کد خبر : 64588
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان:

محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر صادر می‌شود

محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر صادر می‌شود

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تولیدات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا گفت: محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

به گزارش گیلانستان، علی باستی با اشاره به اهمیت تولید با توجه به شعار سال‌های اخیر  درباره طرح جهش تولید دانش بنیان اظهار داشت: جهش تولید دانش بنیان یکی از طرح‌هایی است که کار کارشناسی خوب و زیادی بر روی آن انجام شده و برخی از پارک‌های علم و فناوری کشور نیز در بررسی و جامع بودن این طرح اهتمام داشتند.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان ابراز داشت: طرح جهش تولید دانش بنیان در حوزه‌های مختلف اعم از بیمه، مالیات، تأمین اجتماعی و حضور دانش بنیان‌ها در مناقصات، تدوین شده همچنین مشکلات و مسائلی که حوزه دانش بنیان با آن روبرو است در این طرح شناسایی شده است.

باستی با بیان اینکه طرح مذکور به‌دنبال ارزیابی موانع جهش تولید است تا شرایط بهتری برای زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در کشور مهیا شود تصریح کرد: طرح جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند با ممنوعیت واردات محصولات دانش بنیانی که در شرکت‌های فناور کشور تولید می‌شود اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور ارتقاء دهد.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: ملزم کردن سازمان‌های اجرایی برای تهیه اقلام مورد نیازشان از شرکت‌های دانش بنیان، کمک به اثر بخشی بیشتر پارک‌های علم و فناوری برای توسعه‌ زیر ساخت‌های مربوط به اقتصاد دانش بنیان، تسهیل قوانین مالیاتی و بیمه‌ای از جمله مواردی است که در این طرح به ارتقاء دانش بنیان کمک می‌کند.

باستی افزود: سال گذشته علاوه بر اینکه شرکت‌های فناور برای رفع مشکلات فناورانه صنایع استان گیلان و کشور گام برداشتند و به کسب و کارهای شرکت‌های بزرگتر کمک کردند اما با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از این شرکت‌ها توجه خود را به حوزه بهداشت و فناوری‌هایی که در راستای کنترل اپیدمی کرونا کمک کننده است معطوف کردند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال برخی از شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات شیمیایی و محلول‌های ضدعفونی کننده برای انسان و محیط در مقابله با ویروس کرونا فعالیت داشته و برخی دیگر بر روی تولید دستگاه‌هایی مانند تصفیه کننده هوا برای از بین بردن ویروس کرونا تمرکز داشتند که این دستگاه‌ها به کشورهای دیگر نیز صادر شد.

مدیرکل پارک علم و فناوری استان گیلان عنوان داشت: تولید دستگاه‌های اتوماتیک ماسک که به استان‌های دیگر نیز فروخته شد و تولید ونتیلاتور شخصی برای زمانی که ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها تکمیل می‌شود از جمله اقدامات شرکت های پارک علم و فناوری گیلان در ایام کرونا بوده است.

باستی بیان کرد: در این حوزه استارتاپ‌ها نیز فعال بودند و با ساخت market place به تداوم فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و عدم حضور مردم در سطح شهر برای قطع زنجیره کرونا کمک کرده‌اند همچنین برخی از استارتاپ در حوزه کمک به برقراری آموزش مجازی برای مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها فعال بوده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار