کد خبر : 66827
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

خانکشی‌پور خبر داد؛

لیست نهایی راهیان گام دوم انقلاب برای انتخابات شورای شهر رشت قطعی شد

لیست نهایی راهیان گام دوم انقلاب برای انتخابات شورای  شهر رشت قطعی شد

سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان گفت: لیست نهایی راهیان گام دوم انقلاب برای انتخابات شورای شهر رشت قطعی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، غلامرضا خانکشی پور سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب ا‌سلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: این هیئت با توجه به خاستگاه دانشگاهی و فعالین سیاسی و اجتماعی اعضاء و امنای خود از چندین‌ ماه قبل انتخابات شورای اسلامی شهر رشت را در دستور کار قرار داده بود و در این راستا ابتدا در کمیته پژوهش خود شاخص های انتخاب اصلح را تعیین نمود و پس از ثبت نام کاندیداها در کمیته ویژه انتخابات تمامی کاندیداها را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.
خانکشی پور گفت: پس از بررسی های دقیق کلیه کاندیداها ، پرسشنامه ی خود ارزیابی به ۳۷ نفر از کاندیداها داده شد و نتیجه این خود اظهاری به همراه فرم ارزشیابی برای کلیه اعضای راهیان ارسال گردید و در نتیجه با جمع بندی امتیازات اخذ شده ۱۶ نفر به ترتیب امتیاز فهرست شدند.
سخنگوی هیئت راهیان گام دوم انقلاب اسلامی افزود: هیئت رئیسه راهیان با شناخت ۱۶ نفر برگزیده خود که بدون در نظر گرفتن فیلترهای جزبی، گروهی، تعارفات رایج و صرفا نتیجه یک فرایند بررسی علمی بوده وارد تعامل وحدت با گروه های ولایی و انقلابی استان شدند و در نتیجه از ۱۶ نفر حداقل ۶ نفر مشترک با همه آن گروه ها را در اولویت اول خود جای دادند و ۵ نفر بعدی را در فهرست ۱۱ نفره راهیان بر اساس امتیازات بالاتر تعیین کردند.
خانکشی پور تأکید کرد: هیئت رئیسه راهیان در صبح جمعه ۱۴ خرداد جلسه هماهنگی مشترک با ۱۱ نفر منتخب خود برگزار کرد تا با توجه به اختیاراتی که از سوی مجمع امنا دارد به تصمیم نهایی برسد.
خانکشی پور افزود: در این جلسه ابتدا سرکار خانم دکتر تحریری نیک صفت، رییس راهیان، ضمن گرامی داشت نام و خاطر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گزارش کاملی از روند کار ارائه کرد و سخنان مبسوطی در لزوم رعایت وحدت و اخلاق اسلامی در انتخابات و پس از آن در صورت انتخاب شدن بر لزوم صداقت، سلامت و تلاش برای هم افزایی تأکید نمود و در ادامه هر یک از کاندیداها ضمن معرفی خود و بیان اهداف و دیدگاهشان، بر وحدت، هم گرایی و هم افزایی در قبل و بعد از انتخابات تأکید کردند.
سخنگوی راهیان همچنین بیان داشت: در ادامه این نشست آقای دکتر مظفر نامدار طی سخنرانی کوتاه مقدمه ای بر ویژگی های بارز ایفای مسئولیت در شوراهای اسلامی، جنبه هایی از اهمیت کار شوراهای اسلامی و اختیارات قابل توجه شورای شهر و شهرداری که ناشی از اختیارات قانونی و انتظارات مردم است، را بیان کرد. نایب رییس راهیان همچنین تحلیل جامعی از موضوع حکمرانی محلی و ضرورت توجه به آن برای کلیه افرادی که دست اندر کار مدیریت و رهبری سازمانی شهرها و روستاها هستند، ارائه نمود.
بنابر اظهار خانکشی پور در ادامه این نشست همچنین سخنگوی راهیان نیز در خصوص تفاوت های گام اول در چهل سال آغازین جمهوری اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی با کاندیداها به تبادل نظر پرداخت. ایشان به تأسی فرمایشات رهبری معظم اظهار داشت گام اول به نتیجه خود یعنی استقرار و ثبات کامل جمهوری اسلامی رسیده است و در گام دوم باید به مدیریت بر مبنای الگوهای بومی و اسلامی در اقتصاد، فرهنگ و رفتار سازمانی و اجتماعی پرداخت. در این ارتباط هم گرایی، هم افزایی و تطابق برنامه های شهری و روستایی در رشت و استان گیلان با برنامه های دولت اسلامی در سال های در پیش رو بارزترین ویژگی است که باید مورد توجه منتخبین شوراها قرار گیرد.
غلامرضا خانکشی پور سخنگوی راهیان در ادامه تصریح کرد: برای تبلیغ و معرفی کاندیداهای مورد تأیید راهیان باید انتظاری در شأن نیروهای ارزشی و ولایی جامعه داشت.
وی در پایان برگزاری یک جلسه فراگیر با کاندیداها و اعضای راهیان، راه اندازی ستاد تبلیغاتی مشترک، چاپ یک نمونه تراکت و اعلام رسمی و فراگیر پس از آغاز قانونی تبلیغات را از دیگر برنامه های حمایتی راهیان دانست و تأکید کرد برای اطلاع از فهرست راهیان باید تا آغاز رسمی و قانونی تبلیغات منتظر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار