو سال اخیر و به ویژه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها فشارهای زیادی به مردم وارد شده است عنوان کرد: با توجه به این موضوع مجلس سعی دارد از تمام اهرم‌ها و ابزارها برای حمایت از اقشار ضعیف استفاده کند.
کوچکی‌نژاد ناپایداری درآمدهای دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه باید از ایجاد گرانی در کالاهای اساسی جلوگیری به عمل آید تصریح کرد: با نگاهی به جزئیات لایحه بودجه مشخص می‌شود که این بودجه موجبات کسری ۴۰ درصدی و تورم را در کشور فراهم می‌کند.
نماینده مردم رشت در مجلس خروج کشور از وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام را امری که در قانون چشم‌انداز به آن تاکید شده است، خواند و اذعان کرد: وابستگی ۳۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ به درآمدهای حاصله از فروش نفت در حقیقت خلاف قانون برنامه و سیاست‌های کلی است.
وی با بیان اینکه روش کمیسیون تلفیق مجلس در حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بحران جدیدی را ایجاد می‌کند یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شعارها و رویکردهای مجلس یازدهم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم است بنابراین مجلس انقلابی نباید اجازه دهد این موضوع باعث گرانی شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تقویت هر چه بیشتر منابع موجود در صندوق توسعه ملی و هزینه کرد آن در راستای اهداف و سیاست‌های تعریف شده را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از فرارهای مالیاتی هم از دیگر موارد مهمی است که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مغفول مانده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار