کد خبر : 27934
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1397- 19: 16

لزوم مشخص شدن وضعیت حقوق‌های نجومی/ وقتی فرزند یک مسئولی دستگیر شود، سریعا واکنش نشان می‌دهد/ پرداخت وام‌های میلیاردی به عده‌ای خاص

لزوم مشخص شدن وضعیت حقوق‌های نجومی/ وقتی فرزند یک مسئولی دستگیر شود، سریعا واکنش نشان می‌دهد/ پرداخت وام‌های میلیاردی به عده‌ای خاص

امام جمعه رشت بر مطالبه‌گری مردم از احوال مسؤولان تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گر دردهای مردم از مسؤولان باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم در ۲۲ مردادماه جاری اظهار کرد: «مشکلات اقتصادی کشور بیشتر ریشه داخلی دارد و مشکلات موجود زائیده نحوه مدیریت و سیاستگذاری‌های دستگاه اجرایی است».

وی، رهنمودهای مذکور را مورد تایید تمام خردورزان حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: بخش نادری از مشکلات جامعه مشروط، منوط و وابسته به خارج است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم با شکیبایی سال‌های تحریم و دوران جنگ تحمیلی را سپری کردند، تصریح کرد: امروز شاهد بعضی از مشکلات در جامعه اسلامی هستیم که در گذشته وجود نداشت و این موارد باید واکاوی شود.
فلاحتی به شرایط کشور پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ مردادماه سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: مسؤولان پس جنگ تحمیلی آماده اصلاح امور در جامعه اسلامی شدند اما به نظر می‌رسد به دو موضوع بی‌توجهی شده است.
وی با تأکید براینکه هر گونه سیاه‌نمایی در جامعه اسلامی را محکوم می‌کنیم، متذکر شد: وضعیت کنونی جامعه در تراز انقلاب اسلامی و مردم دردمند و اندیشمند نیست.
بی‌توجهی به عدالت همراه با معنویت و عقلانیت در مسؤولان اجرایی کشور
امام جمعه رشت به بی‌توجهی به عدالت همراه با معنویت و عقلانیت و تقوای الهی به‌ویژه در مسؤولان اجرایی کشور اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری بر عدالت همراه با عقلانیت و معنویت تأکید کردند و این عدالت باید در کارگزاران انقلاب اسلامی باشد.
فلاحتی با اشاره به کلام امام علی(ع) مبنی براینکه با فضیلت‌ترین امر برای والیان و کارگزاران نظام اسلامی عدالت و اجرایی عدالت در جامعه است، خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی، اکنون وضعیت به اینجا ختم شده که عده‌ای نگون‌بخت ادعای حمایت از مردم را دارند.
وی، آب ریزندگان به آسیب دشمن را مردگان متحرک خواند و اظهار کرد: پس از دوران دفاع مقدس عدالت توأم با معنویت در مسؤولان به‌ویژه در کارگزاران و مجریان نظام اسلامی تحقق پیدا نکرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در دوره‌ای پس از جنگ تحمیلی تنها به مسأله اقتصاد و شکوفایی اقتصادی توجه شده است، افزود: در دوران مذکور عدالت مغفول ماند و به آن توجه نشده است.
فلاحتی ادامه داد: در دوره دیگری از حکومت اسلامی تنها به مسأله سیاست و سیاسیون توجه شد و توسعه سیاسی را بر توسعه اقتصادی مقدم داشتند.
وی با اشاره به اینکه در دوره بعد به بعضی از امور مانند عدالت توجه داشتند اما عدالت با عقلانیت همراه نشد، بیان کرد: عقلانیت و معنویت است که عدالت را پیش می‌برد.
عدم کنترل در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی
امام جمعه رشت با بیان اینکه در دوره بعد عقلانیت، عدالت و معنویت فدای همدیگر شدند، تصریح کرد: چهار دوره مذکور موجب شده امروز شاهد حوادث ناموزون و عدم کنترل در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی حتی سیاسی باشیم.
فلاحتی به نتایج نامبارک چهار دوره مذکور اشاره کرد و گفت: سیاست‌های رشدمحور موجب شده فاصله طبقاتی بین مردم به وجود آید.
پرداخت وام‌های میلیاردی به افراد عجیب و غریب
وی با اشاره به اینکه عدم نظارت درست بر نظام بانکی موجب رانت‌خواری و واگذاری وام‌های کلان به برخی از افراد شده است، متذکر شد: ننگ و نفرین بر آدم‌هایی که با توجه به شرایط سخت جامعه هنوز توجهی به اصول و ارزش‌های جامعه و انقلاب نمی‌کنند و براین اساس خبر موثق دارم تا روز گذشته وام‌های میلیاردی به افراد عجیب و غریب پرداخت شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، عدم پیگیری و نظارت درست را سبب دگرگونی‌های سخت در مسائل پولی کشور دانست و اظهار کرد: انحراف، پس از موضوع مذکور به وجود آمده است.
فلاحتی از وجود انحراف فکری و اخلاقی و پس از آن نفوذ اشرافی‌گری به‌ویژه در مسؤولان خبر داد و بیان کرد: بخش‌های عظیمی از مسؤولان اجرایی کشور در اشرافی‌گری زندگی می‌کنند و این امر در تراز مردم نیست.
وی، خواستار مشخص شدن وضعیت پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از افراد شد و تصریح کرد: دستگاه‌های قضایی، اجرایی و حتی نمایندگان مجلس که وکلای مردم محسوب می‌شوند هنوز وضعیت حقوق‌های نجومی را مشخص نکردند تا حداقل دل مردم خنک شود.
امام جمعه رشت فرارهای مالیاتی، رانت‌خوای‌ها، سوء استفاده در عرصه واردات و صادرات و برخورداری از ثروت‌های هنگفت را از دیگر معضلات جامعه برشمرد و اضافه کرد: اگر فرزند بعضی از مسؤولان دستگیر شوند به‌سرعت به این امر واکنش نشان می‌دهند اما گاهی مواقع مردم بیچاره به دلیل ناتوانی از پرداخت مهریه باید گوشه زندان‌ها بخوابند.

مطالبه‌گری مردم مبنی بر نظارت در رفتار مسؤولان

فلاحتی به موضوع بی‌تقوایی بین برخی از مسؤولان اشاره کرد و گفت: مردم باید در رفتار مسؤولان نظارت داشته و مطالبه‌گر باشند تا مسؤولان متوجه شوند جامعه نسبت به آنها دقیق، فنی و عمیق است.

وی با تأکید براینکه رسانه‌ها باید منصفانه مطالبات مردم را بیان کنند، متذکر شد: رسانه‌ها مطالبه‌گر دردهای مردم از مسؤولان باشند ضمن اینکه هر مسؤولی در نظام اسلامی باید پاسخگوی رفتار خود باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به جایگاه نظام خانواده از دیدگاه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: خانواده از موقعیت ویژه‌ای در اسلام برخوردار است زیرا اگر بنیان آن مستحکم شود حکومت اسلامی از گزند حوادث مصون می‌ماند.
فلاحتی با اشاره به بی‌مهری نسبت به امر ازدواج و خانواده در جامعه، بیان کرد: ازدواج جوانان باید تسهیل شود زیرا جوانان ما غیرتمند هستند و دوست دارند زندگی خویش را خود اداره کنند و این امر حاکی از عزتمندی آنها است.
وی همچنین به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در ۲۶ مردادماه سال ۶۹ اشاره کرد و متذکر شد: آزادگان ذخایر انقلاب هستند و خانواده‌های آنها باید به این عزیزان افتخار کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار