کد خبر : 7221
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395- 59: 11

مداحان از اشعار پرمحتوا و حاوی پیام‌های انقلابی استفاده کنند

مداحان از اشعار پرمحتوا و حاوی پیام‌های انقلابی استفاده کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مداحان در مراسمات از اشعار پرمحتوا که بیان کننده پیام‌های انقلابی، حماسی و معنوی است استفاده کنند.

به گزارش گیلانستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی در نکوداشت پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع) در فومن اظهار داشت: مداحان پیام و معنای اشعاری که در مراسمات می‌خوانند را بدانند و از خواندن شعرهایی که در شنونده بدبینی ایجاد می‌کند بپرهیزند.

وی با بیان اینکه نماز خواندن به تنهایی نشانه ایمان نیست و ایمانی که در آن بصیرت نباشد نمی‌تواند انسان را نجات دهد خطاب به مداحان گفت: اگر به این وادی ورود کرده‌اید قدر خود را بدانید زیرا هر کسی لایق مدح اهل بیت(ع) نیست.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان خطاب به کسانی که توفیق مدح اهل بیت(ع) را دارند اعلام کرد: ذاکران و مداحانی که وارد این دستگاه می‌شوند باید از خیلی خطاها، تخلفات و مسائل اخلاقی چشم پوشی کرده زیرا باعث نابودی خود می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکران در مراسمات ترحیم وقت بیشتری را صرف اهل بیت(ع)  بگذارند گفت: برخی از مجریان و مداحان، مراسمات را با شعر آغاز می‌کنند اما کاری که در آغاز با بسم الله الرحمن الرحیم شروع نشود در اول و آخر نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عادلی با اشاره به اینکه نباید جلساتمان را طولانی کنیم چون ظرفیت شنونده محدود است و باید در مراسمات برنامه مدون و مشخصی داشته باشیم افزود: برخی از مداحان دوست دارند با واقعه کربلا مردم را قصابی کنند اما آنچه دل مردم را می‌شکند اعلام واقعیاتی درباره واقعه کربلا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه آسیب‌هایی در مداحی‌هاست و باید مراقب آسیب‌ها وحاشیه‌ها باشیم گفت: دشمنان تمام تمرکز و چشم‌های خود رابه سوی ما نشانه گرفته‌اند تا ببینند شیعیان کجا اشتباه می‌کنند تا اهل بیت(ع) رابه این اشتباه وصل کنند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار