کد خبر : 8397
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1395- 47: 10

لغو برگزاری یادواره ۱۴۰۰ شهید مهندس کشور در گیلان به دلیل بارش برف

لغو برگزاری یادواره ۱۴۰۰ شهید مهندس کشور در گیلان به دلیل بارش برف

مدیر کانون انرژی بسیج مهندسان صنعتی سپاه قدس گیلان گفت: برگزاری سومین یادواره یک‌هزار و ۴۰۰ شهید مهندس کشور و ۱۵۱ شهید مهندس گیلان به دلیل شدت بارش برف لغو شده است.

به گزارش گیلانستان  ماهیار جعفری‌لیما امروز در گفت‌وگویی با انتقاد از مدیریت شهری رشت در بحران برف اظهار کرد: از شب گذشته طبق پیش‌بینی‌های اعلام شده هواشناسی استان شاهد بارش سنگین برف هستیم و روز گذشته مدیریت بحران در رشت با حضور اعضای سازمان‌ها برگزار شد اما برف امروز عملکرد مدیریت بحران در مدیریت شهری رشت را زیرسؤال برد.

وی با قدردانی از برخی سازمان‌های خدمات‌رسان که نقش پر رنگی در شهر داشتند، افزود: ضعف مدیریت شهری رشت به صورت صریح مشهود بوده و اگر کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی و اصلی شهر مناسب برای تردد وسایل نقلیه سازمان‌های خدمات‌رسان باشد نباید از سازمان‌های خدمات‌رسان گله داشته باشیم.

عضو شورای قشر بسیج مهندسان صنعتی استان درباره لغو برگزاری سومین یادواره یک‌هزار و ۴۰۰ شهید مهندس کشور و ۱۵۱ شهید مهندس گیلان افزود: به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی و عدم امکان تردد وسایل نقلیه میهمانان حضور پیدا نکردند و سومین یادواره شهدای مهندس برگزار نشد.

جعفری‌لیما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیشقراول توسعه اقتصادی کشور بخش صنعت است، گفت: بخش صنعت را باید با تدبیر، مدیریت و امکان و میدان دادن به سرمایه‌های مردم که بتوانند در بخش صنعت سرمایه‌گذاری کنند، پیش برد و به برخی از ماموریت‌های بسیج مهندسان صنعتی پرداخت.

وی از ماموریت‌های بسیج مهندسان صنعتی را بررسی وضعیت صنایع راکد و بحران‌زده و توسعه و تقویت کلینیک صنعت در استان، کمک به ایجاد صنایع کوچک خانگی و کارگاهی ، کمک به جایگزینی تولیدات داخل به‌جای اقلام وارداتی و نهضت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و پایه نفت و … است.

این مسؤول با اشاره به تداوم راه شهدا به‌ویژه شهدای مهندس افزود: برای ما شکست تعریف نشده، در مسیر راه شهدا یا پیروز می‌شویم و یا اگر سعادت داشتیم به شهادت می‌رسیم که در هر دو حالت برای ما پیروزی است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مدیون ایثار و فداکاری‌های شهدا هستیم ما توانستیم زیر سایه ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر، زمینه و بستر لازم را برای همه پیشرفت‌های امروز جامعه را فراهم کنیم.

جعفری‌لیما به سومین روز از گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر نقطه عطفی در انقلاب و سرنوشت کشور بوده و گرامیداشت آن در واقع گرامیداشت هویت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به هجمه صریح دشمن به افکار و اندیشه‌های انقلاب اسلامی افزود: در این هجمه فرهنگی دشمن تلاش دارد عزت، استقلال و دستاوردهای علمی، سیاسی و فرهنگی را از مردم و جوانان ما بگیرد و دلیل آن ضربه‌ای بوده که انقلاب اسلامی به ابهت آمریکا و غرب وارد کرده است.

مدیر کانون انرژی بسیج مهندسان صنعتی سپاه قدس گیلان به اهداف بسیج مهندسان صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف بسیج مهندسان صنعتی بیان و پررنگ کردن نقش علم، تخصص، تعهد، دانش و مهندسی همراه با ایمان برای مهندسان و دانشجویان رشته مهندسی است.

وی درباره برخی از ویژگی‌های شهید شاخص سال ۹۵ بسیج مهندسان صنعتی افزود: مهندس محسن ماندگار شهید شاخص امسال است که در خانواده‌ای متوسط در تهران متولد شد و دانش‌آموخته رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف بود و هر زمان احساس کرد نقش او در کمک به انقلاب و نظام مفید بود ورود می‌کرد.

جعفری‌لیما شهید ماندگار را در همه زمینه‌ها الگو دانست و تصریح کرد: شهید محسن ماندگار در شامگاه ۲۸ آبان سال ۶۲ در ارتفاعات کانی‌مانگا در پنجوین عراق پس از درهم کوبیدن چندین سنگر مزدوران بعثی با آر.پی.جی هدف تیر دشمن قرار گرفت و به فیض شهادت نایل شد.

وی از مهم‌ترین اقدام‌های اجرایی بسیج مهندسان صنعتی را تشکیل کارگروه‌های صنعتی برای عارضه‌یابی صنایع کوچک، تحلیل و ارائه راهکار به آنها در شهرک‌های صنعتی کل استان گیلان توسط اعضا عنوان کرد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار