کد خبر : 16365
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

مانع تراشی کانون های قدرت و ثروت در مسیر شورای هماهنگی تبلیغات گیلان/ آرمان ها بر آرم ها مقدم تر است

مانع تراشی کانون های قدرت و ثروت در مسیر شورای هماهنگی تبلیغات گیلان/ آرمان ها بر آرم ها مقدم تر است

مهدوی گفت: صیانت از آرمان های نظام امری واجب بوده و باید از تحریف گفتمان انقلاب و سودجویی برخی افراد جلوگیری شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی با اشاره به حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف ملی و انقلابی اظهار کرد: افزایش شور و میزان حضور مردم در مناسبت ها نشأت گرفته از فعالیتی هدفمند و انقلابی دارد که این وظیفه خطیر در کشور به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده و باید ابراز خوشحالی کرد از اینکه این نهاد خوشبختانه توانسته به بهترین شکل به وظیفه خود عمل کند.

وی حضور مردم در مراسم ۹ دی را یکی از این نمونه ها عنوان و تصریح کرد: با وجود فاصله گرفتن از سال های ابتدایی انقلاب اسلامی، حضور مردم گیلان در مراسمی همانند ۸ و ۹ دی ماه به گونه ای بوده که موجبات تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری از مردم این سرزمین را فراهم کرد.

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان یادآورشد: این حضور پرشور به واسطه بصیرت مردم و پیگیری های افراد انقلابی در سطح استان رخ داده و نتیجه آن خلق حماسه بزرگ هشت دی بود که به واسطه آن مردم  ولایتمدار استان گیلان یک روز جلوتر از سراسر کشور در صحنه حاضر شده و در راستای حفظ شعائر دینی و انقلابی  به میدان آمدند.

وی به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایام الله انقلاب اسلامی اشاره و انتقال آن به نسل جوان جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: ایام انقلابی همانند ۲۲ بهمن، ۸ و ۹ دی ماه، ۱۳ آبان و روز جهانی قدس به تعبیر امام خمینی (ره) ایام الله محسوب می شوند.

مهدوی با بیان اینکه این روزها، روزهای ظهور و بروز حاکمیت الهی، تثبیت ولایت فقیه و ظهور مبارزه با نظام سلطه و کفرجهانی است، افزود: این ایام مصداق شعائر دینی بوده و هرچقدر مردم و مسئولان در بزرگداشت این روزها تلاش کنند در راستای حفظ شعائر الهی و دینی گام برداشته اند.

به گفته این مسئول هر عاملی سبب تضعیف و کم رنگ کردن این ایام الله شود به منزله تحقیر شعائر دینی بوده و براساس آموزه های قرآنی این افراد، گروه ها و صاحبان ثروت و قدرت به امراض قلبی دچار هستند.

دفاع از انقلاب و ایستادگی در برابر فتنه ملاک مهم گزینش سخنرانان مراسمات ملی در گیلان

وی در ادامه با بیان اینکه برخی به فکر تأمین اعتبار و ایجاد جایگاه کاذب اجتماعی از طریق تحریف گفتمان انقلاب هستند، تصریح کرد: بهره گیری از افراد توانمند و متعهد و وفادار به اصل گفتمان انقلاب در راستای تبیین اهداف و آرمان های نظام یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد و باید از حضور افراد سودجوی مالی وسیاسی که از طریق تحریف انقلاب به دنبال کسب منافع هستند، به ویژه در مراسم انقلابی ممانعت به وجود آورد.

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان در ادامه تأکید کرد: در این سال ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلاش کرده که این جایگاه مهم را در اختیار وفاداران به اصل نظام و انقلاب قرار داده و به خوبی در برابر افرادی که به دنبال کسب منافع هستند، ایستادگی کند.

وی با تأکید براینکه ملاک مهم برای دعوت از شخصیت ها برای مراسمات ملی و انقلابی دفاع به هنگام و در لحظه از انقلاب، نظام مقدس اسلامی و اهداف و آرمان های آن به ویژه بعد از حوادث فتنه سال ۸۸ است، افزود: تلاش شده تا از شخصیت های استفاده شود که در این حوادث در کنار مردم انقلابی بوده و در برابر فتنه محکم ایستاده اند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه به مانع تراشی برخی از کانون های قدرت و ثروت در سطح استان در این مسیر اشاره و تأکید کرد: البته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاحد امکان در برابر این مانع تراشی ها ایستادگی کرده و حتی در برخی موارد نیز متحمل زیان و هزینه نیز شده است.

به گفته این مسئول ایستادگی دربرابر کانون های قدرت و ثروت و حفظ محتوا و کیفیت انقلابی مراسمات از دغدغه های اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بوده است.

 وجود سرمایه و استعدادهای فراوان برای دفاع از حریم انقلاب در گیلان

وی همچنین به حضور با بصیرت و آگاهانه مردم استان گیلان در حماسه هشتم دی ماه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: این حضور به معنای این بوده که در لایه های اجتماعی استان افراد و خواصی حاضر بودند که توانستند آن بصیرت و ظرفیت انقلابی مردم را شناسایی و جهت دهی کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان با بیان اینکه این حضور نمایانگر تفکر، اندیشه انقلابی و اظهار برائت از جریان فتنه توسط مردم ولایتمدار گیلان بود، خاطرنشان کرد: حماسه هشتم دی ماه حکایت از این دارد که مردم گیلان در دفاع از حریم دین و انقلاب اسلامی دارای سرمایه و استعداد بسیار بالایی هستند.

وی برضرورت بهره گیری از این استعداد توسط مسئولان و برخی خواص در سطح استان تأکید و تصریح کرد: انتظار می رود که شخصیت های موجه و مسئولان ارشد قدر این روحیه انقلابی، استعداد و ظرفیت ولایی را دانسته تا خلق حماسه هایی همچون هشت دی در حوزه های مختلف تکرار شود.

 ضرورت رعایت هویت و مشارکت های مردمی در برگزاری مراسم انقلابی و ملی

مهدوی همچنین به آغاز دهه پنجم از عمر با برکت انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و یادآورشد: باید تلاش شود در برگزاری مراسم انقلابی، هویت مردم رعایت و از مشارکت های مردمی در سطوح مساجد، کانون ها و موسسات مردم نهاد بهره گیری  بیشتری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی نیز باید در برگزاری مراسم ملی توقعات کلیشه ای، اداری و سازمانی خود را کنار گذاشته و آرمان های انقلاب را از آرم های خود مقدم تر بدانند، ادامه داد: دستگاه ها نباید با ایجاد شروط غیر ضروری موجبات تحقیر و خوار کردن مراسم ملی را فراهم کرده و خارج از توقعات باندی، سیاسی و جناحی به بزرگداشت مراسمات ملی توجه داشته و ظرفیت این مراسم را در سطح ملی و فراجناحی بدانند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلابی اسلامی در گیلان با اشاره به اینکه سازمان ها باید از تحمیل توقعات و سلایق شخصی خود بر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جلوگیری کنند، افزود: متاسفانه رعایت نکردن این شروط اساسی سبب شد تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته تا حد زیادی به واسطه دخالت های نا به جای بعضی از عناصر سیاسی و حزبی  استانداری و مراکز مهم قدرت در استان، آنگونه که باید شاهد شکوه و عظمت مراسم نباشیم.

وی تأکید کرد: باید در برگزاری این مراسم در قالب نظام تصمیم، حریت و جامعیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از جانب مسئولان ارشد پذیرفته شود.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک دستگاه ستادی و هماهنگ کننده امکانات، ظرفیت های مختلف مالی و معنوی بین دستگاه های دولتی و مردمی دانست و گفت: این شورا نقش اساسی و ستادی در این مسیر ایفا  می کند که باید از جانب دستگاه ها و مسئولان به رسمیت شناخته شود./ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار