کد خبر : 22131
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

محل وقوع تصادف سانچی پرخطرترین منطقه دریایی بود/ بازخوانی جعبه سیاه دو کشتی نیازمند پروسه یک‌ماهه است

محل وقوع تصادف سانچی پرخطرترین منطقه دریایی بود/ بازخوانی جعبه سیاه دو کشتی نیازمند پروسه یک‌ماهه است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محل وقوع تصادف کشتی سانچی را از پرخطرترین منطقه دریایی برشمرد و گفت: تمامی شواهد، اسناد و مدارک نشان می‌دهد که کشتی سانچی در مسیر کره جنوبی درحرکت بوده است.

به گزارش گیلانستان،حسن خسته بند  با اشاره به سانحه تصادف کشتی سانچی و کشته شدن 32 خدمه آن اظهار کرد: ضایعه درگذشت هم‌وطنانمان در سانحه کشتی سانچی همگان را متأثر کرد و علاوه بر ملت ایران مصیبتی سنگین برای ما و مردم بندرانزلی به شمار می‌رود.

 وی با تاکید بر اینکه کشتی سانچی در مسیر کره جنوبی درحرکت بود، افزود: تمامی شواهد، اسناد، مدارک و صاحب محموله نفتی نشان می‌دهد که کشتی سانچی در مسیر کره جنوبی درحرکت بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هزینه خرید نفت از سوی کره جنوبی به ایران پرداخت‌شده، افزود: افرادی که ادعا می‌کنند سانچی در مسیر کره شمالی درحرکت بوده و مورد اصابت موشک آمریکا قرارگرفته دلیلی بر بی‌اطلاعی آن‌ها است.

نماینده مردم انزلی در شورای اسلامی با اشاره به تائید همه رسانه‌های جهان مبنی بر اینکه نفت‌کش سانچی در مسیر کره جنوبی بوده و سانحه تصادف بر آن حادث‌شده، خاطرنشان کرد: تمام اتفاقاتی که در زمان وقوع حادثه رخ‌داده در جعبه سیاه کشتی محفوظ است اما شواهد نشان می‌دهد که نوک کشتی غله بر به بدنه کشتی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن مواد نفتی بوده برخورد کرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پروسه بازخوانی جعبه سیاه دو کشتی برای واکاوی حادثه حداقل یک ماه زمان نیاز دارد، تصریح کرد: گمانه‌زنی‌های غیر صحیح و غیراصولی که در رابطه با سانحه کشتی سانچی مطرح می‌شود غیرواقعی و غیرمنصفانه هست و همه باید منتظر بمانند تا گزارش بازخوانی جعبه سیاه منتشر شود.

خسته بند با اشاره به فاصله بیش از صد کیلومتری دو کشتی از یکدیگر گفت: طبق شواهد کارشناسی، منطقه وقوع حادثه جز پرخطرترین مناطق حوادث دریایی بوده و کشتی‌های زیادی از سایر کشورها از همان منطقه عبور می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید رویدادهایی که در زمان وقوع رقم خورده مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: در زمان وقع حادثه حتی کسانی که روی عرشه کشتی بودند و یا ناخدایی که کشتی را هدایت می‌کند نیز فرصت نداشته‌اند تا حتی کوچک‌ترین عکس‌العملی از خود نشان دهند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار