کد خبر : 41708
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

مدیرکل میراث‌ فرهنگی‌ گیلان:

مجوز ساخت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان صادر شد

مجوز ساخت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان صادر شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان از صدور مجوز ساخت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی خبر داد و گفت‌:‌ تعداد واحدهای بوم‌گردی گیلان که موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری ۶ ماهه شده‌اند تا پایان سال به ۷۲ واحد می‌رسد.

به گزارش گیلانستان شهرود امیرانتخابی با بیان اینکه هم‌اینک تعداد 102 واحد بوم گردی با میزان اشتغال‌زایی 359 نفر در این استان در حال ساخت است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98 تعداد واحدهای بوم‌گردی که در گیلان موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری 6 ماهه شده‌اند به 72 واحد افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تعداد واحد‌های بوم‌گردی فعال استان را برشمرد و عنوان کرد: 32 واحد بوم‌گردی در روستاها با میزان اشتغال 143 نفر، موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری 6 ماهه از سوی معاونت گردشگری این اداره کل شده‌اند و در حال ارائه خدمات لازم به گردشگران و مسافران هستند.

امیرانتخابی در پاسخ به این پرسش که با تکمیل واحدهای بوم‌گردی در حال ساخت گیلان چه تعداد فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود تصریح کرد: با اتمام فرآیند اجرایی ساخت 102 واحد بوم‌گردی در گیلان با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای حدود 359 در استان فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی مجموع طرح‌های در حال اجرای استان گیلان در بخش تأسیسات گردشگری را 270 طرح و پروژه اعلام کرد و ابراز داشت: از میان این طرح‌ها حدود 200 پروژه در روستاهای استان در حال اجرا است که هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، بوم‌گردی و مجتمع‌های اقامتی پذیرایی از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان روند اجرای پروژه‌های عمرانی زیرساختی در روستاهای این استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: محوطه‌سازی فضاهای گردشگری، اجرای پروژه‌های راه‌سازی، تأمین روشنایی از سال 88 تاکنون با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در گیلان انجام شده است.

امیرانتخابی افزایش سالانه میزان مسافران و گردشگران ورودی به گیلان و لزوم رونق کسب و کار روستایی را به‌عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار داد و گفت: تسهیل در روند صدور موافقت‌نامه‌های اصولی احداث واحدهای بوم‌گردی از جمله اقداماتی است که برای نیل به اهداف یاد شده در دستور کار قرار دارد.

وی از امضاء یک تفاهم‌نامه‌ بین معاونت عمرانی استانداری گیلان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال 96 سخن گفت و اظهار داشت: پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌های واصله جهت احداث واحدهای بوم‌گردی در گیلان از مزایای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار