کد خبر : 36052
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

وزیر نیرو:

لزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی/ احداث سدهای لاستیکی در گیلان افزایش می یابد

لزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی/ احداث سدهای لاستیکی در گیلان افزایش می یابد

اردکانیان با بیان اینکه طرح‌های استحصال آب در استان باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی توسعه پیدا کند، گفت: درتلاشیم سدهای لاستیکی و آب‌بندهای بیشتری را برای استان گیلان اجرا کنیم.

به گزارش گیلانستان «رضا اردکانیان» در حاشیه افتتاح سد باغبانان در مصاحبه با اصحاب رسانه اظهار کرد: حفظ محیط زیست استان گیلان نیازمند حفظ کشاورزی و تامین معیشت کشاورزان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرح‌های استحصال آب در استان باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی توسعه پیدا کند، افزود: در صددیم سدهای لاستیکی و آب‌بندهای بیشتری را برای استان گیلان اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 11 سد لاستیکی در گیلان در دستور کار قرار گرفت، گفت: چند پروژه در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پربارش در کشور است، تصریح کرد: بر اثر بارش‌های استان گیلان در سال‌های نرمال حدود پنج میلیارد متر مکعب رواناب سطحی ایجاد می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مصرف آب این استان 2و هشت میلیارد مترمکعب است اما به دلیل کمبود مخازن ضروری مورد نیاز، این میزان آب کفاف این استان را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: به ناچار حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از استان‌های همجوار که به مراتب آب کمتری دارند وارد استان می‌کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه موضوع مذکور در سال‌های کم آب و خشک مشکلات جدی برای این استان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: پروژه‌های افتتاح شده امروز در زمینه تامین آب شرب، آب کشاورزی، تامین حق‌آبه‌های زیست محیطی و گردشگری بسیار موثر هستند.

اردکانیان با اشاره به بهره برداری از سد لاستیکی باغبانان در سفر امروز خود اظهار کرد: در حالی که مخزن این سد ۱۲۰ هزار متر مکعب گنجایش داشته، اما به لحاظ وضعیت بارش‌ها و سیلابی بودن منطقه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا ۱۵ میلیون مترمکعب آب را به زمین های کشاورزی اطراف رسانده و به طور مستقیم در دسترس کشاورزان قرار ‌دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار