کد خبر : 35136
تاریخ انتشار : جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

رئیس هیئت کشتی گیلان:

مخالف میزبانی جام جهانی کشتی هستم/ عدم کمک مسؤولان استانی به کشتی به دلیل زاویه سیاسی

مخالف میزبانی جام جهانی کشتی هستم/ عدم کمک مسؤولان استانی به کشتی به دلیل زاویه سیاسی

رئیس هیئت کشتی گیلان با اشاره به اینکه از عدم حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت در سالن مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی گلایه دارد گفت: با برگزاری جام جهانی کشتی در گیلان مخالف هستیم و نظرمان احداث خانه کشتی در استان است.

به گزارش گیلانستان نقی هدایتی با اشاره به عملکرد این هیئت در سال 97 اظهار کرد: یکی از اهدافمان در سال 97 حضور کشتی‌گیران گیلانی در تیم ملی بوده است که به آن دست پیداکرده و محمد نامجومطلق و مجتبی اصغری دوبنده تیم ملی کشتی آزاد را از آن خود کردند.

نایب‌قهرمانی یک گیلانی در جام جهانی کشتی

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با اشاره به میزبانی این استان در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان در دو رشته فرنگی و آزاد گفت: در رشته آزاد موفق به کسب مقام نشدیم ولی در کشتی فرنگی موفق به کسب دو نشان طلا و یک نشان برنز شده و دو کشتی‌گیرمان به عضویت تیم ملی درآمدند.

هدایتی با تأکید بر نایب‌قهرمانی اصغری به همراه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در جام جهانی روسیه خاطرنشان کرد: تیم ملی کشتی کشورمان برای رسیدن به فینال در مرحله گروهی با نتایج 9 بر یک، پنج بر پنج و هشت بر دو به ترتیب از سد تیم‌های مغولستان، آمریکا و گرجستان گذشته و راهی دیدار فینال شد، آزادکاران کشورمان در دیدار فینال با شکست مقابل میزبان مسابقات به مدال نقره بسنده کردند.

وی با بیان اینکه کسب مدال جهانی کشتی توسط یک گیلانی در سنگین‌وزن پس از سال‌ها رقم خورده است افزود: در بخش سبک‌وزن نیز محمد نامجومطلق عضویت تیم ملی درآمده و در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که به میزبانی مغولستان برگزار می‌شود با رقبای خود پیکار می‌کند، سهیل پرسته کشتی‌گیر گیلانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و سید محمد چوبچیان در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی امید حضور دارند و می‌توانند با تلاش و پشتکار دوبنده تیم ملی را از آن خود کنند.

هدایتی با بیان اینکه عضویت دو گیلانی در تیم ملی نوجوانان فرنگی کاری بزرگ در کشتی گیلان بوده خاطرنشان کرد: مهدی احدی در وزن منفی 45 کیلوگرم و فربد سیرتی در وزن منفی 55 کیلوگرم بااقتدار به مقام قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان دست یافتند و این دو قهرمانی در تاریخ کشتی گیلان پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است، در سال 98 تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در تمامی رده‌های پایه در هر دو بخش کشتی فرنگی و آزاد در تیم ملی نماینده داشتیم باشیم.

وی با اشاره به عملکرد مثبت هیئت کشتی در سال 97 اظهار کرد: 47 هیئت ورزشی در استان گیلان داریم و ویترین هر هیئتی بازیکنان ملی‌پوش است، حضور چهار کشتی‌گیر گیلانی در اردوی تیم‌های ملی کشورمان نشان از عملکرد رضایت‌بخش هیئت کشتی گیلان در سال 97 داشته و این عملکرد درخشان با تلاش مربیان گیلانی و دست‌اندرکاران هیئت کشتی استان به‌دست‌آمده است.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با بیان اینکه گیلان یک استان سیاسی است خاطرنشان کرد: در ورزش استان هرکسی بخواهد عملکرد مثبتی داشته باشد زیر پایش را خالی می‌کنند، به کسی اجازه نداده‌ایم با برخوردهای سیاسی مانع پیشرفت ورزش استان شود و در آینده نیز این اجازه را نخواهیم داد.

هدایتی با تأکید بر تلاش بیشتر هیئت کشتی در سال 98 افزود: یکی از مهم‌ترین اهدافمان در سال جدید کسب سهمیه‌های بیشتر در تیم‌های ملی کشتی کشورمان است، برای دستیابی به این مهم نیاز به امکانات سخت‌افزاری بیشتری در استان داشته و حمایت همه‌جانبه مسؤولان استان را می‌طلبد.

گیلان تنها استان فاقد خانه کشتی در سطح کشور

وی با بیان اینکه استان گیلان تنها استان فاقد خانه کشتی در کشور است تصریح کرد: برخی دوستان در تلاش برای برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در گیلان هستند، این در حالی است که استانمان فاقد امکانات سخت‌افزاری مناسب بوده و بین 31 استان کشور تنها استان فاقد خانه کشتی هستیم، عجیب است که وقتی امکانات سخت‌افزاری برای برگزاری چنین رویدادهای بزرگ و حتی اردوهای داخل استان را نداریم برخی اصرار به برگزاری جام جهانی داشته و می‌خواهند برای جام جهانی هزینه کنند.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با بیان اینکه منکر نقش تعیین‌کننده جام جهانی در پیشرفت کشتی نیست افزود: در هر شهر استان مازندران یک‌خانه کشتی وجود دارد ولی در گیلان حتی یک‌خانه کشتی نداریم، احداث خانه کشتی نقش به‌مراتب تعیین‌کننده‌تری نسبت به برگزاری جام جهانی کشتی در پیشرفت کشتی استانمان دارد.

مخالفت با برگزاری جام جهانی کشتی در گیلان

هدایتی با اشاره به اینکه مخالف برگزاری جام جهانی کشتی در گیلان است اظهار کرد: برای احداث خانه کشتی بارها با استاندار مکاتبه کرده‌ایم ولی هیچ‌یک از مکاتباتمان اثری نداشته و هیچ گامی در راستای احداث خانه کشتی برداشته نشد، با شهردار وقت رشت نیز مکاتبه کردیم که با جوابیه عجیبی روبه‌رو شدیم، جوابیه‌ای که علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن آن نداریم.

وی با بیان اینکه از آقایان مسؤول تقاضای زمین برای احداث خانه کشتی کرده‌ایم افزود: هر حرفی در طول دوران خدمتمان در هیئت کشتی زدیم به آن جامه عمل پوشاندیم، زمین در مسکن مهر و سازمان مسکن و شهرسازی به‌وفور یافت می‌شود و درصورتی‌که به هیئت کشتی زمین داده شود خانه کشتی را احداث می‌کنیم ولی به دلیل زاویه سیاسی که با مسؤولان استان داریم این زمین را در اختیارمان قرار نمی‌دهند و دوست ندارند کشتی استان پیشرفت کند.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با تأکید بر اینکه احداث خانه کشتی باقیات‌صالحات است خاطرنشان کرد: اگر خانه کشتی ساخته شود آن را به نام خودمان تمام نمی‌کنیم و به‌عنوان‌مثال می‌گوییم استاندار، فرماندار، مدیرکل ورزش و جوانان یا فلان نماینده این خانه را احداث کرده است.

هدایتی با اشاره به پنج هزار ورزشکار سازمان‌یافته در کشتی استان گفت: در تمامی شهرها و بخش‌های استان فعال هستیم و رئیس هیئت داریم، کشتی را به‌تمامی روستاها کشانده‌ایم، هندخاله، لوندویل، کفترود، دیلمان، شیخعلی کلایه لاهیجان، دستک آستانه و سایر نقاط دور و نزدیک استان دارای تشک کشتی هستند.

وی با بیان اینکه کشتی استان ازنظر فنی ارتقا پیداکرده خاطرنشان کرد: به جایگاهی که رسیده‌ایم قانع نبوده و تلاشمان رسیدن به سطحی است که استان مازندران در آن قرار دارد، تنه به تنه زدن استان مازندران در شرایطی که حتی یک‌خانه کشتی در استان وجود ندارد کمی سخت است و از مسؤولان می‌خواهیم به داد کشتی استان برسند.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان از راه‌اندازی لیگ کشتی استان در سال 98 خبر داد و افزود: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی ورزش استان، راه‌اندازی لیگ استانی در تمامی رشته‌ها است، هیئت کشتی در سال 98 در تمامی رده‌های سنی، لیگ کشتی را در سطح استان برگزار می‌کند.

هدایتی با گلایه از مسؤولان شهری و استانی خاطرنشان کرد: از مسؤولین شهر رشت به‌ویژه فرماندار شهرستان رشت گله‌مند هستم، نه‌تنها اعتباری برای دو میزبانی‌مان در مسابقات کشوری اختصاص ندادند حتی در سالن کشتی در طول برگزاری جام حضور پیدا نکردند، کشتی ورزش اول کشور است و علاوه بر فرماندار، استاندار گیلان نیز حاضر نشد در سالن مسابقات حضور پیدا کند.

وی با اشاره به حضور 600 کشتی‌گیر در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان در دو رشته آزاد و فرنگی تصریح کرد: این مسابقات به مدت چهار روز در گیلان برگزار شد و مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اختصاص بودجه مناسب و خوابگاه به برگزاری این رویداد بزرگ کمک شایانی کردند، هدفمان در سال 98 ادامه این میزبانی‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار