کد خبر : 3647
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اسفند 1394- 09: 23

مخالفت شهرداری آستانه‌اشرفیه با حضور شهدای گمنام!/مردم درانتظار اظهارنظر صریح امام‌جمعه و مسئولان

مخالفت شهرداری آستانه‌اشرفیه با حضور شهدای گمنام!/مردم درانتظار اظهارنظر صریح امام‌جمعه و مسئولان

مخالفت شورای اسلامی شهر و شهرداری دلایل مخالفت آن‌هاست که مخالفت آن‌ها با مکان مورد تأیید کمیته مفقودین شهدای گمنام باعث شد شهدا در خانه‌هایشان حضور پیدا نکنند و شاید دیگر شهرمان حضور شهید گمنام را به خود نبیند.

به گزارش درگیلان به نقل از آستان‌خبر، تشییع شهدای گمنام با توجه به میزان تأثیرگذاری آن‌ها در افزایش بار فرهنگی و مذهبی شهرستان آرزوی هر ایرانی و البته هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که میزان تأثیرگذاری شهدای گمنام حاضر در مناطق مختلف کشور بر عمران، آبادانی و افزایش برنامه‌های فرهنگی یکی از دلایل این ترغیب است ولی صرف‌نظر از این نگاه اینکه برای صاحبان اصلی این نظام و مملکت شرط و شروطی پیش آید همانند این است که میزبان را به خانه‌اش راه ندهید که این موضوع غیرقابل‌تحمل و گذشت است.

چندی پیش بنا بر رایزنی‌های صورت گرفته و با حضور سردار محمد باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرستان آستانه‌اشرفیه موافقت شد که با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته از مناطق مختلف ازجمله دانشگاه مهرآستان، دانشگاه آزاد، پارک ساحلی و چند نقطه دیگر شهر توسط وی، مکانی در پارک ساحلی مناسب محل تدفین شهدای گمنام تشخیص داده شد که با رایزنی و پافشاری تشییع و تدفین به سه شهید گمنام که متعلق به استان گیلان بودند افزایش و روز تشییع مقارن با روز شهید یعنی ۲۳ اسفند سال جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به تأیید رسید و از همان زمان صحبت‌های اولیه برای انجام امور موردنیاز آغاز شد.

در ادامه برای تأیید نهایی، پس از امضای تقاضانامه توسط فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه، نامه درخواستی برای سایر افراد حقوقی لیست تقاضا فرستاده شد که بنا بر گفته مسئولان دو تن از مسئولان ازجمله امام‌جمعه و رئیس شورای شهر به دلایل مختلف و شاید غیرمنطقی از امضای آن سر باز زدند که این مسئله با اعتراض تعدادی از اعضای شورای تأمین و رابطین شهرستانی مواجه شد و شهرداری و رئیس شورای اسلامی مکان‌های دیگری را برای تدفین شهدای گمنام معرفی کردند که هیچ‌یک از آن‌ها مورد تأیید کمیته جستجوی مفقودین شهدای گمنام قرار نگرفت.

نکته جالب در ارتباط با مخالفت شورای اسلامی شهر و شهرداری دلایل مخالفت آن‌هاست که با مواردی همچون ” جایگاه شهدا در این مکان زیر سؤال می‌رود، ما همین یکجا راداریم و شما می‌خواهید از ما بگیرید؟! اینجا امنیتی می‌شود؟! برای اینجا برنامه داریم ” مخالفتشان را اعلام کردند و مخالفت آن‌ها با مکان مورد تأیید کمیته مفقودین شهدای گمنام باعث شد که شهدا در خانه‌هایشان حضور پیدا نکنند و شاید دیگر شهرمان حضور شهید گمنام را به خود نبیند هرچند که شخص فرماندار و اعضای شورای تأمین تلاش بسیاری برای شنیدن پاسخی منطقی از سوی شورای شهر و شهرداری به‌منظور چرایی مناسب ندانستن این مکان انجام دادند که آن‌هم بی‌نتیجه ماند.

photo_2016-03-02_21-42-47

هرچند با توجه به نظر شورای تأمین و شخص فرماندار، امکان فراهم کردن تمهید مقدمات برای تشییع و تدفین شهدا در همین مکان مورد تأیید کمیته جستجوی مفقودین شهدای گمنام کشور وجود داشت ولی این اعضا برای حفظ جایگاه و شأنیت شهدا از تشییع آن در شهر با توجه به مخالفت شورای اسلامی شهر و شهرداری خودداری کردند.

لازم به ذکر است تعداد بسیاری از شهروندان به دنبال اعلام موضع امام‌جمعه شهرستان در این مورد با توجه به شائبه‌های پیش‌آمده مبنی بر مخالفت وی با حضور شهدا در شهرستان هستند که پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر آمادگی انعکاس نظر حجت‌الاسلام ساجدی را در این خصوص دارد هرچند که امروز در این زمینه پاسخی دریافت نکرد و ذکر این نکته نیز ضروری است که از این به بعد شهروندان در انتظار اجرای برنامه‌هایی هستند که شهردار و شورای شهر با وعده‌هایشان مانع حضور شهدا در این مکان شدند.

و جمله آخر شهدا شرمنده‌ایم که بجای حل مسئله صورت‌ مسئله را پاک‌کرده و شما را به خانه‌هایتان راه ندادیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار