کد خبر : 36409
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398- 17: 11

عضو هیئت رئیسه مجلس:

مجلس اجازه تغییر نرخ بنزین را به دولت نمی‌دهد

مجلس اجازه تغییر نرخ بنزین را به دولت نمی‌دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس اجازه تغییر قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی را به دولت نمی‌دهد.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی با بیان اینکه اقدام دولت برای تغییر نرخ بنزین آن هم در شرایط کنونی کشور به‌هیچ عنوان به صلاح نیست اظهار داشت: مجلس اجازه تغییر قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی را به دولت نمی‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس مشکلات اقتصادی و معیشتی که به‌ویژه در ماه‌های اخیر فشارهای زیادی را به مردم تحمیل کرد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به اعتقاد بنده در این برهه از زمان، افزایش قیمت بنزین مشکلات و چالش‌های جدیدی را در جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم اقدام دولت برای تغییر در قیمت حامل‌های انرژی بر اساس قانون برنامه توسعه را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد:‌ دولت طبق قانون مصوب مجلس باید بر اساس تورم هر ساله، نسبت به افزایش نسبی نرخ بنزین اقدام می‌کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت در ۵ ساله اخیر از تغییر در نرخ حامل‌های انرژی و بنزین خودداری کرده است اظهار داشت: در سال‌هایی که کشور با تورم پایینی مواجه بود نیز دولت هیچ تلاشی برای ایجاد تغییر در نرخ سوخت از خود نشان نداد.

عباسی جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه‌جویی در مصرف بنزین را از مزایای هدفمند کردن نرخ حامل‌های انرژی بر اساس تورم سالانه دانست و افزود: از دید مجلس و بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی، فعلاً شرایط برای افزایش قیمت بنزین مساعد نیست.

وی افزایش افسار گسیخته قیمت بسیاری از کالاهای اساسی،‌ بخش حمل و نقل و خدمات را از جمله تبعات منفی اقدام دولت برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ خواند و گفت: مجلس افزایش قیمت بنزین را فعلاً به صلاح مردم و کشور نمی‌داند و با آن مخالفت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس هرگونه پیش‌دستی و پیش‌داوری در مورد تصمیم نهایی دولت برای ایجاد تغییر در قیمت بنزین را منطقی ندانست و اظهار داشت: آن‌چه که در اینجا مسلم و واضح است این است که مجلس بر اساس مصلحت‌ فعلاً به دولت اجازه تغییر قیمت بنزین را نمی‌دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار