کد خبر : 31384
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان فرسوده‌ هستند

ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان فرسوده‌ هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری گیلان دچار فرسودگی هستند گفت:‌ فرسودگی این ماشین‌آلات در روند خدمات‌رسانی اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت:‌ در حال حاضر سهم بسیار زیادی از ماشین‌آلات سنگین حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دچار فرسودگی شدیدی هستند که این عامل باعث بروز اختلال جهت خدمات‌رسانی و واکنش سریع در مواقع اضطراری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سطح توقعات و خواسته‌ها از این مجموعه افزایش پیدا کرده است ابراز داشت:‌ افزایش ترافیک جاده‌ها و محورهای مواصلاتی،‌ ایجاد تغییر اساسی در شکل و ماهیت آن و تقلیل کارکنان دولت در حوزه دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلات این حوزه است.

نازک‌کار بحث فرسودگی ماشین‌آلات حوزه راهداری را از جمله محدودیت‌ها و مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خواند و افزود: طبق نتایج بررسی‌ها هم‌اکنون بسیاری از ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان به ویژه ماشین‌آلات سنگین با طول عمر متوسط 26 به مرز فرسودگی رسیده‌اند.

وی فرسودگی ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان را عاملی در جهت اختلال در پروسه انجام عملیات اضطراری دانست و تصریح کرد: در بسیاری از مواقع که با بارش‌های شدید برف مواجه هستیم کار خدمات‌رسانی به مردم و پاکسازی محورها به علت فرسودگی ماشین‌آلات با کندی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سه عامل تعیین‌کننده در حوزه برف‌روبی سطح معابر و جاده‌ها را برشمرد و عنوان کرد:‌ ماشین‌آلات،‌ اپراتورها و عوامل محیطی سه عامل مهمی هستند که می‌توانند در سرعت انجام عملیات برف‌روبی و اجرای عملیات اضطراری مؤثر واقع شوند.

نازک‌کار از وجود 415 دستگاه ماشین‌آلات سبک،‌ سنگین و نیمه سنگین در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سخن گفت و بیان داشت: 218 دستگاه از این ماشین‌ آلات در حال حاضر در قالب 42 اکیپ راهداری گیلان برای انجام خدمات لازم در سطح محورها و جاده‌ها استقرار پیدا کرده‌اند.

وی به تجربه بارش برف سنگین در سال 83 در مرکز استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ طبق برنامه اداره کل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در صورت بارش برف در درجه نخست بازگشایی شریان‌های اصلی استان در اولویت قرار دارد و سپس بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته از کمک رانندگان نیز در کنار رانندگان اصلی ماشین‌آلات سنگین استفاده می‌شد تصریح کرد:‌ با تغییر در رویکردهای سازمانی بحث به‌کارگیری نیروها و جایگزینی آنان با کاربران جدید از حالت سنتی خارج شده است.

نازک‌کار با اشاره به اینکه در سنوات گذشته با بازنشستگی و خروج رانندگان ماشین‌آلات راهداری کمک راننده‌ها به سرعت به جای آنان جایگزین می‌شدند عنوان کرد: در سیستم سنتی استفاده از نیروها،‌ بلافاصله پس از خروج نیروی اصلی نیروهای جوان‌تر عهده‌دار انجام امور می‌شدند.

وی استفاده از نیروهای دولتی دستگاه‌های اجرایی در زمان ایجاد بحران را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: به اعتقاد بنده دولت می‌تواند در امور عمرانی از مشارکت بخش خصوصی استفاده کند اما در مواقع ایجاد بحران لزوماً روند انجام عملیات‌ باید توسط پرسنل دستگاه‌های دولتی به انجام برسد.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار