کد خبر : 32421
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397- 39: 10

متخلفان برداشت شبانه شن و ماسه در گیلان دستگیر شدند

متخلفان برداشت شبانه شن و ماسه در گیلان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت:‌ متخلفان تخریب و برداشت شبانه شن و ماسه از بستر رودخانه سپیدرود گیلان توسط عوامل این یگان دستگیر شدند.

به گزارش گیلانستان ساسان اکبری‌پور اظهار داشت:‌ متخلفان تخریب و برداشت شبانه شن و ماسه از بستر رودخانه سپیدرود در منطقه سنگر واقع در حوزه استحفاظی شهرستان رشت توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان از انجام عملیات گسترده جهت غافلگیری متخلفان برداشت شن و ماسه خبر داد و عنوان کرد:‌ در پی انجام گشت‌های پایشی و کمین‌ عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان برداشت کنندگان شن و ماسه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی داده شدند.

اکبری‌پور با بیان اینکه این افراد متخلف بدون اخذ مجوز و به صورت شبانه اقدام به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سپیدرود کرده بودند تصریح کرد:‌ متخلفان ذکر شده با استفاده از ادوات سنگینی نظیر لودر و کامیون جهت برداشت شن و ماسه در منطقه مورد نظر حضور داشتند.

وی تخریب گسترده بستر فعال رودخانه سپیدرود و غافلگیری متخلفان برداشت شن و ماسه توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان و همکاری پاسگاه محیط‌بانی سراوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ادوات و ماشین‌آلات این افراد توقیف و تحویل مراجع انتظامی و قضایی حوزه سنگر شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان برخورد قاطع با برداشت‌کنندگان شبانه شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ هرگونه ورود به رودخانه‌های پر ارزش استان گیلان به منظور برداشت شن و ماسه ملزم به اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان است.

اکبری‌پور عواقب توجه نکردن به هشدارهای حفاظت محیط زیست گیلان و مشارکت در برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها را متوجه متخلفان دانست و عنوان کرد: یگان حفاظت محیط زیست گیلان در صورت مشاهده موارد مشکوک با تمام قوا و با حمایت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

وی حفظ و حراست از سرمایه‌های طبیعی و ملی را تکلیف تمام قشرهای جامعه و آحاد مردم اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸ رشته رودخانه در سطح استان گیلان وجود دارد که در این میان سپیدرود، ناورود، پلرود و آستاراچای از جمله مهم‌ترین این رودخانه‌ها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار