کد خبر : 10795
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1396- 10: 22

لیست حادث را نه تایید می کنم و نه تکذیب/ اصلاح طلبان هیچ وقت ثابت قدم را چهار سال شهردار نمی‌گذارند

لیست حادث را نه تایید می کنم و نه تکذیب/ اصلاح طلبان هیچ وقت ثابت قدم را چهار سال شهردار نمی‌گذارند

عضو شورای شهر رشت گفت: برای آینده شهرداری خود ثابت قدم هم خوب نیست که جمع یکپارچه ای از اصلاح طلبان، شورای شهر شوند و در این صورت بعید است همچنان ایشان را شهردار نگه دارند.

به گزارش گیلانستان، سید رضا موسوی روزان با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان و دیداری نوروزی با اعضای این تحریریه در مصاحبه ای تفصیلی پیرامون مسائل مختلف شهری و حواشی پیش آمده در ثبت نام برخی از کاندیداها برای انتخابات شورای شهر رشت و همچنین درخصوص لیست حامیان شهردار به نکاتی اشاره نمود که مشروح آن در ذیل آمده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فعالیت های گیلانستان جهت پیگیری مشکلات مردم، اظهار کرد: از اینکه زمینه ای را برایم فراهم نمودید تا از طریق رسانه شما که عنوانش “بیان دغدغه های مردم” می باشد، ارتباطی با مردم عزیز شهر برقرار کنم سپاسگزارم.

وی با اشاره به لیست حادث(حامیان دکتر ثابت قدم) برای انتخابات شورای شهر خاطرنشان کرد: افرادی که این لیست را هفته های گذشته منتشر کردند باید بگویند که آیا لیست منتشر شده، حاصل تفکرات، نظرات و سلایق شخصی برخی بود یا واقعا نظر یک جایگاه بوده است و بر اساس درخواست چه کسی این لیست منتشر شد؟

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در آن لیست آمده بود شهردار می خواهد از جمعی به عنوان اعضای شورا حمایت کند، افزود: هیچ شهرداری در این ۴ دوره اخیر شورای شهر، نسبت به انتخابات بی تفاوت نبوده و طبیعی است شهرداران بخواهند از لیست و جمعی حمایت کنند.

لیست حادث را نه تایید می کنم و نه تکذیب

موسوی روزان با سوالی مبنی بر اینکه آیا آنچه منتشر شده، مورد نظر همان افراد هم بوده است یا خیر، گفت: آیا رسانه ها حداقل با یکی از اعضای شورا صحبت کردند که نظرتان در ارتباط با حمایت شهردار چیست؟ ممکن است بگویید چرا بعضی از افراد در ارتباط با لیست سکوت کردند. لازم است بگویم سکوت همیشه نشانه رضایت نیست.

وی با تاکید بر اینکه تحلیل کردن درست است اما تحلیل ها طبیعتا باید بر اساس واقعیت باشد، ابراز نمود: در ارتباط با لیست منتشرشده حادث نظر خاصی ندارم و نه تایید می کنم و نه تکذیب.

عضو شورای شهر رشت گفت: عده ای بر این باورند که با توجه به اتفاقات پایان روز نام نویسی و ثبت نام آقایانی که با تفکر اصلاح طلب شناخته شده اند و با توجه به ارتباط نزدیکی که شهردار با برخی از این افراد دارد، پس حتما تعدادی از اعضای شورا که جزء حامیانش محسوب می شوند، در لیست حامیان ثابت قدم جایی نخواهند داشت. اگر با این دیدگاه نگاه کنیم که حامیان شهردار و افرادی که تصاویر آنها به عنوان بازماندگان اصلی معامله شهردار با اصلاح طلبان ذکر شده است بازنده خواهند بود، اشتباه فکر کرده ایم.

اصلاح طلبان هیچ وقت ثابت قدم را چهار سال شهردار خود نمی گذارند

موسوی روزان افزود: با توجه به شناختی که از شخص ثابت قدم دارم، بعید می دانم تحت عنوان یک لیست از آنها حمایت کند، زیرا در این مدت با خصوصیات این شخص خوب آشنا هستم. حتی برای آینده شهرداری خود ثابت قدم هم خوب نیست که جمع یکپارچه ای شورای شهر شوند و در این صورت بعید است همچنان ایشان را شهردار نگه دارند. بنده با شناختی هم که از آن اصلاح طلبان دارم، مطمئنم که هیچ وقت ثابت قدم را چهار سال شهردار خود نمی گذارند.

وی درخصوص انتقاداتی که از بازماندگان اعضای شورا در لیست حادث می شود، گفت: چرا از افراد دیگر این لیست به عنوان بازماندگان یا بازندگان حرفی زده نمی شوند و فقط انتقادات را به اعضای شورا مطرح می کنند؟ آیا نتیجه این است که شهردار یک دفعه می غلطد و دنبال یک لیست یک دست خواهد بود. باید بررسی کنیم که لیست حادث را چه کسانی منتشر و حمایت کردند و به پایگاه های خبری دادند، آیا سلیقه شخصی بوده یا یک نهاد موثقی داده است؟

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه بنده در مدتی که عضو شورا هستم عموما به دنبال این بودم که شهرداران زود به زود استیضاح نشوند، تصریح کرد: بنده نه تنها زمان ثابت قدم بلکه زمان آقای خلیلی هم همین دیدگاه را داشتم. بنده حتی در آن جلسه ی انتخاب شهردار رشت، به آقای کاظمی رای دادم. ولی امروزه بر خود وظیفه می دانم که از جایگاه شهردار حایمت کنم نه شخص شهردار.

وی خاطرنشان کرد: ما تنها شهری هستیم که بیشترین تغییر شهردار را در سطح کشور داشتیم. در ۱۰۴سال گذشته حدود ۵۳ شهردار در رشت عوض کردیم. در طول ۸۷ سال، تا ۱۸سال و نیم قبل که وزارت کشور متولی بوده، ۲۹شهردار به شهر وارد شده و در طول این چهار دوره ۲۴شهردار داشته ایم. باید به فردی در جایگاه شهرداری رای دهیم که به زودی تغییر پیدا نکند.

شهردار رشت بیشترین سود را از مخالفینش برده است نه موافقین

موسوی روزان با بیان اینکه افرادی که امروز از منتقدین عملکرد شورای شهر هستند، عموما هیئت رئیسه و کمیسیون ها را در اختیار داشته اند، ابراز نمود: کسی که فقط شش ماه می باشد هیئت رئیسه شورا در اختیارش نیست، چگونه می آید همه عملکرد شورا را زیر سوال می برد. برای همه اعضای شورا به عنوان همکار احترام قائلم اما بعضی ها رفتارهایی را انجام می دهند که درست نیست. دکتر ثابت قدم، هنوز ۲سال نشده که شهردار است؛ مردم ما در این ۲سال بهترین قاضی هستند که چه کسانی بیشترین تبلیغ را برای ایشان کرده اند. و همه می دانند که شهردار رشت بیشترین سود را از مخالفینش برده است نه از موافقین. چون مخالفین مدام با نام بردن او و هرچیزی را منتسب کردن به او، توانستند اینقدر شهردار را بزرگ کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در قضیه همین لیست حادث هم برخی ها چنان موضوع را بزرگ می کنند که انگار مردم و گروه ها هیچ تاثیر گذاری در نتیجه انتخابات ندارند و یک شخصی به نام شهردار می تواند به طور همه جانبه بر روی انتخاب اعضای شورا و ارکانش اثرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بگوییم شهردار بین اعضای شورا اختلاف افکنی کرده و یک طیفی را موافق خودش و طیف دیگری را مخالف خودش نموده است، گفت: از زمان کاندیداتوری آقایان جمشیدی و کارگرنیا برای ریاست شورا دسته بندی ها شکل گرفت، این دسته بندی متعلق به زمان شهردار فعلی نیست و همیشه این دو طیف، تقریبا افراد ثابتی داشتند.

فقط شهردار فعلی نیست که یک قطب رسانه ای برای خود تشکیل داده است

موسوی روزان ادامه داد: عده ای می گویند شهردار یک قطب رسانه ای برای خود تشکیل داده است. در این خصوص باید بگوئیم که قبلا هم چنین چیزی بوده و حتی در بین اعضای شورا هم این قضیه به چشم می خورد که از رسانه ها حمایت مالی کرده اند اما نباید بگوئیم که فقط ثابت قدم این کار را کرده است.

عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: بنده نطق هایم در صحن شورا همواره بر اساس دیدگاه های ارزشی نظام، شهدا، ولایت و رهبری بوده است و امروز هم در کمیسیون فرهنگی همین دیدگاه را تقویت می کنیم. در مورد زیارت اربعین و اعزام نیروهای شهرداری به کربلا ما امسال برای اولین بار کارهای ویژه ای انجام دادیم که اثرگذاری خوبی در مجموعه شهرداری داشت، حدود ۲۰هنرمند گیلانی هم در شهر کربلا فعالیت و نقش تاثیر گذاری برای کلیه زائران ایفا کردند.

وی با بیان اینکه افتخارمان این است که در دوره چهارم شورای شهر، نام گذاری کوچه ها به نام شهدا به اندازه طول سال های بعد از انقلاب بود، افزود: نصب تصاویر زیبای شهدا در همه ورودی های شهر، حمایت در تدفین شهدای گمنام در مکانهای مختلف، کار زیبای کنگره بزرگ ۸۰۰۰ شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب، کار بزرگ رزمایش فرهنگی فصل شیدایی که چند هزار تن شن در آنجا هزینه کردیم و… همه این ها در شورای چهارم انجام شده است. برنامه های دهه کرامت را همیشه به صورت جدی مورد حمایت مادی و معنوی قرار دادیم. در ماه رمضان هرساله محفل انس با قرآن در مساجد برگزار نمودیم. با این اوصاف اگر شورای چهارم را زیر سوال ببریم در واقع خودمان را زیر سوال برده ایم.

اصلاح طلبان می خواهند کاری کنند از طریق رسانه های اصولگرا مطرح شوند

وی در خصوص ثبت نام افراد شاخص اصلاح طلبی برای انتخابات شورا بیان نمود: مطرح کردن بیش از حد این افراد از طرف رسانه های اصول گرا و ارزشی یعنی به طور غیرمستقیم در زمین اصلاح طلبان توپ زدن؛ و این همان چیزی است که آنها می خواهند. وقتی اسم هایشان را مدام مطرح می کنیم یعنی درحال تبلیغاتشان هستیم و اگر چند نفر نامشان را نشنیده اند، آنها نیز این افراد را خواهند شناخت.

موسوی روزان اظهار داشت: برخی می پرسند که این اصلاح طلبان چرا دقایق آخر آمدند و ثبت نام کردند، باید در جواب بگوییم که این کار را اصلاح طلبان با زیرکی انجام دادند زیرا شاید اگر زودتر ثبت نام می کردند، ممکن بود نیروهای شاخص اصولگرایان نیز به صحنه بیایند و ثبت نام کنند. برخی از این افراد اصلاح طلب چه برای نمایندگی مجلس و چه برای شورای شهر، در گذشته عدم صلاحیت خوردند و ما الان نمی دانیم که در این دور چه اتفاقی می افتد. بعضی ها می گویند شرایط امروز طوری است که عدم صلاحیت نمی خورند. به نظر می آید کار برای آقای دلخوش رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان و اعضای این هیئت کمی سخت باشد زیرا باید تصمیمات مهمی را بگیرند و انتظار این است که همه ما به سمت مصالح نظام حرکت کنیم.

بنده هم انتقاداتم نسبت به آقای ثابت قدم کم نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ما در این ۲ سال از شخص شهردار طرفداری نکردیم، بلکه از توسعه شهری، ثبات مدیریت و مصالح نظام حمایت کردیم، اظهار کرد: خواهش بنده این است که این دیدگاه را مطرح نکنیم که فلانی حامی شهردار است و فلانی هم ضد شهردار. بنده هم انتقاداتم نسبت به آقای ثابت قدم کم نیست و بارها در مورد مسائلی همچون پرداخت حقوق کارگران و کارکنان به شهردار فشار آوردم و تذکر دادم.

موسوی روزان خاطرنشان کرد: بنده و خانم شیرزاد نماینده اعضای شورا در پرداخت حقوق هستیم و تا ساعت ۱۰شب روز آخرسال ۹۵ پیگیری کردیم که حقوق همه کارکنان پرداخت شود. به همین دلیل اجازه ندادیم پاداش ها پرداخت شود و تاکید نمودیم اولویت اول شهرداری باید حقوق کارگران و پرسنل باشد.

وی تصریح کرد: بنده درخواستم از اعضای محترم شورا، مجموعه وزارت کشور و استانداری این است که کارگران و کارکنان را از حالت شرکتی خارج شوند تا امنیت و آرامش شغلی داشته باشند. خیلی ناراحت کننده است که در مناقصه ها به شرکتی که کمترین حقوق را به کارگران می دهد، کار سپرده می شود در حالی که همین کارگران همانند بقیه شبانه روز در حال فعالیت هستند ولی حدود یک سوم حقوق اصلی خود را می گیرند.

اصلاح طلبان آرای خفته جامعه را به سمت خود می کشانند

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه در بحث انتخابات از همه رسانه های ارزشی می خواهم که نیروهای ارزشی را با تمام قدرت پررنگ نشان دهند، گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در انتخابات، بیدار کردن آرای خفته جامعه است که در انتخابات گذشته ما این را از نزدیک دیده ایم. از آرای خفته جامعه بخش قابل توجهی به سمت اصلاح طلبان رفته اما آرای پایگاه های مذهبی، هیئتی و نیروهای متدین جامعه ثابت است و عموما به سمت اصولگرایان می رود. شاید یکی از اهداف آمدن افراد شاخص اصلاح طلب این باشد که میخواهند حرکت یا جنبشی در جامه ایجاد کنند که چه با تائید و چه با رد صلاحیتشان در نهایت طیف های اصلاح طلب پیروز انتخابات شوند.

موسوی روزان با بیان اینکه نیروهای ارزشی باید با دقت اوضاع را رصد کنند، افزود: باید کاری کنند آرا را به شکل سازماندهی و برنامه ریزی شده به سمت آنهایی که در طیف اصولگرایی هستند سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه شورا برای آبادانی شهر بسیار با اهمیت است، اذعن داشت: به ضرس قاطع می گویم که تاثیرگذاری شوراها برای اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی جامعه نسبت به بسیاری از دستگاه ها بالاتر است.

افرادی را انتخاب کنیم که در تصمیم گیری ها شجاعت دارند

موسوی روزان گفت: ما باید افرادی را انتخاب کنیم که از سابقه مدیریتی خوبی برخوردار بوده و دارای تجربه کاری و شجاعت در تصمیم گیری ها و برنامه ها باشند.

عضو شورای شهر رشت در پایان ابراز نمود: جا دارد از همه دوستان عزیزی که در شورای چهارم با ما همکاری کردند ولی در دوره پنجم شورا ثبت نام نکردند، یعنی برادران عزیزم آقایان مسعود کاظمی، عباس صابر، محمد رفیعی نوده و فرهاد شوقی تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم و برای همه آنهایی که داوطلب شورای اسلامی شهر رشت شدند و از هر طیف و جناحی هستند، چه آنهایی که صلاحیت می گیرند و چه آنهایی که صلاحیتشان مورد تائید قرار نمی گیرد، آرزوی صحت، سلامتی و موفقیت دارم.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علوی جمعه , ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۴۶

این سایت گیلانستان توسط چه کسی دارد اداره میشود؟!؟چقدر بوی نفاق میدهد! بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مهم شرکت در انتخابات میباشد و انتخاب هم توسط مردم همان شهر برای تعیین سرنوشت شهرشان.حالا اگر مردم رشت دوست دارند حامی شهردارشان باشند؛ان دیگر به کسی ربطی ندارد که دخالت و اظهار تاسف کند.مطمعنا مردم تحولی در شهرشان توسط شهردارشان دیده اند که به سمت ایشان متمایل شدند.

رفتن به نوار ابزار