کد خبر : 63240
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان:

محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر صادر می‌شود

محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر صادر می‌شود

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان از تغییر خط تولید شرکت‌های فناور در دوران شیوع کرونا خبر داد و گفت: محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

به گزارش گیلانستان، علی باستی اظهار داشت: با شیوع کرونا شرکت‌های دانش بنیان و فناور گیلان در کوتاه‌ترین زمان خط تولید خود را به محصولات متناسب با شرایط مانند ماسک و مواد ضدعفونی و سایر موارد تغییر دادند.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال کمبود تخت‌های بیمارستانی در بستری بیماران کرونایی وجود داشت یکی از شرکت‌های دانش بنیان ونتیلاتور تک نفره‌ای را طراحی کرد که فرد می‌تواند در منزل به راحتی از آن استفاده کند.

باستی عنوان داشت: همچنین یکی از شرکت‌ها در رودسر دستگاه تصفیه‌کننده و ضدعفونی کننده هوا را طراحی کرده و ساخت که می‌تواند ویروس کرونا را در سطوح از بین ببرد که حتی در این حوزه صادرات نیز دارد.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت‌های فناوران در دوران شیوع کرونا خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های فناور نرم افزارهایی را طراحی کردند که دانش آموزان و دانشجویان بتوانند به راحتی از امکانت آموزش در منزل استفاده کنند.

باستی با بیان اینکه در این دوران سامانه«بیهین» برای ترغیب شهروندان در جهت خرید از منزل طراحی شد ابراز داشت: تعدادی از شرکت‌ها محصولاتی ارائه دادند که می‌تواند سامانه خرید را با حداقل هزینه اینترنتی در اختیار مغازه‌داران قرار دهد.

وی با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌های موجود در این حوزه کافی نیست خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های موجود و ممنوعیت برخی از خریدهای خارجی، استفاده دستگاه‌های سراسر کشور از ظرفیت‌های مجموعه دانش بنیان افزایش یافت.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان بیش‌از ۶۰۰ محصول را عرضه می‌کند عنوان داشت: نکته حائز اهمیت این است که سازمان‌های دولتی برای رفع نیازهای خود می‌توانند به پارک‌های علم و فناوری مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت با برگزاری نمایشگاه و راه‌اندازی فن بازار در حوزه آشنایی دستگاه‌ها با محصولات فناوران اقدام کردیم گفت: این پارک در شبکه‌ای از پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور قرار دارد و سازمان‌های‌ دولتی سراسر کشور می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از این شبکه دریافت کنند که باید در این زمینه نیز زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار