کد خبر : 70558
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400- 15: 17

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

مجلس در حوزه‌های اقتصادی قوانین اثربخشی را به تصویب رساند

مجلس در حوزه‌های اقتصادی قوانین اثربخشی را به تصویب رساند

فرخی میکال با بیان اینکه مجلس در حوزه‌های اقتصادی چند قانون اثربخش را در یکسال اخیر پایه‌گذاری گفت: قانون حمایت از معیشت مردم از جمله دغدغه‌های مجلس بود که نهایتا به ثمر نشست و دولت نیز در مسیر اجرای آن مصمم است.

به گزارش گیلانستان، «رسول فرخی میکال» با تاکید بر اینکه مجلس در حوزه‌های اقتصادی چند قانون اثربخش را در یکسال اخیر پایه‌گذاری کرد اظهار داشت: قانون تحویل قیر رایگان برای رفع مشکلات مناطق محروم و روستاها و قانون حمایت از معیشت مردم از جمله مواردی بود که مجلس نسبت به تدوین و تصویب آن‌ها اقدام کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان قانون حمایت از معیشت مردم را از جمله دغدغه‌های اصلی مجلس که نهایتا به ثمر نشست خواند و با بیان اینکه دولت سیزدهم نیز در مسیر اجرای این قانون مصمم است عنوان کرد: مجلس با توجه به شیوع کرونا و آسیب‌دیدن کسب و کارها اهدای کمک‌های معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را گام دیگر مجلس برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور دانست و ابراز داشت: قانون اصلاح دائمی سازمان مالیات بر ارزش افزوده و قانون مالیات بر خانه‌های خالی دو اقدام دیگر مجلس در بخش‌های مرتبط اقتصادی به شمار می‌آید.

فرخی میکال کاهش تبعیض را نگرش مجلس طبق بودجه سال ۱۴۰۰ خواند و اضافه کرد: مواردی که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی مفید واقع شود و آن عدم تعادل و شکاف بین درآمدهای مردم را مقداری حل کند رویکردی بود که مجلس در راستای تصویب طرح‌های اقتصادی مدنظر خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه سروسامان دادن به حقوق‌های نجومی و جلوگیری از آن همچنین افزایش حقوق کارکنان هم از دیگر مواردی که مجلس نسبت به آن ورود کرد بوده، است یادآور شد: اقداماتی که ما در این بخش انجام دادیم باعث شد مقداری از شکاف موجود بین حقوق و دستمزدها و درآمدها برداشته شود و کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس حمایت از تولید در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را از دیگر عناوینی که در یکسال اخیر در دستور کار مجلس قرار گرفت اعلام داشت و خاطرنشان کرد: انضباط مالی و حمایت از سلامت خانواده از دیگر سرفصل‌های مهمی بود که مجلس با توجه به شعارهای خود توانست در این فرصت کوتاه روی آن کار کند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار