کد خبر : 37441
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

با نزدیک شدن به عید سعید فطر؛

مبلغ زکات فطره توسط نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام شد/ زکات فطره گندم برای هر نفر 8 تا 9 هزار و برنج 60 هزار تومان

مبلغ زکات فطره توسط  نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام شد/ زکات فطره گندم برای هر نفر 8 تا 9 هزار و برنج 60 هزار تومان

مبلغ زکات فطره با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر توسط نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام شد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر با اشاره به کیفیت پرداخت زکات فطره اظهار کرد: امسال زکات فطره گندم برای هر نفر 8 تا 9 هزار تومان است.
وی با اشاره به نرخ هر کیلوگرم گندم که معادل 3 هزار تومان محاسبه گردیده افزود: به ازای هر نفر 3 کیلوگرم گندم مبلغ 9 هزار تومان می شود و بعضی از مراجع تقلید قم به ویژه دفتر مقام معظم رهبری اعلام کردند اگر برای هر نفر 8 هزار تومان بپردازند، کفایت می کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه افرادی که زکات خود را می خواهند با برنج محاسبه کنند متفاوت است، تصریح کرد: اگر برنج مصرفی ایرانی باشد باید برای هر کیلوگرم مبلغ 20 هزار تومان محاسبه کنند.
آیت الله فلاحتی، مبلغ 3 کیلوگرم برنج ایرانی را 60 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر می خواهند برنج مصرفی را خارجی محاسبه کنند، کیلویی 8 هزار تومان است و 3 کیلوگرم مبلغ 24 هزار تومان می شود.
وی با اشاره به اینکه مردم باید قوت غالب را محاسبه کنند، بیان کرد: اگر زکات فطره را 8 یا 9 هزار تومان مبلغ گندم بپردازند، قبول است.
نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: ممکن است مردم در افطار بیشتر نان مصرف کرده و در سحر برنج مصرف کنند و اگر این طور باشد خانواده ها زکات فطره یک نفر را گندم و زکات نفر دیگر را برنج محاسبه کنند ضمن اینکه اگر همه آنها را عمل کنند مورد قبول است.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه زکات فطره باید قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود، خاطرنشان کرد: زکات فطره را لازم است به دست نیازمند برسانند و اگر شرایط فراهم نشد تا ظهر و بعد از ظهر تلاش کنند تا به دست نیازمند برسد.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار