کد خبر : 41982
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1398- 22: 11

نایب رئیس اتاق اصناف کشور:

لوازم خانگی ایرانی توان رقابت با برندهای معروف خارجی را دارد

لوازم خانگی ایرانی توان رقابت با برندهای معروف خارجی را دارد

نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: بسیاری از لوازم خانگی ایرانی از لحاظ کیفیت و تکنولوژی تولید می‌توانند با برندهای معروف خارجی رقابت کنند.

به گزارش گیلانستان جلال‌الدین محمد شکریه فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه و تعصب ملی در کشور برای استفاده و خرید محصولات تولید داخل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر بازار عرضه محصولات داخلی و لوازم خانگی برقی مطلوب است و تولیدات از حیث کیفیت توان رقابت با برندهای معتبر خارجی را دارند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه تا همین چند سال گذشته بسیاری از تولیدات داخلی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را نداشتند عنوان کرد: محصولات تولید داخل نه به صورت کاملاً صد در صدی اما تا حد بسیار خوب و البته قابل قبولی می‌توانند در برابر نمونه‌های خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند.

شکریه حمایت از تولیدکنندگان داخلی، فرهنگ‌سازی در جامعه برای رعایت الگوی مصرف و لزوم افزایش کیفیت محصولات وطنی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بدون شک کیفیت بالای یک محصول خود می‌تواند معرف برند شرکت تولیدکننده و سازنده کالا باشد بنابراین تولیدکنندگان ایرانی باید به این مقوله مهم توجه کنند.

رئیس اتاق اصناف گیلان افزایش رغبت و علاقه مردم برای خرید کالای ایرانی را اتفاقی مبارک برای اقتصاد کشور و تولید اشتغال دانست و گفت: فرآیند تولید، عرضه و اشتغال همچون چرخ‌دنده‌هایی به هم پیوسته هستند به طوری‌که با ارتقاء تولیدات از یک سو و فروش بیشتر محصولات داخلی اشتغال پایدار و متوازن در کشور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با وضعیت سال‌های گذشته رفته رفته کالاهای باکیفیت ایرانی در سبد خرید خانواده‌ها جایگزین کالاهای خارجی شده‌اند ابراز داشت: در این مقطع نیز از تولیدکنندگان انتظار می‌رود کالایی را تولید و روانه بازار مصرف کنند که مطابق با سلیقه مشتریان و بالاتر از آن در شأن جامعه ایرانی باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور جلوگیری از خروج ارز از کشور را یکی از مزیت‌های فراوان گرایش مردم برای خرید کالاهای داخلی دانست و اظهار داشت: این موضوع به ویژه در شرایطی که با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستیم و مسأله تأمین ارز به یکی از نیازهای اصلی کشور تبدیل شده است بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

شکریه حمایت از برندهای داخلی و تسهیل‌گری دولت برای رفع موانع موجود در حوزه تولید را به عنوان چند اولویت مهم مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: کالای قاچاق ضد تولید و ضد اشتغال هستند بنابراین مجموعه اصناف به عنوان بازوی قدرتمند کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی انتظار دارند دولت در این زمینه فعالیت جدی‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار