کد خبر : 36693
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398- 31: 16

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

لزوم کیفی سازی فعالیت‌ها در مساجد/ متولی مساجد مشخص نیست

لزوم کیفی سازی فعالیت‌ها در مساجد/ متولی مساجد مشخص نیست

محمدی با تاکید بر کیفی‌سازی فعالیت‌های مسجد اظهار کرد: متاسفانه مساجد متولی مشخص نداشته و وضعیت این اماکن مقدس به‌لحاظ کیفی مطلوب نیست.

به گزارش گیلانستان «کیوان محمدی» امروز(دوشنبه،۲۳ اردیبهشت) در دیدار مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با وی، با تاکید بر پایگاه مردمی بودن مساجد گفت: مساجد از ابتدای اسلام تاکنون به عنوان پایگاه‌های مردمی محسوب شده و نقش به‌سزایی در توسعه فرهنگ دینی جامعه داشته‌اند.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تاکید بر کیفی‌سازی فعالیت‌های مسجد اظهار کرد: مساجد به لحاظ کمی رشد خوبی داشت اما از لحاظ کیفی وضعیت مطلوبی ندارند و باید با برنامه حرکت کنند تا در سطوح مختلف جهش داشته باشند.

 

وی با انتقاد از عدم مدیریت یکپارچه در مساجد گفت: متولی مساجد در کشور مشخص نیست و سازمان‌های مختلفی چون اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و … در مساجد فعال هستند، همین موضوع موجب سردرگمی و عدم کارایی مناسب می‌شود.

 

محمدی با بیان اینکه باید متولی مساجد مشخص تا مسجدی پویا و فعال داشته باشیم تصریح کرد: پس از انقلاب مساجد به همان روش مردمی اداره می‌شوند و دولت‌ها نقش اساسی در ساماندهی وضعیت و اداره آنها ندارند، خودکفا بودن این اماکن مقدس با مشارکت مردم موجب کارایی فعالیت‌های مسجد و احیا کارکردهای آن می‌شود.

 

وی ادامه داد: مسجد باید ابتدا کارکرد مذهبی بودن خود را تقویت کرده و برنامه‌های منسجم و پرمحتوا در رشته‌های مختلف با محوریت آموزه‌های اسلامی برگزار کند تا بتواند به پایگاهی برای اقشار مختلف تبدیل شود.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و تصریح کرد: باید از فضای مساجد جهت اجرای برنامه‌های مختلف با حفظ شأنیت این مکان مقدس بهره گرفت و مساجد غیرفعال را فعال کرد.

 

وی با تاکید بر نیازسنجی فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: مطابق با نیاز و ذائقه مردم و با محوریت آموزه‌های قرآنی برنامه‌ریزی کرده و مساجد را پررونق کنیم.

 

محمدی با انتقاد از عدم حضور امام جماعت در بسیاری از مساجد به‌ویژه مساجد روستایی اعلام کرد: باید بین روحانیت و مردم تعامل وجود داشته تا مساجد کارکرد خود را حفظ کنند.

 

وی در پایان خواستار ارائه برنامه‌ایی منسجم و تاثیرگذار در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف پویایی این مکان مقدس شد و گفت: از طرح‌های منسجم و کارآمد کانون‌های مساجد حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار