کد خبر : 32652
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

ماهانه 60 بیمار تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گیرند/ کمبود پزشک نداریم/ فقط 13 تخت در اورژانس وجود دارد

ماهانه 60 بیمار تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گیرند/ کمبود پزشک نداریم/ فقط 13 تخت در اورژانس وجود دارد

رئیس بیمارستان حشمت رشت با اشاره به اینکه 330 مورد در سال گذشته ما آنژیو پلاستی اولیه انجام دادیم، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و اینکه طرح سلامت باعث شده بسیاری از بیماران به بیمارستان های دولتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گیلانستان دکتر عباس صدیقی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجهیزات و وسایل سرمایه ای موجود در بیمارستان حشمت به روز است، اظهار کرد: این بیمارستان دارای دو دستگاه آنژیوگرافی و سیستم جراح قلب عموم به روز است و ماهانه حدود 60 بیمار تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه با تمام مشکلات تهیه وسایل و تجهیزات، در سال 4 هزار مورد آنژیوگرافی و 890مورد آنژیو پلاستی داشتیم، افزود: آنژیوپلاستی اولیه در سال 94 افتتاح شد و ما توانستیم در همان سال رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

رئیس بیمارستان حشمت رشت با اشاره به اینکه 330 مورد در سال گذشته ما آنژیو کلاسی اولیه انجام دادیم، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و اینکه طرح سلامت باعث شده بسیاری از بیماران به بیمارستان های دولتی مراجعه کنند، از نیم قرن گذشته که این بیمارستان ساخته شده تا کنون هیچ بخش و تختی به آن اضافه نشده است.

صدیقی نژاد با بیان اینکه فقط در این بیمارستان تجهیزات به روز شده است و کمبود پزشک نداریم، تصریح کرد: مشکلات بیمارستان حشمت را می توان به دو بخش محوری تقسیم کرد که نخستین آن بخش اورژانس است.

وی با بیان اینکه با توجه به ورودی های زیاد فقط 13 تخت در اورژانس این بیمارستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما مجبوریم به دلیل تعدد بیماران، در کنار تخت یک برانکارد بگذاریم و یا روی زمین پتو پهن کنیم.

رئیس بیمارستان حشمت رشت اظهار کرد: به همت تک تک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین فرا دانشگاهی یک ساختمان نیمه تمام با اسکلت فلزی حدود بیست سال در پشت این بیمارستان بود که از سه سال قبل به همت افراد مذکور شروع به ساخت فضای مناسب اورژانس شد.

صدیقی نژاد با بیان اینکه سرعت پیشرفت این ساختمان بسیار خوب بوده و اگر با همین سرعت پیش رود سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: زیربنای این ساختمان در سه طبقه حدود 3 هزار متر مربع است که یک طبقه آن سی سی یو و دو طبقه مربوط به اورژانس می باشد که حدود 40 تخت در اورژانس جا می گیرد.

وی گفت: در نتیجه ما معضل اصلی بیمارستان که در مورد سرویس دادن به بیماران اورژانس است حل می شود.

رئیس بیمارستان حشمت رشت با بیان اینکه وسایل و تجهیزاتی که در این بیمارستان برای بیماران استفاده می شود، همه مورد تایید وزارت خانه است، تصریح کرد: هیچ برند و تجهیزاتی که خارج از سیستم اداری دیکته شده به ما است در اینجا ارائه نمی شود.

صدیقی نژاد با بیان اینکه در تهیه وسایل و تجهیزات مصرفی مشکلات دوگانه داریم، خاطرنشان کرد: یک مشکل به تامین منابع مالی و مشکل بعدی به عدم وجود این تجهیزات توسط آن شرکت بر می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به دو مشکل مذکور امکان دارد ما در راستای ارائه خدمات خاص دچار مشکل شویم که حالا ممکن است ارائه این مورد در رسانه ها بد جلوه داده شود.

رئیس بیمارستان حشمت رشت افزود: حدود 500 پرسنل در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند که 250 نفر پرستارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

متخصص قلب چهارشنبه , 19 دی 1397 - 14:31

جناب صدیقی نژاد خودتون رو گیر آوردین یا مارو؟؟؟؟
واقعا این همه خدمات در حشمت ارائه میدین؟ نکنه ما کور بودیم خدماتتون رو ندیدیم …

مرتضی چهارشنبه , 19 دی 1397 - 15:40

سلام برادر آمارهای ارائه شده ، تعداد بیماران مراجعه کننده و سایر مستندات موجود بیانگر عملکرد می باشند نه مشاهده توسط برخی عناصر کوته فکر که بدنبال ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و تضعیف و نادیده گرفتن زحمات همکاران خدوم بیمارستان هستند

ecka پنجشنبه , 20 دی 1397 - 8:59

با سلام
در جواب این به اصطلاح متخصص قلب که پیام داده باید عرض کنم که مستندات و آمار های مراجعین و بستری شدگان در بیمارستان موجود می باشد و اگه ایشون با چشمشون این همه خدمات رو ندیدن مشکل خودشونه و نیازه که به چشم پزشک مراجعه کنن

رفتن به نوار ابزار