کد خبر : 9393
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1395- 31: 16

مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در بیت آیت الله قربانی برگزار شد

مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در بیت آیت الله قربانی برگزار شد

مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) شب گذشته در شب شهادت بانوی دو عالم در بیت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلانستان ، مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) شب گذشته در شب شهادت بانوی دو عالم با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور گیلان در بیت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی در این مراسم اظهار داشت: خداوند این توسل را از این جمع، نماینده ولایت ولی فقیه در گیلان، امت و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و روح امام راحل(ره)  قبول فرمایند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه یکی از علمای بزرگ اهل سنت در کتابی به نام شرف النبوت نوشته پیغمبر حضرت زهرا(س) را زیاد می‌بوسید عنوان کرد: در این کتاب درباره اعتراض یکی همسران پیغمبر(ص) درباره زیاد بوسیدن آن حضرت روایاتی موجود است.

حجازی با اشاره به اینکه در این کتاب نام همسر پیامبر(ص) بیان نشده است افزود: در این کتاب پیامبر(ص) در پاسخ به اعتراض ایشان فرمودند وقتی به معراج رفتم جبرئیل دستم را گرفت و مرا وارد بهشت کرد و از خرمای بهشتی به من خوراند.

وی با اشاره به اینکه در روایات ما شیعیان آمده است که پیامبر(ص) سیبی را در معراج تناول کردند افزود:  در روایت ما و روایات اهل سنت موجود است که رسول خدا(ص) از طرف خداوند ماموریت پیدا کرد به مدت ۴۰۰ روز از خدیجه دوری کند و آن ۴۰ روز را روزه بگیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به اینکه پیامبر در منزل نبود که به خدیجه اعلام کند اظهار داشت: پیامبر(ص) دستور الهی را به خدیجه فرستاد و ۴۰ روز روزه گرفتند و به اصحاب خود می‌فرمودند در این روزها افرادی که تمایل دارند حضور یابند و از غذاهایی که در سفره افطار است میل کنند.

جبرئیل در روز چهلم به هنگام افطار ظرفی از غذا و مقداری آورد و گفت یا رسول الله این عذا مخصوص شماست و هیچکس از این افطاری نباید بخورد پیغمبر در ظرف خوشه انگور و خرما و آب بهشتی را میل کرد و بعد از آن قصد خواندن نمازی مستحبی فرمود.

حجازی خاطرنشان کرد: جبرئیل در این هنگام به رسول خدا(ص) وحی کرد  امشب نمازی مستحبی نمی‌خوانی، نزد خدیجه می‌روی و با او همبستر می‌شوی که خداوند می‌خواهد به تو هدیه‌ای عطا فرمایند.

وی با بیان تشریح روایات اهل تشیع درباره نور نطفه حضرت فاطمه(س) که خدیجه نیز او را احساس کرد اعلام کرداید پاک باشد تا فرزندی پاک بار آورد و  ما ۱۴ معصوم داریم که نه تنها گناه صغیره و کبیره بلکه ترک اولی نیز نمی‌کردند.

حجازی در بیان پاکی حضرت خدیجه(س) گفت: پیامبر بارها شاهد صحبت کردن خدیجه با فاطمه(س) در رحم خود بوده است و این دلیل پاکی خدیجه بوده و فرزندی که متولد می‌شود عطر پاک و بهشتی را دارد که پیامبر(ص) و بندگان پاک خدا آن عطر را احساس می‌کنند.

وی درباره عطر بهشت و عطر خدا نقل کرد: چوپانی از یمن به مدینه به قصد دیدن پیامبر می‌رود و پیامبر نبودند کنار درب پیامبر(ص) می‌نشیند چون فرصت زیادی نداشت می‌رود پیامبر بعد از بازگشت فرمود من بوی خدا را از یمن می‌شنوم و وقتی بوی بهشت از چوپانی به مشام پیامبر(ص) می رسید چه برسد به عطر فاطمه(س).

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به عطر خدایی و بهشتی و میوه‌های بهشتی خاطرنشان کرد: وقتی یکی از همسران پیامبر به گفته آن اهل سنت در سئوالی که مبنی بر بوسیدن و بوییدن زهرا(س) پرسید پیامبر(ص) فرمود از زهرا بوی بهشت به مشام می‌رسد.

حجازی تصریح کرد: در روایتی پیامبر(ص) می‌فرمایند انبیاء بوی بهشتی دارند و فرشتگان بوی گل سرخ می‌دهند و دخترم زهرا هم بوی انبیاء و هم بوی فرشتگان را می‌دهد و هر گاه پیامبر قصد زیارت انبیاء و ملاقات فرشتگان را داشت فاطمه(س) را می‌بوسید و می‌بویید.

وی با اشاره به اینکه عطر زهرا(س) در وجود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و امام زین العابدین(ع) و امام زمان(عج) وجود دارد اعلام کرد: در تربت شهدا بوی سیب می‌آید؛ وقتی برای زیارت امام حسین(ع) می‌روید در آغاز صبح بوی سیب را استشمام می‌کنید و آن عطر زهرا(س) است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه با بزرگواری فاطمه زهرا(س) آن سینه‌ای که او را رسول خدا(ص) می‌بوسید فشرده شد و امشب شب شهادت آن حضرت است و فردا کودکان پیامبر گریستند و وقتی به حضرت علی(ع) شنید ایشان بر روی زمین افتاد و بیهوش شد.

حجازی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به وصیت زهرا(س) عمل کردند و روانه قبرستان بقیع  برای دفن آن حضرت شدند افزود: از قطعه‌ای از خاک زمین صدایی بلند شد که بیا به سمت من و بعد از کندن ذره‌ای  از آن خاک قبری مهیا را یافتند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به تعبیر روایاتی که هنگام دفن حضرت زهرا(س) دو دست به مانند دستان پیامبر(ص) از میان قبر آشکار شد گفت: حضرت علی(ع) فرمودند من امانتی را به شما  با پهلویی شکسته و آسیب دیده تحویل دادم از ایشان بپرس که بعد از شهادت شما بر ما چه گذشت و بر سر ما چه آوردند و چه کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار