کد خبر : 44870
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس:

مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شد

مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اخذ مجوز استخدام ۱۰ هزار نیرو توسط وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورت تحقق این امر وزارت بهداشت و درمان در سال آینده همچنان با مشکل کمبود نیرو در بخش‌های مختلف روبه‌رو است.

به گزارش گیلانستان منوچهر جمالی ، با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان مجوز استخدام 10 هزار نیرو را اخذ کرده است اظهار داشت: آزمون این افراد برگزار شده بنابراین با استخدام آن‌ها اندکی از مشکلات وزارت بهداشت و درمان در حوزه کمبود نیرو برطرف می‌شود اما همچنان در این بخش کمبود وجود دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استخدام و به‌‌کارگیری نیروهای جدید در سال آینده را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مشترک دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی در سال 99 زمینه و بسترهای لازم برای برطرف شدن مشکل کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان برطرف شود.

جمالی ساماندهی و به‌کارگیری نیروهای بومی و شهرستانی در مناطق و محل زندگی آنان را برای ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به بیماران مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: مقیم نبودن نیروها و پزشکان در محل خدمتشان، دوری راه و مسیر و انباشت مطالبات تمرکز و رغبت لازم برای کار در آنان را تا حدودی سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود پزشک و پرستار در شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده به چالشی برای وزارت بهداشت و درمان تبدیل شده است تصریح کرد: ارائه خدمات لازم در حوزه پزشکی و پرستاری و وجود امکانات بیمارستانی مورد نیاز، حق مردم است بنابراین انتظار داریم  دولت برای ارتقاء این بخش‌ها بیشتر تلاش کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی انباشت مطالبات بیمه‌ها و نگرانی ایجاد شده در آن‌ها از طرفی عدم دریافت مطالبات بیمه‌ای توسط بیمارستان‌ها را از مشکلات حال حاضر وزارت بهداشت و درمان خواند و گفت: موضوع کمبود امکانات و نیرو با توجه و عنایت بیشتر دولت به بخش بهداشت و درمان و با تخصیص اعتبارات لازم قابل برطرف شدن است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به مهم‌ترین موانع و مشکلات اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ عدم اجرای کامل قانون طرح تحول سلامت در کشور،‌ کمبود منابع و اعتبارات و عدم دسترسی برخی مناطق به زیرساخت‌هایی نظیر اینترنت از جمله چالش‌های اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

جمالی از تلاش مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان جهت چاره‌اندیشی و حل مشکلات اجرای طرح تحول سلامت سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ در شرایط حال حاضر تنها راه موجود برای برطرف کردن چالش‌های کنونی در حوزه بهداشت و درمان، صرفه‌جویی در منابع و مصارف و اجرای کامل و بدون نقص قانون طرح تحول سلامت در کشور است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار