کد خبر : 24672
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1397- 02: 18

محصولات فناورانه طرح‌های اشتغالزایی استان گیلان صادر می‌شود

محصولات فناورانه طرح‌های اشتغالزایی استان گیلان صادر می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی فناورانه در استان گیلان نیازمند حمایت ویژه است گفت: محصولات فناورانه طرح‌های اشتغالزایی استان گیلان صادر می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مجید متقی‌طلب عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت با اشاره به اینکه افزایش میزان اشتغال پایدار در شهرستان رشت به طور جدی دنبال می‌شود اظهار داشت: تحقق رسالت افزایش ایجاد اشتغال در استان از سوی مسئولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه در طرح‌های اشتغالزایی شهرستان رشت باید به تمامی حوزه‌ها توجه ویژه داشت تصریح کرد: ۱۸ طرح اشتغالزایی حوزه فناوری تا‌کنون در سامانه پارک علم فناوری ثبت‌نام کرده و تمامی ممیزی‌های این طرح‌ها انجام شده است.

متقی‌طلب با تاکید بر اینکه محصول این طرح‌ها برای ورود به بازار آماده است بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب باید از تمامی طرح‌هایی که موجب ایجاد اشتغال‌ پایدار و توسعه اقتصادی می‌شود به طور ویژه حمایت کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه محصولات تولیدی طرح‌های اشتغالزایی فناوانه از سوی جوانان استان گیلان علاوه بر توسعه اقتصادی قابلیت صادرات را دارد گفت: برخی از محصولات طرح‌های فناورانه استان گیلان علاوه بر مصرف در داخل کشور به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تاکید بر اینکه باید از طرح‌های فناورانه جوانان در شهرستان و استان حمایت ویژه کرد اظهار داشت: برخی از طرح‌های فناورانه در استان گیلان نیازمند اعتبارات استانی و حمایت ویژه است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سهمیه اعتبارات طرح تکاپو  شهرستان رشت در زمینه اشتغال فراگیر ۲۲۲ میلیارد تومان است گفت: سهمیه اعتبارات اشتغال پایدار روستایی شهرستان رشت ۹۳ میلیارد تومان است.

علی لقمانی با اشاره به اینکه در خصوص این اعتبارات تاکنون ۴ کمیته فنی در شهرستان برگزار شده است خاطرنشان کرد: ۵۴ طرح اشتغالزایی شهرستان رشت با مبلغ ۴۲ میلیارد ۲۷۰ میلیون تومان تا‌کنون در این کمیته فنی مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه از ۵۴ طرح مذکور ۶ طرح با مبلغ ۱۰ میلیارد ۶۵ میلیون تومان مربوط به جهاد کشاورزی و ۴ طرح با مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان مربوط به میراث فرهنگی است افزود: ۲۰ طرح از تعداد طرح‌های نام‌برده با مبلغ ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۱۹ طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان ویژه حوزه شیلات در شهرستان رشت است تصریح کرد:  یک طرح با اعتبار ۲ میلیارد تومان از طرح‌های مذکور در شهرستان رشت ویژه وزارت نفت است.

لقمانی طرح‌های ویژه ورزش و جوانان را ۴ طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و با بیان اینکه مجموعه اعتبارات طرح‌های اشتغالزایی شهرستان رشت ۴۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان است گفت: از این تعداد ۴ طرح در کمیته فتی مصوب شده و ۳ طرح به بانک معرفی شده است.

وی حجم پرونده‌های ارجاع شده به کارگروه استانی را گسترده دانست و با بیان اینکه طرح‌ها نیازمند بررسی و تحقیق است و این امر عامل تصویب تعداد کم طرح‌ها از سوی کمیته فنی است گفت: حجم گسترده پرونده‌ها و عدم امکان ویرایش از سوی سامانه اشتغال به کمیته فنی از عوامل این امر است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار