کد خبر : 87340
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401- 58: 18

محورهای مواصلاتی گیلان برفی و لغزنده است

محورهای مواصلاتی گیلان برفی و لغزنده است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در برخی از محورهای کوهستانی گیلان بارش برف به صورت شدید گزارش شده وهم اکنون ۱۳ محور مواصلاتی و ۳ محور در مرز استان‌های همجوار در استان سفیدپوش شده و لغزنده است.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی نیک‌فهم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون در محور بلوردکان به خصیب دشت ۵۰ سانتی‌متر، اسالم به خلخال ۴۵ سانتیمتر و پونل به خلخال ۳۰ و محور سیاهکل – دیلمان ۲۰ سانتیمتر برف بر زمین نشسته‌ است.

 

وی افزود: محورهای فومن _ ماسوله ۲۰ سانتیمتر، ماسال – گیلوان ۲۰، پره‌سر به قوشه لانه و کلیشم ۲۰سانتیمتر، محور بهارستان _ آقچای ۱۵، شوک _ ملکوت ۱۰، محور زیاز _ شوک ۱۰ سانتیمتر برف باریده‌ است.

 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در محور شفت به امامزاده هاشم و امامزاده اسحاق ۲۰ سانتیمتر، محور رودسر _ لات محله ۱۰ سانتی متر، رستم آباد _ حشمت آباد ۱۰ سانتی متر است.

 

وی درباره وضعیت محورهای کوهستانی و مرزهای با استان‌های همجوار با بیان اینکه گردنه الماس در محور اسالم به خلخال بارش شدید برف گزارش شده و ارتفاع برف نیز به ۴۵ سانتیمتر رسیده است، افزود: در گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل نیز تاکنون ۲۰ سامتیمتر برف باریده‌ ضمن اینکه در گردنه کوهین در محور رشت – قزوین نیز بارش خفیف برف همراه با کولاک گزارش شده‌است.

 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه جز محور پونل به خلخال که از قبل به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی بسته شده بود، سایر محورهای استان باز است، اظهار کرد: ترافیک در همه محورهای مواصلاتی گیلان در جریان است.

 

وی با تاکید بر اینکه رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند، افزود: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی گیلان و مسیرهای ارتباطی استان‌های همجوار است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و روند کاهش دما از امروز تا جمعه گفت: در این مدت دمای هوا به طور متوسط هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. بیشتر بخوانید: گیلان هشت تا ۱۲ درجه سردتر می‌شود

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار