کد خبر : 27818
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

مأموریت‌ مهم پیامبران، اطلاع رسانی اخبار الهی بود/ خدمات نظام و دولت به طور مداوم به مردم گفته شود

مأموریت‌ مهم پیامبران، اطلاع رسانی اخبار الهی بود/ خدمات نظام و دولت به طور مداوم به مردم گفته شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت:‌ یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران اطلاع رسانی با هدف خشنودی خداوند متعال و تعالی و رشد جامعه است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری در همایش تجلیل از اصحاب رسانه استان گیلان که به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد، اظهار داشت:‌ رسالت مهم خبرنگاران در درجه نخست خشنودی خداوند متعال و سپس هدایت جامعه به سمت رشد و تعالی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان جایگاه خبرنگاران را جایگاهی بزرگ و باشرافت خواند و ابراز داشت:‌ اهمیت این جایگاه به نحوی است که خداوند بزرگ پیامبران و انبیاء الهی را در طول تاریخ به عنوان عرضه‌کننده اخبار و پیام الهی به جامعه بشریت قرار داد.

تسخیری یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های پیامبران را اطلاع رسانی دانست و عنوان کرد:‌ واژه مقدس نبی در حقیقت به کسی اطلاق می‌شود که پیام الهی را از جانب خداوند و پروردگار متعال دریافت کرده و سپس آن پیام را برای هدایت انسان‌ها بدون هیچ کم و کاستی در اختیار جامعه می‌گذارد.

taskhiri

وی هدایتگری و رساندن پیام الهی را از جمله وظایف مهم و خطیر انبیاء اعلاک کرد و افزود:‌ پیامبران و برگزیدگان خداوند بر روی زمین،‌ پیام خداوند بزرگ را دریافت می‌کردند و سپس برای تحقق اهداف متعالی تعیین شده آن را به همه انسان‌ها عرضه داشته و ابلاغ می‌کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان انجام وظیفه و مسئولیت مهم هدایتگری جامعه را بدون برخورداری از تربیت اسلامی غیرممکن دانست و گفت‌:‌ اصولی نظیر صداقت،‌ رعایت امانت و حقیقت در ارسال اخبار‌،‌ دوری از منافع شخصی و گروهی از جمله این ویژگی‌های لازم است.

تسخیری با بیان این نکته که هر خبری که در جامعه منتشر می‌شود به منزله حقیقت داشتن آن خبر نیست ابراز داشت:‌ خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید هر خبری را که از سوی کسی شنیدید بدون تحقیق در مورد صحت و درستی پیام مورد نظر به انتشار آن در جامعه اقدام نکنید.

وی بازگو کردن حقایق در جامعه را از اهداف و مسئولیت‌های خبرنگاران خواند و تصریح کرد:‌ گاهی اوقات بیان یک حقیقت و واقعیت می‌تواند باعث برهم زدن جامعه و فضای یک کشور شود بنابراین خبرنگاران باید قبل از هر چیز در درجه نخست صلاح مردم و کشور را مورد توجه قرار دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه هر واقعیتی در جامعه قابل بیان نیست افزود:‌ در نظر گرفتن مصالح و نفع عموم جامعه،‌ جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان در دین و دنیای مردم و تعالی جامعه از مسائلی است که یک خبرنگار قبل از مخابره اخبار باید به آن توجه داشته باشد.

تسخیری یکی دیگر از رسالت‌های خبرنگار را تنظیم اخبار و اطلاعات فارغ از منافع شخصی،‌ حزبی و گروهی دانست و اظهار داشت:‌ جامعه رسانه‌ای با رعایت این اصول مهم و حفظ بصیرت و هوشیاری خود در زمان‌های مختلف می‌تواند موجبات رشد و تعالی جامعه را به خوبی فراهم کند.

فرمانده سپاه گیلان: خدمات نظام و دولت به طور مداوم به مردم گفته شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: روز خبرنگار همانند بسیاری از مناسبت‌ها که در تقویم نظام مقدس اسلامی ثبت‌شده روز خبرنگار با شهید و شهادت گره‌خورده است.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه شهید صارمی در جبهه مقاومت در افغانستان به شهادت رسید افزود: عرصه خبر و رسانه با خون و شهادت عجین شده است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: این جنگ طی 40 سال گذشته نیز بوده و امروز به اوج خود رسیده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن در تمام سال‌های بعد انقلاب از ابزارها، توطئه و دسیسه برای نابودی نظام مقدس اسلامی استفاده کرد که برخی از آن‌ها تنها باقدرت و اعجاز الهی قابل شکست بود خاطرنشان کرد: دشمن در برخی از توطئه‌ها شکست‌خورده اما در برخی از دسیسه‌ها همچنان با آن‌ها درگیر هستیم.

abdollahpur

عبدالله پور با بیان اینکه دشمن امروزه می‌داند که اگر غلطی از آن سر بزند جمهوری اسلامی آن را نابود می‌کند تصریح کرد: امروزه ایادی استکبار با تمام قوا به جان ملت ایران افتاده‌اند و در تلاش هستند تا ملت مقاوم ایران را از پای درآورند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اهمیت تقویت وحدت در جامعه گفت: خدمات نظام اسلامی و دولت به طور مداوم به مردم گفته شود.

وی رسالت خبرنگار را در شرایط کنونی بسیار زیاد و حساس برشمرد و گفت: نا امید کردن مردم کار دشمن است و هیچ‌کس حق نا امید کردن مردم را ندارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه امروز کشور زیر سایه ولایت نیازمند وحدت است افزود: اگر کسی از خطوط اصلی که رهبری ترسیم می‌کند فاصله بگیرد سپاه با آن فاصله خواهد گرفت.

معاون روابط عمومی سپاه گیلان: خدمات سپاه در گیلان به نحو مطلوبی رسانه‌ای نمی‌شود‌

روح الله پوراسماعیلی نیز در این جلسه اظهار داشت:‌ محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم از رسالت‌های سپاه قدس گیلان است اما این فعالیت‌های ارزشمند به نحو مطلوبی رسانه‌ای نمی‌شود.

مسئول معاونت روابط عمومی‌ و تبلیغات سپاه قدس گیلان خدمت به آحاد ملت ایران اسلامی را از رسالت‌های اصلی سپاه دانست و ابراز داشت:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون،‌ سپاه قدس برای خدمت به مردم کمر همت بسته و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است.

وی با بیان اینکه سپاه قدس گیلان هم‌اکنون در مناطق محروم استان حضوری فعال و گسترده دارد عنوان کرد:‌ ساخت پروژه‌های بزرگ آبرسانی در مناطق محروم تالش و رودبار و یا طرح فاضلاب شهری در اطراف شهر رشت تنها برخی از این طرح‌های خدمات‌رسانی هستند.

پوراسماعیلی با بیان اینکه انعکاس خدمات ارائه شده به مردم،‌ یک فضای نشاط‌آور در جامعه ایجاد می‌کند تصریح کرد:‌ تنها گذاشتن مستضعفان و پابرهنگانی که معمار بزرگ انقلاب اسلامی آن‌ها را صاحبان اصلی انقلاب خطاب کرده‌اند در مرام و شیوه فرزندان غیور سپاه نیست.

puresmaeili

مسئول معاونت روابط عمومی‌ و تبلیغات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خبرنگاران باید در مسیر انتقال درست اخبار قدم بردارند بیان داشت:‌ تمام رسانه‌ها و جامعه خبری باید فارغ از جناح و گروه سیاسی و نظیر این‌ها برای پیروزی کشورمان در جنگ اقتصادی از هیچ تلاش فروگذار نکنند.

وی در مورد طرح جدید روابط عمومی سپاه قدس گیلان در مورد انعکاس خدمات ارائه شده سپاه به مناطق مختلف استان نیز عنوان کرد: رسانه‌هایی که بیشترین و باکیفیت‌ترین اخبار و گزارش‌ها را در این زمینه تنظیم و منعکس کنند مورد حمایت مادی و معنوی سپاه قرار خواهند گرفت.

پوراسماعیلی با بیان اینکه تمام رسانه‌ها اعم از مکتوب،‌ خبرگزاری‌ها و یا پایگاه‌های خبری می‌توانند در این برنامه شرکت کنند افزود:‌ امیدواریم با اجرای این طرح یکساله توسط روابط عمومی سپاه قدس گیلان، خدمات‌ ارائه شده به مردم محروم استان به خوبی اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار