کد خبر : 21339
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

مبارزه با تروریسم یا پرورش و ترویج آن؟!

مبارزه با تروریسم یا پرورش و ترویج آن؟!

دولت آمریکا با همراهی مسلمان نماهایی چون آل سعود شکل دهنده اصلی گروههای تروریستی بین المللی می باشند.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، رضا جمشیدی چناری از اساتید برجسته استان و دانشیار دانشگاه گیلان که در دوره چهارم شورای رشت، ریاست آن را برعهده داشت، یادداشتی با عنوان “مبارزه با تروریسم یا پرورش و ترویج آن؟” نوشت که متن کامل آن در ذیل آمده است:

مدتهای زیادی است که سفارت آمریکا در کشورهای مختلف به شهروندان برخی کشورها به خصوص ایرانی ها در مواقع درخواست ویزا کنترلهای شدید امنیتی تحت عنوان Administrative Process اعمال مینمایند و اگر چه مامور (Officer) سفارت ممکن است شما را تایید نماید و دلیلی برای رد درخواست شما پیدا ننماید اما به دلیل برخی قوانین سختگیرانه و در عین حال بی ربطی که دارند ممکن است ضمن تایید، صدور ویزای شما را منوط به بررسی دستگاههای امنیتی اعم از FBI، CIA، وزارت امور خارجه و چندین دستگاه دیگر که تعداد آنها حدود 25 تا میباشد و بنده و شما از جزئیات آنها بی خبریم نمایند. این مورد دقیقا برای بنده در آنکارا اتفاق افتاد و وقتی برای ویزای فرصت مطالعاتی دانشگاه نوادا آمریکا به سفارت آن کشور در آنکارا ترکیه مراجعه نمودم علی رغم اینکه قبلا به این کشور سفر داشتم و همه سفرهایم نیز علمی بود و سفارت آمریکا نیز با درخواست بنده به صورت مشروط موافقت نمود اما کنترل امنیتی دولت آمریکا به درازا کشید و در این مدت مکاتباتی با بنده مبنی بر شفاف سازی نوع و مدت خدمت سربازی ام صورت گرفت و در نهایت و پس از 5 ماه پیغامی مبنی بر رد درخواست اینجانب با استناد به بند 306 قانون ویزا و حفاظت مرزهای آمریکا دریافت نمودم که مرتبط با کشورهای ایران، سوریه و سودان و با اتهامات واهی تروریستی میباشد.

از آنجایی که کشورهای خاورمیانه و از جمله ایران اسلامی همواره از تروریسم منطقه آسیب های زیادی دیده است و هزینه های زیادی متحمل شده است لذا چیزی را که متوجه نمیشدم آن بود که چگونه ممکن است کشوری که خویش ادعای مقابله با تروریسم دارد اینچنین در منطقه حامی تروریسم باشد. اتفاقاتی که در مناظرات انتخاباتی 2016 آمریکا رخ داد نشان داد که این قانونها و بندهای به اصطلاح قانونی که در سفارتها مصرف میشود فقط برای اعمال سلیقه علیه برخی کشورهایی است که با سیاستهای تروریستی دولت آمریکا مخالف میباشند، در حالی که خود دولت آمریکا در کشورهایی نظیر عربستان و افغانستان به پرورش گروههای تروریستی اقدام نموده و البته همه این حرفها را رئیس جمهور فعلی آمریکا که با تکیه بر پوپولیسم و کمپین تخریب قرار بود برای مردم آمریکا یوتوپیا یا خیال آباد به ارمغان آورد بیان داشت و رقیب خویش را مادر داعش معرفی نمود! ویکی لیکس نیز البته در این زمینه کم نگذاشت و دموکراسی بلای جانشان شد و اسنادی رو شد که قطر و عربستان کمک مالی و لجستیکی به داعش نموده اند و ماجرای لو رفتن ایمیلهای خانم کلینتون نیز منجر به رسوایی کمپین او شد و در نهایت آقای ترامپ توانست از فرصت استفاده کرده و دیستوپیا یا کابوس آبادی که پیش بینی نیز میشد را برای آمریکاییها و منطقه ایجاد نماید که این روزها ماجرای اورشلیم و قدس یکی از این عواقب است و قطعا آخری نخواهد بود.

اما بنده در این مقال قصد دارم به حقیقتی تلختر بپردازم که اخیرا توسط تروور آرونسون ژورنالیست و محقق آمریکایی دانشگاه برکلی آمریکا در Intercept مطرح گردید. ایشان با مطالعه و تحقیق بر روی عملیاتهای ضد تروریستی FBI سوالی را با این عنوان مطرح می نماید:

آیا آمریکا تروریستها را دستگیر میکند یا خود پرورش دهنده تروریسم می باشد؟

او به طور خلاصه به این میپردازد که FBI در پرورش و تقویت تروریسم از تشکیلات تروریستی اعم از القاعده، الشباب و داعش و حتی از مجموع آنها فعالتر است. اما چگونه و چرا؟!

چیزی که از FBI در اذهان متبادر میشود خلع سلاح افراد شرور و یا بازداشت سیاستمداران فاسد میباشد اما بعد از فاجعه 11 سپتامبر در واقع FBI کمتر به مقابله با موضوعاتی چون تبه کاری و کج روی سیاسیون پرداخته است. بلکه تمرکز خود را بر روی موضوع “تروریسم” گذاشته است و این موضوع در واقع توان FBI را تحلیل برده است. هر ساله این تشکیلات حدود 3/3 میلیارد دلار صرف فعالیتهای ضد تروریستی میکند که در مقایسه با کل رقمی که مجموعا بر روی جرائم سازماندهی شده، فساد مالی، تبه کاری اجتماعی و سایر فعالیتهای جنایی سنتی هزینه میشود (6/2 میلیارد دلار) قابل توجه می باشد.

آرونسون با بررسی 14 سال فعالیت ضد تروریستی FBI از 11 سپتامبر 2001 تا مارچ 2015 به این جمع بندی میرسد که FBI بیشتر از آنچه در مبارزه با تروریسم انجام داده باشد در ترویج و پرورش آن نقش داشته است. در این بازه زمانی حدود 6 حمله تروریستی در ایالات متحده آمریکا رخ داده است و در تمام طول این سالها FBI همواره به این موضوع که چندین حمله تروریستی را خنثی نموده است افتخار نموده است و بالغ بر 175 نفر را طی عملیات ضد تروریستی ضربتی و طاقت فرسا دستگیر و بازداشت نموده است. این عملیات ها که توسط جاسوسان و خبر چینهای FBI هدایت میشوند فرصت را برای برخی بیماران روانی و کسانی که از نظر اقتصادی در شرایط بسیار بدی قرار دارند مهیا ساخته تا خود تبدیل به آنچه که امروزه “تروریست” می نامیم شوند!!

بعد از واقعه 11 سپتامبر 2001، FBI ماموریت یافت تا دیگر اجازه ندهد در خاک آمریکا عملیات تروریستی رخ دهد. در واقع هر حادثه تروریستی را می بایست قبل از رخداد آن عقیم سازند. برای تحقق این امر FBI حدود 15000 خبرچین و جاسوس در سراسر کشور استخدام نمود. هر خبرچینی که می توانست یک پروژه تروریستی را شناسایی و خنثی نماید یکصد هزار دلار دریافت می نمود. این بدان مفهوم است که FBI به افراد جانی و سارقین حرفه ای بابت جاسوسی از مردم آمریکا به خصوص بخش مسلمان جامعه آمریکایی چنین مبلغ گزاف و شش رقمی را پرداخت می نمودند. اما ماجرا اینجا خاتمه پیدا نمی کند بلکه واقعیت آن است که این کارآگاههای سری که صرفا به جهت انگیزه مادی به FBI پیوسته بودند با طراحی سناریوهای هالیوودی و فریب و اغفال بیماران روانی رها شده در اجتماع و فراهم نمودن اسلحه و بمب و سایر تجهیزات مورد نیاز اقدام به طراحی طرحهای تروریستی ساختگی می نمودند و در این جنگ ساختگی علیه تروریسم مشارکت فعال داشتند. آرونسون این نوع عملیات های به اصطلاع ضد تروریستی را تئاتر می خواند و ادعا می نماید این عملیات های دام گستری (Sting Operation) در نهایت پایان هالیوودی داشته و متهمین نا آگاه که هیچ رابطه ای با گروههای تروریستی بین المللی نداشتند به زندان های طولانی مدت محکوم شده و کارآگاههایی که خود تبدیل به تروریستهای حرفه ای شده بودند به مطامع مالی و اقتصادی خویش می رسیدند.

اما با نگاهی به مثالهایی که آرونسون بیان می نماید متوجه می شویم که اغلب طعمه های این افراد از جوامع مسلمانان آنهم از کشورهایی چون پاکستان و عربستان انتخاب می شدند و خیلی از طرحهای تروریستی علیه جامعه یهود طراحی می شده اند و در واقع FBI با پیشبرد این طرح ها قصد سرپوش گذاشتن بر ضعفهای درونی خویش داشته و به نوعی جامعه جهانی را متوجه این ادعای نادرست می نموده است که پشت تمام عملیات های تروریستی کشف شده مسلمانان میباشند تا این به نوعی منجر به انزوای مسلمانان در جوامع جهانی گردد. چیزی که صهیونیست ها و دولت آمریکا همواره به دنبال آن بوده و همچنان می باشند.

کلام آخر آنکه دولت آمریکا با همراهی مسلمان نماهایی چون آل سعود شکل دهنده اصلی گروههای تروریستی بین المللی می باشند و لذا بی آنکه ایرانی ها در عملیات های تروریستی واقعی و ساختگی درون و برون آمریکا مشارکتی داشته باشند در تشکیلات اداری و سفارتی قوانین سختگیرانه ای را علیه شهروندان ایرانی اعمال نموده تا با ویترین مبارزه با تروریسم عملا انگشت اتهام را همچون طرحهای هالیوودی FBI به سمت دولتهای دیگر نشانه گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار