کد خبر : 61673
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان:

لزوم حمایت جدی تر از نانوایان برای بهبود کیفیت نان گیلان/ سنگک نباید طعم بربری بدهد

لزوم حمایت جدی تر از نانوایان برای بهبود کیفیت نان گیلان/ سنگک نباید طعم بربری بدهد

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: برای بهبود کیفیت نان گیلان باید از نانوایان حمایت های بیشتری صورت گیرد.

به گزارش گیلانستان، مهدی نقدی با بیان اینکه نظارت بر چگونگی پخت نان گیلان همچنان ادامه دارد، گفت: هر گونه افزودنی غیرمجاز به خصوص استفاده از جوش شیرین در پخت نان تخلف محسوب می شود، در صورت مشاهده برخورد جدی انجام می شود.

وی افزود: باید برای بهبود پخت نان نانوایان مهارت خود را افزایش دهند و یا حوصله بیشتری برای پخت نان به خرج دهند و استفاده از مواد غیرمجاز کاملا ممنوع است.

نقدی ادامه داد: ما نانواهایی هایی هم داریم که بدون استفاده از جوش شیرین بسیار نان باکیفیتی می پزند و ما قدردان این واحدها هستیم.

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان تصریح کرد: تعداد موردی از نانواهای گیلان هستند که تخلفاتی را مرتکب می شوند و در مجموع از عملکرد اغلب نانوایی های گیلان رضایت داریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان یک قیمت استراتژیک است و افزایش قیمت نان بر جامعه تاثیر دارد، افزود: قیمت تمام شده نان بالا است و هزینه های کارگر و دیگر موارد زیاد شده است و به این ترتیب باید از نانوایان حمایت هایی صورت گیرد تا پخت نان با این قیمت برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

نقدی خواستار تدابیر ویژه برای قیمت نان شد و از کارشناسان خواست در این خصوص برنامه ریزی جدید داشته باشند.

وی گفت: دست کم با اقداماتی از جمله کاهش بیمه کارگران نانوایی می توان به صاحبان نانوایی کمک کرد تا هزینه تولید نان را کاهش دهند.

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان ادامه داد: هر نوع کمکی و حمایت به نانوایان می تواند در بهبود کیفیت پخت نان موثر باشد و اغلب نانوایی های گیلان از نوع بربری هستند.

وی ادامه داد: در گذشته اغلب استفاده از جوش شیرین در نان های  تافتون دیده می شد که خوشبتانه کم شده است.

نقدی در خصوص این مطلب که برخی از نان سنگکی ها از آرد بربری استفاده می کنند و برخی سنگک ها طعم بربری می دهند، تصریح کرد: استفاده از آرد بربری برای پخت نان سنگک تخلف است و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار