کد خبر : 268
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

محسن رضایی: تکنوکرات‌ها ۳۰ سال است که اقتصاد را معطل ارتباط با آمریکا نگه داشته‌اند

محسن رضایی: تکنوکرات‌ها ۳۰ سال است که اقتصاد را معطل ارتباط با آمریکا نگه داشته‌اند

کسانی که می‌گویند “آب خوردن ما هم به مذاکرات بند است و باید تحریم‌ها از بین برود” گفت: این‌گونه اظهارات آدرس غلط دادن به دشمن است و احتمالاً آقای روحانی اشتباهاً این حرف را زده و کسی که اشتباهاً حرف می‌زند باید آن را اصلاح کند

به گزارش درگیلان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش تخصصی ایران ــ فرصت‌ها، چالش‌ها و روندها که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به بخش تحریم‌ها در اقتصاد ایران اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی اثر تخریبی و اثر سازنده به اقتصاد ایران داشته است.

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، وی مسئله تحریم‌ها را یک جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: تحریم‌هایی که از سال ۹۱ به این سمت شده جزو شدیدترین تحریم‌ها بوده که از اول انقلاب علیه ایران صورت گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصل این تحریم‌ها در وزارت دارایی آمریکا تشکیل شده است. آنها با این کار این انتظار را داشتند که ایران را کمتر از یک سال از پای درخواهند آورد، یکی از مشکلات بزرگ که آنها را دچار ابهام کرده این است که چرا ایران هنوز فلج نشده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در آمریکا دو گروه وجود دارند که گروه اول همان جمهوری‌‌خواهان هستند و معتقدند که نباید عجله کرد، زیرا ایران از پای درخواهد آمد و می‌گویند: “نباید به آنها امتیازی بدهیم”. گروه دوم که دموکرات‌ها هستند می‌گویند نباید به ایران فرصت داد و اگر ایران از این فرصت عبور کند می‌تواند تهدیدات را به یک فرصت بدل کند. زیرا اگر اقتصادی مقاومتی در ایران اجرایی شود دیگر نمی‌توان آنها را از پای درآورد و این را تجربه جنگ ایران و عراق نشان داده است.

وی گفت: ما باید غنی‌سازی را داشته باشیم و ایران نیز باید پروتکل الحاقی را با شرط بپذیرد و در آن تأکید کند که هیچ غریبه‌ای حق ورود به مراکز نظامی ما را ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نقش اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید اقتصاد مقاومتی را با یک بسیج ملی اجرایی کرد و مطمئن باشید که بعد از ۶ ماه دیگر آمریکایی‌ها خودشان بر سر میز مذاکره با ایران می‌نشینند.

رضایی تصریح کرد: مذاکرات باید بخشی از برنامه اقتصادی جمهوری اسلامی باشد و نباید برنامه‌های اقتصادی را به روند مذکرات پیوند زد.

وی افزود: اگر در این روزهای پایانی مذاکره صورت بگیرد، چالش هسته‌ای ایران باقی خواهد ماند. ما ابتدا باید اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و سپس به‌دنبال مذاکره برویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اجرایی کردن اقتصاد مردمی در کشور گفت: باید با اجرای اقتصاد مردمی بوروکراسی اداری و اقتصاد را اصلاح کنیم ومعتقدم با این اصلاح خود به خود فساد از بین خواهد رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تکنوکرات‌ها ۳۰ سال است که اقتصاد را در تردید نگه داشته‌اند و می‌گویند که ارتباط با آمریکا باعث ورود سرمایه به ایران می‌شود و مشکلات را برطرف می‌کند.

رضایی به قدرت نظامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز برد موشک‌های ایرانی از برد ۲هزار کیلومتر فراتر رفته است و پهپادهای ایران از نقاطی تصویربرداری می‌کنند که هیچ راهداری امکان ردیابی آنها را ندارد.

وی افزود: باید خودباوری و اعتماد به نفس را در اقتصاد وارد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با یادآوری بیان کسانی که می‌گویند “آب خوردن ما هم به مذاکرات بند است و باید تحریم‌ها از بین برود” گفت: این‌گونه اظهارات آدرس غلط دادن به دشمن است و احتمالاً آقای روحانی اشتباهاً این حرف را زده و کسی که اشتباهاً حرف می‌زند باید آن را اصلاح کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار