کد خبر : 54253
تاریخ انتشار : شنبه 28 تیر 1399- 21: 17

در مراسمی؛

مبتکر نخستین «تاکسی‌ کتاب» شهر رشت تجلیل‌ شد

مبتکر نخستین «تاکسی‌ کتاب» شهر رشت تجلیل‌ شد

در مراسمی از «ساحل فیلسوف» مبتکر نخستین «تاکسی کتاب» شهر رشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تجلیل شد.

به گزارش گیلانستان، امروز (شنبه ۲۸ تیر) همزمان با برگزاری شورای فرهنگی کانون پرورش فکری گیلان راننده فرهنگ دوست گیلانی به پاس سال‌ها تلاش در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی قدردانی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در این مراسم گفت: جای خوشحالی است که در شهر اولین‌ها، شاهد قدردانی از راننده نخستین تاکسی فرهنگی شهر رشت هستیم.

اسفندیار ضیایی در ادامه به پیشینه فرهنگی گیلان اشاره کرد و گفت: این استان را زادگاه شخصیت‌های برجسته و پیشگام صیانت از آرمان‌های یک ملت و پیش قراول عرصه دانش‌افزایی است.

وی دستاوردهای فرهنگی گیلان را برگرفته از قلب‌های تپنده و نگاه آرمانی مردمان آن دانست و با اشاره به رسالت‌های کانون در حمایت از فعالان فرهنگی استان، اظهار کرد: لازم است تمامی افراد جامعه به عنوان سربازان و سفیران کتاب نقش‌آفرین باشند و در این میان نیز نگاه ویژه‌ای به پیشگامان این عرصه داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه «ساحل فیلسوف» به عنوان یک مربی و معلم سیار است، تصریح کرد: وی در فراهم‌سازی سیر روحی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را همزمان با سیر جغرافیایی آنها نقشی مهم و سازنده داشته است.

وی افزود: هنگامی که با نگاهی متعالی به جامعه می‌نگریم، شاهد بازتاب روشنی از این نگاه در زندگی شخصی و خانوادگی خود خواهیم بود و به تبع آن، از برکت‌های این نگاه ارزش‌مند و متعالی برخوردار خواهیم شد.

ضیایی در ادامه با دعوت از این راننده فرهنگ‌دوست گیلانی برای پذیرش نقش سفیر فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جامعه، از اهدای ۱۰۰ جلد کتاب برای غنی‌سازی کتاب‌خانه تاکسی فرهنگی شهر رشت خبر داد.

«ساحل فیلسوف» دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی است و طی سال‌ها با ایجاد جایگاه عرضه کتاب در خودرو، به ترویج فرهنگ مطالعه در میان مسافران درون شهری پرداخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار