کد خبر : 33053
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

مخالفت شدید مجلس با خصوصی شدن خدمات آموزشی در لایحه بودجه 98

مخالفت شدید مجلس با خصوصی شدن خدمات آموزشی در لایحه بودجه 98

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تعجب ازنظر دولت مبنی بر خرید خدمات آموزشی و سپردن آن به بخش خصوصی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بندهای مربوط به خدمات آموزشی و سپردن به بخش‌های خصوصی را رد کرده و مطمئناً مجلس دوسوم رأی را به این مسئله که خلاف قانون برنامه است، نخواهد داد.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی نژاد در رشت با اشاره به بحث پیشنهادی دولت مبنی بر طرح خرید خدمات آموزشی و سپردن آن به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت در رابطه با بحث آموزش‌وپرورش نگاه راهبردی و بر اساس قانون اساسی ندارد چراکه دولت برای کوچک کردن ۱۵ درصدی خود بر طبق قانون برنامه، به‌جای تمرکز به شرکت‌ها و ادارات خدماتی که اگر به بخش خصوصی واگذار شود یقیناً خدمات بهتری ارائه می‌دهند، روی آموزش‌وپرورش تمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه بحث خرید خدمات آموزش و سپردن آن به بخش خصوصی در هیچ جای دنیا دیده نشده و هیچ تفکر و اندیشه‌ای آن را پذیرا نیست تصریح کرد: کشورهای پیشرفته منابع خود را در راستای آموزش که پایه تحولات است، قرار می‌دهند، آنگاه در کشور ما رئیس دولت در زمان تحویل لایحه بودجه، از کوچک کردن دولت با خرید خدمات آموزشی و سپردن آن به بخش خصوصی سخن به میان می‌آورد!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تعجب ازنظر دولت مبنی بر خرید خدمات آموزشی و سپردن آن به بخش خصوصی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بندهای مربوط به خدمات آموزشی و سپردن به بخش‌های خصوصی را رد کرده و مطمئناً مجلس دوسوم رأی را به این مسئله که خلاف قانون برنامه است، نخواهد داد.

کوچکی‌نژاد نظر دولت مبنی بر سپردن آموزش به بخش خصوصی را یک حرکت بسیار تند عنوان کرد و افزود: دولت با تمرکز به این مسئله در جهت حذف بخش حاکمیتی آموزش‌وپرورش گام برداشته که با هیچ تفکر و اندیشه فرهنگی و دانشگاهی سازگار نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث خرید خدمات آموزشی و سپردن آن به بخش خصوصی به دنبال خصولتی کردن آموزش‌وپرورش هستند بیان کرد: ممکن است برخی‌ها با خصولتی کردن مدارس دولتی منفعتی داشته باشند که این منفعت، همان فسادی است که در بخش‌ها و شرکت‌هایی که نه خصوصی است و نه دولتی دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش به دلیل دور ماندن از فضای خصولتی و منفعت‌طلبانه برای افراد، یک حوزه پاک محسوب می‌شود گفت: با مطرح کردن این موضوع، زمینه آلوده شدن آموزش‌وپرورش نیز فراهم می‌شود که می‌توان گفت، متأسفانه در این طرح افرادی پشت قضیه هستند که منافع شخصی خود را در نظر گرفته تا منافع مالی خود را تأمین کنند.

 کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه برخی‌ها به دنبال منافع شخصی خود در راستای خصولتی کردن مدارس هستند افزود: متأسفانه این افراد در دولت نفوذ دارند البته من تعجب می‌کنم کسانی که خود قبلاً معلم بوده و امروز در دولت پست‌های بالایی دارند آن‌ها نیز از واقعیت‌های اجتماعی غافل شده و از این طرح حمایت می‌کنند لذا باید گفت این افراد یا واقعاً از قانون اطلاعی ندارند یا اینکه خود نیز دنبال منافع می‌گردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار