کد خبر : 43581
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398- 02: 14

لغو جلسه‌ انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان رشت/ اخوان: غیبت‌های حامد عبداللهی دهن کجی به رای مردم است

لغو جلسه‌ انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان رشت/ اخوان: غیبت‌های حامد عبداللهی دهن کجی به رای مردم است

رئیس شورای شهرستان رشت گفت: سومین جلسه‌ انتخاب هیئت رئیسه اعضای شورای شهرستان رشت است که به‌دلیل آبستراکسیون اعضا تشکیل نشده است.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم اخوان در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت با دستورجلسه انتخاب هیئت رئیسه این شورا در رشت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سومین جلسه‌ انتخاب هیئت رئیسه اعضای شورای شهرستان رشت است که به‌دلیل آبستراکسیون اعضا تشکیل نشده است.

رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه قرار بود تا تعیین تکلیف وضعیت ۲ عضو سلب عضویت شده این شورا جلسه‌ای تشکیل ندهیم گفت: با توجه به درخواست فرماندار شهرستان رشت و به جهت حفظ حرمت و رعایت حقوق شهروندان این جلسات را ادامه دادیم.

وی تصریح کرد: با وجود تصمیم شورای شهرستان رشت در جلسه رسمی چندماه پیش، نامه‌ای به شورای حل اختلاف استان گیلان فرستادیم اما از آن زمان تاکنون و با گذشت ۴ ماه هیچ اقدامی در رابطه با غیبت‌های متعدد دو عضو مذکور نشده است.

اخوان افزود: پس از عدم اقدام در این رابطه طی نامه‌ای دیگر ۵۲ برگ مستندات کافی برای دبیر شورای حل اختلاف استان گیلان فرستادم و بعد از آن نیز نامه دیگری فرستادم و فرماندار شهرستان رشت نیز تأکید کردند اگر در جلسه امروز نیز اعضای شورا غیبت کردند موضوع را به شورای حل اختلاف استان برای پیگیری‌های قانونی می‌فرستیم.

رئیس شورای شهرستان رشت غیبت‌های متعدد اعضای شورا را دهن‌کجی و بی‌حرمتی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: غیبت‌های حامد عبداللهی و ۶ عضو دیگر که منتخب مردم هستند، نوعی بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در قبال مردمی است که به آنها رأی دادند.

اخوان با اشاره به اینکه شورای شهرستان رشت در این مدت عملکرد خوبی داشت و برای نخستین بار توانست جلسات را در شوراهای شهرستان‌ها برگزار کند بیان کرد: مدتی است که کار شورا متوقف شده وعلت آن نیز غیبت اعضا بوده و شورا از هدف خود بازمانده است.

وی در رابطه با آخرین لایحه‌ای که به دبیر حل اختلاف شوراهای استان گیلان فرستاده است عنوان کرد: حامد عبدالهی از مجموع ۲۵ جلسه برگزار شده، در ۲۲ جلسه و حجت جذب نیز ۱۴ جلسه غیبت داشتند و در نامه‌‌ای جداگانه اعلام کردند که در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند و این افراد وضعیت آبستراکسیون را رقم زدند.

رئیس شورای شهرستان رشت ابراز داشت: جلسات این شورا ماهانه یکبار برگزار می‌شود و غیبت اعضا طی ۳ جلسه متوالی و بدون دلیل موجه منجر به حذف آنها خواهد شد اما تاکنون کاری برای حذف این افراد انجام نشده است.

در انتهای این جلسه اخوان طی تماس تلفنی با فرماندار شهرستان رشت، غیبت ۷ عضو این شورا را به وی اطلاع داد و فرماندار نیز گفت که این موضوع را جهت بررسی و پیگیری‌های قانونی به شورای حل اختلاف استان گیلان اطلاع خواهد داد.

حامد عبداللهی، حجت جذب، محمد صادقی، مجتبی عزیزصفت، مجید فاتحی، محمدعلی شورشی و محرم‌علی رسولی ۷ عضو غایب این جلسه بودند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار