کد خبر : 19200
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1396- 23: 14

ماجرای زمین اجدادی یک روستایی که منابع طبیعی به نام خود سند زد/ ابزارهای نظارتی برای نابودکنندگان جنگل اعمال شود

ماجرای زمین اجدادی یک روستایی که منابع طبیعی به نام خود سند زد/ ابزارهای نظارتی برای نابودکنندگان جنگل اعمال شود

نماینده مردم رودبار در مجلس با تاکید بر اینکه منابع طبیعی باید منافع روستائیان را بیشتر ببیند، گفت: عدم توجه به منافع روستائیان آسیب جدی به روستانشینان است.

به گزارش گیلانستان، منوچهر جمالی شامگاه سه شنبه در گفت‌وگویی از نحوه محصور کردن بخشی از زمین‌های مردم رودبار توسط منابع طبیعی انتقاد و اظهار داشت: بحث ما ضربه زدن به منابع طبیعی نیست چون مقام معظم رهبری بر حفظ انفال و منابع خدادادی تاکید دارند اما باید در برخی از مواقع واقعیت‌ها دیده شود.

وی با بیان اینکه برخی از زمین‌ها در روستاها وجود دارند که در گذشته مورد استفاده روستائیان بوده اما اکنون در تصرف منابع طبیعی درآمده، افزود: در روستایی شخصی را سراغ دارم که زمینی از اجدادش به وی رسیده و درخت گردویی در آن وجود داشت که قدمت آن به هفتاد سال می‌رسد اما منابع طبیعی زمین مذکور را به اسم خود سند زده و درخت گردو را نیز بریده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه به منافع روستائیان آسیب به روستانشینان است، گفت: زمانی در گذشته منابع طبیعی به روستائیان از طریق روزنامه اعلام کرده که هرکسی زمینی بدون سند دارد به آن اداره مراجعه کند و سند بگیرد و خیلی از افراد نیز اصلاً اطلاعی از اخبار منتشر شده در روزنامه‌ها نداشتند و به زندگی عادی خود مشغول بوده‌اند اما اکنون همان زمین‌ها را منابع طبیعی متصرف شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی باید در زمان هجوم به منابع طبیعی ابزارهای نظارتی خود را اعمال کند، خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط برخی از خاطیان هستند که جنگل‌ها را نابود می‌کنند و ساختمان‌سازی‌های آن‌چنانی می‌کنند و بر منابع طبیعی هم واجب است تا جلوی متخلفان را بگیرد و ما هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

جمالی با تاکید بر اینکه توجه به نیازهای روستایی و توسعه زیست آن باید در روستاها دیده شود، افزود: در بسیاری از روستاها به دلیل عدم‌ حمایت از روستایی و توجه به نیازها و حقوق تضییع‌شده آن‌ها مهاجرت رخ‌ داده و هیچ میلی برای بازگشت وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در بسیاری از روستاها مجوز ساخت‌وساز به روستائیان از سوی منابع طبیعی داده نمی‌شود، گفت: بسیاری از روستائیان قدرت اقتصادی بالایی ندارند و اگر با روستائیان مساعدت شود یقیناً شاهد مهاجرت معکوس به روستا خواهیم بود و اقتصاد روستاها نیز قوت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار