کد خبر : 36251
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

مجموعه اشعار خبرنگار خبرگزاری مهر در انزلی رونمایی شد

مجموعه اشعار خبرنگار خبرگزاری مهر در انزلی رونمایی شد

مجموعه اشعار خبرنگار خبرگزاری مهر با عنوان «مرزهای نیلوفری» در انزلی رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان شامگاه سه شنبه در مراسمی با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی از کتاب مرزهای نیلوفری نوشته رزا شکرگزار  رونمایی شد. این مراسم در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی برگزار شد.

حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در انزلی

فرماندار انزلی در این مراسم ضمن تبریک تولد کتابی دیگر در عرصه شعر و ادب و هنر، اظهار کرد: از حضور همه کسانی که احساس می‌کند قلمشان می‌تواند در عرصه هنر و فرهنگ ایران اسلامی تأثیر گذار باشد استقبال می‌کنیم.

اسماعیل حیدری آزاد افزود: قرار گرفتن در جمع شاعران احساسات آدمی را برانگیخته می‌کند تا جایی که انسان دوست دارد به نقطه‌ای که طبعش شکوفا شده بازگردد.

وی ادامه داد: سرودن شعر و شاعری نعمتی خدادادی و ذاتی است که شامل همگان نمی‌شود.

بی اشتهایی عاطفی در ادبیات امروز افزایش یافته است

در ادامه این مراسم پونه نکویی بانوی شاعر نام آوازه کشور و منتقد ادبی نیز با اشاره به اینکه متأسفانه مدت‌ها است با بی اشتهایی عاطفی در ادبیات روبرو هستیم، اظهار کرد: این روزها عواطف و احساسات در تولید آثار خیلی دخیل نیست.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز که عرصه تاخت و تاز فضای مجازی است در بسیاری از آثار انشای عاطفی وجود ندارد، افزود: افرادی که دست به قلم شده‌اند همواره در حال لعن و نفرین هستند که این امر سبب پیدایش کج سلیقگی در مخاطبان شده است.

نکویی با بیان اینکه تصویر سازی و شبیه سازی طبیعت در اشعار و آثار می‌تواند به خوش سلیقه شدن مخاطبان کمک کند، ادامه داد: شاعر مرزهای نیلوفری باید شکرگزار باشد چرا که هنر، فضیلتی در پوچی زندگی دنیوی است.

کلمات و واژه‌ها جادو می‌کنند

شاعر مرزهای نیلوفری که بخشی از اندوخته‌های خود را در قالب این کتاب عرضه کرده است، اظهار کرد: کلمات و واژه‌ها، جادوگر قهاری هستند و هرکدام یک بار معنایی و یک روحی دارند که آدمی با ورود به دنیای آن ساعت‌ها در بطن جمله‌ها گم می‌شود.

رزا شکرگزار درباره نحوه نگارش این اشعار تا رسیدن به مرحله چاپ ادامه داد: من همیشه عادت دارم آنچه که به ذهنم تراوش کرده را ضبط کنم و آن صداها را بارها گوش کنم.

وی افزود: من با همه کلمات و واژه‌های کتابم گاهی خندیدم و گاهی بغض کردم و آنجا است که می‌توان گفت کلمات روی من تأثیر می‌گذارد.

شکرگزار با اظهار تأسف از حال بد این روزهای تالاب انزلی، گفت: وضعیت تالاب سبب دل نگرانی دوستداران محیط زیست را فراهم کرده است. بندرانزلی با همین زیبایی‌ها و مواهب الهی شناخته شده اما امروز حال تالاب انزلی اصلاً خوب نیست.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار