نماینده مردم رشت:
مجلس برای بررسی ابتذال فرهنگی در مدارس ورود میکند/ انتخاب مدیران آموزش و پرورش بر اساس شایستهسالاری نیست
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ورود جدی مجلس به ابتذال فرهنگی در برخی از مدارس کشور گفت: اگر وزیر آموزشوپرورش منکر این موضوع شد یا آن را جوسازی علیه آموزشوپرورش دانست، مجلس مستقیماً برای بررسی این مسئله ورود کند.
به گزارش گیلانستان، نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی با اشاره به ابتذال پیشآمده در برخی مدارس اظهار کرد: حضور مربیان پرورشی و مدیران متعهد در مدارس و تربیت نیروی انسانی باانگیزه در دانشگاه فرهنگیان از ضروریات است البته آموزشوپرورش نیز در حوزههای مختلف آموزشی، تربیتی و پرورشی با مشکلات فراوانی مواجه است.
جبار کوچکینژاد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار بافرهنگیان مبنی بر لزوم توجه به مسائل پرورشی در مدارس گفت: در آموزشوپرورش، مربیان پرورشی بهروز دیده نمیشود چراکه برخی از مربیان، سالیان طولانی و با سوابق بالا در مسند کار پرورشی نشستهاند که دیگر حوصله کار پرورشی مؤثر را ندارند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نقش پرورشی معلمان را یکی دیگر از مؤلفههای مهم آموزشوپرورش دانست و تصریح کرد: بسیاری از معلمانی که مشغول به تدریس هستند در دانشگاه فرهنگیان تربیتنشده و آموزشهای لازم پرورشی، آموزشی و تربیتی را ندیدهاند، معلمین باید روشهای آموزشی، پرورشی و تربیتی را بیاموزند تا بتوانند مفاهیم درست را در کلاسهای درس به دانش آموزان بهخوبی انتقال دهند.
وی با بیان اینکه به دلیل خلأهای موجود در دانشگاه فرهنگیان بسیاری از افراد با آزمون و بدون هیچگونه آموزش وارد کلاسهای درس میشوند، افزود: به دلیل کمبود امکانات دانشگاه فرهنگیان توسعه این دانشگاه محدود است و عدم آموزش مربیان و معلمین در این دانشگاه، مشکلاتی را متوجه آموزشوپرورش کرده است.
کوچکینژاد مدیران تربیتیافته در دانشگاه فرهنگیان را مدیران قدرتمند و دارای درک بهتر از مسائل دانست و بیان کرد: در مشکلات پیشآمده در حوزههای مختلف آموزشی و پرورشی بسیاری از مؤلفهها با یکدیگر جمع شده و نتیجه آن عدم نگاه مؤثر و تخصصی در حوزه پرورشی، آموزشی و تعلیم و تربیت است.
وی با اذعان به وجود غفلت در حوزه آموزشوپرورش تصریح کرد: ابتذال فرهنگی پیشآمده در مدارس، رفتارهای نادرستی بوده که محصول جمع شدن عوامل مختلفی است تا در فضای آموزشوپرورش چنین اتفاقاتی رقم بخورد، این نه سند ۲۰۳۰ است و نه چیز دیگر، بلکه یک تفکر و اندیشهای است که در آموزشوپرورش ظهور یافته است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تغییر وضعیت پرورشی آموزشوپرورش گفت: آموزشوپرورش برای اینکه از این وضعیت بیرون آید باید به سمت توانمندسازی نیروهای فرهنگی و تربیت آنها از طریق دانشگاه فرهنگیان گام بردارد و باید مربیان پرورشی را تقویت و بستر محیط آموزشی درست تعلیم و تربیت را فراهم کنند.
کوچکینژاد با اشاره به وجود سیاست زدگی در آموزشوپرورش افزود: دیده میشود که انتخاب مدیران بر اساس شایستهسالاری صورت نگرفته و عوامل بیرونی در انتخاب آنان دخالت دارد و متأسفانه اینیک واقعیت در آموزشوپرورش است.
وی با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش باید از سیستم آموزشی و پرورشی خود مراقبت کند بیان کرد: تعلیم و تربیت موضوعی شوخیبردار نیست بنابراین بحث گرایشهای سیاسی نباید در حوزه آموزشوپرورش و انتخاب مدیران تأثیر بگذارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل مختلفی منجر شده تا در حوزه آموزشی، پرورشی و تربیتی موفق نباشیم، گفت: در مدارس، کارآموزشی و پرورشی بهصورت دقیق صورت نمیگیرد که خروجی آن موجب آسیبهایی میشود.
کوچکینژاد با تأکید بر اینکه مجلس در مسئله پیشآمده در بعضی مدارس، مستقیماً ورود خواهد کرد، تصریح کرد: در هفته آینده یقیناً مجلس برای بررسی ریشه این مسائل اقداماتی انجام خواهد داد تا اگر وزیر آموزشوپرورش منکر این موضوع شد یا آن را جوسازی علیه آموزشوپرورش دانست، مجلس مستقیماً برای بررسی این مسئله ورود کند.
انتهای پیام /فارس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰