کد خبر : 31144
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آذر 1397- 52: 17

“ماسوله” کاندیدای فهرست آثار یونسکو می‌شود

“ماسوله” کاندیدای فهرست آثار یونسکو می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در صورت برطرف شدن برخی از موانع و مشکلات ماسوله تا سال آینده برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو کاندیدا می‌شود.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی  اظهار داشت: با برطرف شدن برخی از مشکلات موجود در بافت تاریخی شهرک ماسوله انتظار داریم این اثر منحصر به فرد تا سال آینده به نمایندگی از کشورمان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو کاندیدا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: برطرف کردن برخی از مشکلات و موانع موجود در قضیه کاندیداتوری ماسوله برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیاز به یک قدرت حاکمیتی و فرابخشی و حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی دارد.

امیر انتخابی با بیان اینکه هر ساله دو سهمیه از ایران برای ثبت در یونسکو معرفی می‌شوند عنوان کرد: امیدواریم تا سال ۹۸ شرایط به‌گونه رقم بخورد که علاوه بر برطرف شدن موانع موجود در شهرک تاریخی ماسوله امکان پذیرش ثبت این اثر ملی در فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو فراهم شود.

وی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری گیلان را در مقایسه با سایر استان‌های کشور بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان همواره سعی دارد ضمن شناسایی دقیق این ظرفیت‌ها برای معرفی آن‌ها در سطوح ملی و جهانی گام بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد: پرونده مربوط به ثبت اثر تاریخی ماسوله در فهرست میراث فرهنگی یونسکو بارها تا مرحله نهایی پیش رفته است اما هر باره به علت وجود برخی از موانع این موضوع با مخالفت کارشناسان و بازرسان جهانی روبه‌رو شد.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان به این موانع یاد شده کاملاً واقف است افزود: استانداری گیلان از این بابت وعده‌های لازم را داده است و امیدواریم تثبیت جایگاه شهرک تاریخی ماسوله در یونسکو با یک عزم استانی و ملی محقق شود.

وی اولویت‌های استانداری گیلان در بحث صنعت گردشگری و حمایت از این حوزه را مطلوب ارزیابی کرد و بیان کرد:‌ ثبت جنگل‌های هیرکانی و شهرک تاریخی ماسوله در فهرست میراث جهانی یونسکو گامی بسیار بلند در راستای توسعه صنعت گردشگری گیلان در عرصه بین‌المللی است.

امیر انتخابی سهم این استان در حوزه صنعت گردشگری بین‌المللی را بسیار ناچیز خواند و اظهار کرد: ورود گردشگران خارجی به گیلان برای بازدید از آثار ملی آن به‌ تولید ثروت،‌ اشتغال‌زایی،‌ ارزآوری و در نهایت تقویت هر چه بیشتر صنعت گردشگری این استان منجر می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار