کد خبر : 24689
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1397- 43: 16

مجلس باید جلوی گستاخی های حوزه اقتصاد را بگیرد/در تلاشیم که رییس جمهور را به مجلس بکشانیم تا سوالات مارا پاسخ دهد

مجلس باید جلوی گستاخی های حوزه اقتصاد را بگیرد/در تلاشیم که رییس جمهور را به مجلس بکشانیم تا سوالات مارا پاسخ دهد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به تحولات اخیر بازار ارز گفت: عملکرد دولت در مدیریت بازار ارز بسیار ضعیف و ضد اقتصادی بوده است.

به گزارش گیلانستان، جبارکوچکی نژاد در خصوص اظهارات معاون رییس جمهور در خصوص رسیدن نرخ دلار به ۴۲۰۰ تومان گفت :
این حرف یک تخلف است چون در قانون بودجه دلار به صورت شناور برای دولت در نظر گرفتیم یعنی دولت دلار رو نمیتواند نرخ ثابت و تک نرخ کند و این امر خلاف قانون است.
وی اضافه کرد : از سوی دیگر قانون بودجه دلار را ۳۸۰۰ تومان در بودجه در نظر گرفته و دولت حق ندارد دلار را ۴۲۰۰ اعلام کند و تخلف است .
کوچکی نژاد اذعان داشت : به اعتقاد بنده مجلس باید جلوی گستاخیهایی که در حوزه اقتصاد انجام می شود و کشور را دچار تنش می کند بگیرد .ما سوالاتی را تحویل هیات رئیسه مجلس دادیم و در حدود ۹۵ نفر از نمایندگان امضا کردند و مصر هستیم که رئیس جمهور به مجلس آمده و پاسخ نمایندگان را بدهند نه آقای سیف که مجلس ایشان را به عنوان عامل گرانی و مشکلات کشور می داند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات اقتصادی و گرانی در کشور و تکلیف مردم گفت : پیش از عید سوالاتی از رییس جمهور مطرح کردیم در رابطه با وضع اقتصادی و مشکلاتی که هم برای مالباختگان کاسپین و غیره وجود داشت متاسفانه برخی نمایندگان معامله کردند و امضای خود را پس گرفتند و اگر آن زمان آقای رئیس جمهور در صحن مجلس حضور می یافتند و پاسخ نمایندگان را می دادند بحث روشنتر می شد و مسیر مشخص می گردید.

وی ادامه داد : متاسفانه این باعث شد که برخی در تیم اقتصادی دولت گستاخ شوند و بازار ارز را رها کنند و این مشکلات را برای مردم رقم بزنند.

کوچکی نژاد اظهار کرد : نمایندگان مجلس باید سریع طرح دو فوریتی و سه فوریتی ارایه کنند و اکنون نیز نمایندگان تلاش می کنند که رئیس جمهور را به مجلس بیاورند تا این مشکل به شکلی حل شود و بحث اقتصاد کشور و معضلات آن مرتفع گردد با توجه به اینکه سال ۹۷ ؛ سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است و همه باید به اقتصاد و تولید کمک کنیم در حالیکه که در شروع سال جدید متاسفانه دولت، در جهت خلاف شعار مقام معظم رهبری حرکت کرده است./ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار