کد خبر : 26600
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

مبادلات تجاری گیلان با کشور‌های حاشیه دریای خزر احیاء می‌شود

مبادلات تجاری گیلان با کشور‌های حاشیه دریای خزر احیاء می‌شود

استاندار گیلان گفت: با راه‌اندازی کریدور بین‌المللی چین، قزاقستان و ایران مبادلات تجاری گیلان با کشور‌های حاشیه دریای خزر احیاء می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری ظهر امروز در‌ آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و صنعتی با اشاره به اینکه جایگاه تجاری گیلان در گذشته بسیار موفق بود اظهار داشت: این جایگاه در چند دهه گذشته تضعیف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان با راه‌اندازی کریدور بین‌المللی چین، قزاقستان و ایران به سمت توسعه گام‌های مثبتی بر می‌دارد تاکید کرد: با این اقدامات جایگاه شمال کشور به ویژه گیلان در حوزه اقتصاد و تجارت مطرح می‌شود.

سالاری با تاکید بر اینکه با توجه به روابط مطلوب ایجاد شده با کشور‌های حاشیه دریای خزر توسعه این روابط نیازمند حمایت و تولید است افزود: با توسعه زیرساخت‌های تجاری در گیلان تعامل با کشور‌های حاشیه دریای خزر دوچندان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان در تلاش است تا نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به درستی ایفا کند خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعتی و گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی موجب ایجاد اشتغال در گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح چند طرح گردشگری و صنعتی در منطقه آزاد انزلی می‌تواند در مسیر توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری بخش خارجی و داخلی را در این منطقه افزایش دهد گفت: استفاد از ظرفیت‌های منطقه آزاد در گیلان امری واجب است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کریدور بین‌المللی چین، قزاقستان و ایران موجب احیای مبادلات تجاری گیلان با کشور‌های همسایه می‌شود افزود: توسعه روز افزون این مبادلات نیازمند همت و تلاش ویژه است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار