کد خبر : 32274
تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

مجلس در تصویب لایحه بودجه ۹۸ برای کاهش بودجه دفاعی زیر بار نظر دولت نمی‌رود

مجلس در تصویب لایحه بودجه ۹۸ برای کاهش بودجه دفاعی زیر بار نظر دولت نمی‌رود

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نوع واکنش مجلس نسبت به احتمال کاهش بودجه حوزه دفاعی کشور گفت:‌‌ مجلس در تصویب لایحه بودجه ۹۸ برای کاهش بودجه دفاعی زیر بار نظر دولت نمی‌رود.

به گزارش گیلانستان، حسن خسته‌بند در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به اتفاقات و شرایط حساس و بسیار ویژه‌ای که در اطراف کشورمان در حال وقوع است تقویت بنیه دفاعی و افزایش اعتبارات این حوزه به عنوان یک اصل باید مدنظر قرار گیرد و مجلس نیز کاملاً به این امر اعتقاد دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد تشدید تحریم‌ها و اینکه آیا لایحه بودجه 98 متناسب با این شرایط تدوین شده است یا خیر گفت: قرار بود این ملاحظات در روند تدوین بودجه مورد توجه دولت قرار گیرد اما چون هنوز لایحه در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته فعلاً نمی‌توان در این مورد قضاوت کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس کاهش هزینه‌ها و اجرای سیاست انقباضی در بودجه 98 را مورد تأکید قرار داد و افزود: در مورد هزینه‌هایی مانند پرداخت حقوق و مزایای کارمندان نمی‌توان تغییری ایجاد کرد اما در مورد فروش نفت و صادرات باید حداکثر تلاش‌ها جهت تثبیت و تحقق درآمدها انجام شود.

خسته‌بند با بیان اینکه اظهارات چند روز گذشته رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مؤید عزم دولت جهت مقابله با شرایط سخت تحریم‌ها بود گفت: فارغ از این موضوع باید منتظر اتخاذ تصمیمات کمیسیون‌های تخصصی،‌ کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس در چند روز آینده درباره لایحه بودجه 98 باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در بودجه 98 وابستگی به فروش نفت وجود خواهد داشت اعلام کرد: بله قطعاً این وابستگی ادامه پیدا می‌کند به طوری‌که در سال‌ها و سنوات گذشته نیز بخش اعظمی از بودجه و اعتبارات کشور با وجود همه تأکیدات مقام معظم رهبری به فروش نفت خام تکیه داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تکیه زیاد به درآمدهای نفتی وضعیت کشورمان را در زمان تحریم‌ها بحرانی می‌کند تصریح کرد: تا زمانی که اهرم فشار در دست دشمن قرار دارد، فشارهای مضاعفی در حوزه‌های اقتصادی به کشور تحمیل می‌شود بنابراین باید برای تغییر این رویکرد فکری اساسی کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس استفاده از فرصت‌هایی که در خلال وضع تحریم‌های دشمن حادث شده است را متذکر شد و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور در همه حوزه‌ها کمک کند.

خسته‌بند در مورد رویکرد مجلس و احتمال کاهش اعتبارات بخش دفاعی کشور در لایحه بودجه سال آینده گفت: در اطراف ایران کانون‌های ناامنی و خطر به‌شدت گسترش پیدا کرده است علاوه بر این برخی دولت‌های مرتجع همسایه نیز به صورت جدی برای ناامن کردن شرایط داخلی کشورمان تلاش می‌کنند.

وی استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا و انگلیس در خاک کشورهای همسایه ایران برای ایجاد ناامنی در کشورمان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: ضعف بنیه دفاعی به دشمن جرأت تجاوز و دست درازی به خاک کشورمان را می‌دهد به‌همین علت باید به تقویت حوزه دفاعی توجه ویژه‌تری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با ضروری خواندن تخصیص اعتبارات لازم برای نهادهای دفاعی و امنیتی کشور عنوان کرد: در صورت کاهش بودجه این حوزه‌ها مجلس به‌هیچ عنوان زیر بار نظر دولت نمی‌رود و با تمام توان خود برای تقویت اعتبارات دفاعی کشور در لایحه بودجه سال آینده تلاش می‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا لایحه بودجه 98 بر اساس چالش‌های اقتصادی موجود تدوین شده است یا خیر گفت: از آن‌جا که هنوز لایحه بودجه را مورد بررسی قرار نداده‌ام نمی‌توانم صریح در این مورد صحبت کنم اما ظاهراً دولت برای این موضوع چاره‌اندیشی کرده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار