کد خبر : 55072
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

استاندار گیلان:

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات ماه محرم در گیلان؛ جابه‌جایی هیئت‌ها و دسته‌گردانی ممنوع شد

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات ماه محرم در گیلان؛ جابه‌جایی هیئت‌ها و دسته‌گردانی ممنوع شد

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مراسمات ماه محرم گفت: جابه‌جایی هیئت‌ها و دسته‌روی ممنوع شد.

به گزارش گیلانستان، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان ضمن قدردانی از رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز گیلان جهت تبیین سبک زندگی مطابق با کرونا اظهار داشت: تولیدات رسانه‌ای در زمینه مذکور باید ادامه داشته باشد تا مردم مطابق با سبک زندگی جدید و شرایطی که کرونا همچنان در جامعه وجود دارد بیشتر آشنا شده و رفتار کنند.

استاندار گیلان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، مجموعه اداره‌جات و کارمندان دولت بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند و با توجه به اهمیت این موضوع لازم است که در سایر بخش‌ها و کسب و کارها از جمله کسب و کارهای مرتبط با بخش خصوصی نیز به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه شود.

زارع با اشاره با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط رسانه‌ها، فضای مجازی و رسانه ملی خاطرنشان کرد: سایر نهادهای فرهنگی و گروه‌های مرجع نیز برای آگاهی‌بخشی به مردم، فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک و رعایت توصیه‌های بهداشتی اقدامات جدی‌تری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه و موسسات آموزش عالی و همچنین آزمون دکتری در شرایط کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این دو آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آزمون نیز همکاری خوبی از لحاظ رعایت پروتکل‌ها داشتند.

وی سلامت مردم و فرزندان این مرز و بوم را خط قرمز ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و بیان داشت: تمهیداتی همچون تعطیلی مهدهای کودک، لغو حضور فیزیکی در مدارس و دانشگاه‌ها و تلاش برای تداوم آموزش‌ها به‌صورت فیزیکی به‌منظور حفظ سلامتی مردم و فرزندان این کشور اتخاذ شده بود.

استاندار گیلان ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، حساسیت آنها نسبت به سلامتی یکدیگر و دعوت دیگران به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت در کنار توصیه به رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی به آحاد جامعه، راهبرد توجه به معیشت و اقتصاد توأم با سلامت مردم را در دستور کار دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از مسئولان کمیته بهداشت و درمان خواست تا آیین‌نامه‌های اجرایی هر رسته از کسب و کارها در رابطه با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ کند و همزمان با ابلاغ، نظارت‌ها نیز انجام شود خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با واحدهای متخلف  نیز در دستور کار باشد.

زارع با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری ماه محرم و سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به ضرورت تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات محرم اشاره کردند و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز ساعات برگزاری مراسم را حداکثر تا ۲ ساعت پیش بینی کرد و جابجایی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری نیز ممنوع شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مسائلی همچون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در دستورالعمل برگزاری مراسمات ماه محرم تاکید شد افزود: در زمینه توزیع نذورات نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد و از رسانه‌ها انتظار داریم که نسبت به اطلاع‌رسانی موارد مندرج در دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

وی مسئولیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رسته‌های مختلف اقتصادی در وهله نخست بر عهده صنوف اقتصادی دانست و بیان کرد: اصناف نیز مسئول اجرای این پروتکل‌ها هستند و ستاد استانی مقابله با کرونا نیز صحت رعایت این دستورالعمل‌ها را از اصناف مطالبه می‌کند.

استاندار گیلان افزود: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران تقدیر از خبرنگارانی که حوزه فعالیت شان مرتبط با آن نهاد است را در دستور کار داشته باشند و گزارشات لازم را در این زمینه به روابط عمومی استانداری گیلان اعلام کنند البته سال گذشته همایشی برای تجلیل از خبرنگاران برگزار کردیم که امسال به دلیل شیوع کرونا ناگزیریم که از طریق فضای مجازی تبریک بگوییم.

زارع تلاش خبرنگاران در زمینه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه در جریان کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انتقال این توصیه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: خبرنگاران در این ایام عملکرد بسیار مفید و موثری داشتند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار