کد خبر : 54733
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

نماینده مردم تالش در مجلس:

لزوم جلوگیری از تخلفات در نحوه هزینه‌کرد بودجه تخصیص‌یافته به سازمان‌ها و نهادها/ نقش دیوان محاسبات در این حوزه جدی است

لزوم جلوگیری از تخلفات در نحوه هزینه‌کرد بودجه تخصیص‌یافته به سازمان‌ها و نهادها/ نقش دیوان محاسبات در این حوزه جدی است

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه سازمان‌ها و نهادها را مورد تأکید قرار داد و گفت: مأموریت دیوان محاسبات در امر نظارت جدی است.

به گزارش گیلانستان، حسن محمدیاری، با بیان اینکه در قانون مأموریت‌های ویژه‌ای برای دیوان محاسبات پیش‌بینی شده است از اهمیت نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه سازمان‌ها و نهادها سخن گفت و اظهار داشت: رسالت و مأموریت‌های دیوان محاسبات در بخش اعمال نظارت دقیق و کاهش تخلفات بسیار پررنگ است.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس رسیدگی به تفریغ بودجه‌ای که به سازمان‌ها و نهادها تخصیص داده شده است را یکی از مأموریت‌های دیوان محاسبات عنوان و بیان داشت: بودجه‌های تخصیص‌یافته باید در جایگاه خودش مورد استفاده قرار گیرد و نظارت پیگیری در این مورد از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

محمدیاری با تأکید بر اینکه اهمیت امر نظارت، مأموریت‌های دیوان محاسبات و حساسیت‌های این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست عنوان کرد: با توجه به توطئه‌های دشمن و تحریم‌های ظالمانه‌‌ای که علیه کشورمان اعمال شده است در بعد نحوه هزینه کرد بودجه‌های تخصیص‌یافته باید با دقت بیشتری نظارت شود.

وی کاهش بودجه و اعتبارات در تمام عرصه‌ها را یکی از تبعات تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشورمان اعلام کرد و گفت: با توجه به موضوعات اشاره شده به‌ویژه در بخش محدودیت منابع به نظر می‌رسد نقش نظارتی از برجستگی بسیار خاصی برخوردار باشد و همین‌جا است که مأموریت دیوان محاسبات پررنگ‌تر می‌شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با اشاره به اینکه خانه ملت درصدد تقویت جایگاه دیوان محاسبات است خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات باید به دغدغه‌ها و سئوالات نمایندگان مجلس پاسخگو باشد به‌ویژه در مواردی که بودجه‌های تخصیص‌یافته در خارج از موضوع و چهارچوب خودش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدیاری ممانعت و جلوگیری از بروز برخی تخلفات در حوزه نحوه هزینه‌کرد بودجه و اعتبارات تخصیص‌یافته به سازمان‌ها و نهادها را به ویژه در شرایط کنونی امری بسیار مهم و لازم تلقی کرد و اظهار داشت: انتظار داریم با بررسی دقیق عملکردها و با تقویت هر چه بیشتر بعد نظارتی بستر بروز تخلفات کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار