کد خبر : 3801
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

مداح گیلانی که در محضر مقام معظم رهبری شعر خوانی کرد + جزئیات

مداح گیلانی که در محضر مقام معظم رهبری شعر خوانی کرد + جزئیات

مداح گیلانی با بیان اینکه به مدد حضرت زهرا (س) ایستادم و اشعار را خواندم، گفت: من فقط به این قصد خواندم که لبخند رضایتی در کنج لبان مبارک حضرت آقا بنشانم که «آقاجان مسایلی که می فرمایید در استان ما هم در حال پیگیریست»

به گزارش درگیلان، محمد عباسپور در گفتگویی با اشاره به  حال و هوای دیدار مداحان اهل بیت(ع) با مقام معظم رهبری در سالروز میلاد با سعادت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: احسان کریمانه از طرف یک شخص کریم و بنده نواز در پیشگاه مقام معظم رهبری داشتم و لطافت نگاه و توجه خاص و بنده نوازی را در چشمان ایشان مشاهده می شد.

وی با بیان اینکه توجه ایشان به اشعار به این عرض ادب کمک می کرد به شاعر شعری که خواند اشاره کرد و گفت: این شعر برای خانم پور ملکی از اساتید حوزه علمیه است و مضمون آن به نفوذ و اقتدار ایران و امام اشاره می کند.

این مداح گیلانی ادامه داد: این شعر به نقش آفرینی سه نفر از مداحان اهل بیت(ع) در فضای مداحی کشور از جمله حاج منصور ارضی، حدادیان و مطیعی اشاره می کند.

وی افزود: در خدمت آقا از توانمندی های گیلان یاد شد، بیان کرد: در جمع مداحان در خدمت مقام معظم رهبری گفتیم که ما از آن خطه و استانی هستیم که حضرت عالی در همین حسینیه فرمودید که «اهل رشت یک روز زود تر از شهرهای دیگر در بحث مقابله با فتنه به میدان آمدند» و ما از شهر بصیرت هستیم.

این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: من این مطلب را به عمد گفتم زیرا در ایام عید که می شود بعضی ها برای خوش گذرانی و تفریح و عیاشی به سمت شهرما می آیند و خودشان هم واقف به این موضوع بودند که شهر رشت مرجع بصیرت در برابر فتنه بوده است .

عباسپور با بیان این نکته که مضامین شعری که انتخاب کردیم سعی کردیم متناسب با مضامین سخنرانی ها و صحبت های ایشان در چند سال اخیر باشد، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر روی بحث مضامین شعری خیلی حساس هستند و سعی کردیم شعری باشد که عزت مدارانه باشد.

وی با تاکید براینکه آقا خیلی پسندیدند و تشویق کردند و خودشان تاکید داشتند که باید مسایل روز کشور و جامعه و جهان در شعر بیاید و به ذکر مدافعان حرم به عنوان نکته ای خوب در شعر اشاره کردند، تصریح کرد: در جمع مداحان به این نکته هم اشاره شد که هر ساله از تمام استان ها و اقوام مانند خراسان رضوی، آذربایجان و مداحان ترک زبان می خوانند ولی نگاه به گیلان و رشت نمی شود.

عباسپور ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره نیز که آقایان باید این موضوع را پیگیری کنند.

این مداح گیلانی با بیان اینکه پروسه معرفی توانمندی های مداحان گیلان توسط ادارات ذیربط و مجموعه های مؤثر فرهنگی ضعیف است، گفت: ما مداحان خوبی در ماسال، رشت و شرق استان داریم که بسیار ولایی و با بصیرت هستند و از ما هم قشنگ تر می خوانند.

وی با تاکید براینکه خدا راشکر می کنم که این توفیق را به من داد و به مدد حضرت زهرا (س) ایستادم و اشعار را خواندم، تصریح کرد: من فقط به این قصد خواندم که لبخند رضایتی در کنج لبان مبارک حضرت آقا بنشانم که «آقاجان مسایلی که می فرمایید در استان ما هم در حال پیگیریست».

عباسپور با اشاره به این نکته که آقایان در استان به مسایل حاشیه ای می پردازند و به چیزی که باید اصل قرار بگیرد توجه نمی شود، اضافه کرد: این رفتار جفا در حق مداحان گیلانی است و لطف خدا بوده و تفضل پدرانه ای آقا به ما کردند.

این مداح گیلانی با اشاره به حال و هوای اجرای شعرخوانی اش، گفت: وقتی انسان در مقابل ایشان با آن هیبت و فضایی که دارند قرار می گیرد چهار ستون بدن آدم می لرزد.

وی ادامه داد: من مانده ام که چطور برخی ها خلاف منویات مقام معظم رهبری در بعضی جاها رفتار می کنند من نمی دانم برخی ها چطور مخالفت در امر ایشان می کنند و پشت گوش می اندازند و سهل انگاری می کنند.

متن اشعار خوانده شده توسط محمد عباسپور در دیدار رهبر انقلاب با مداحان در ادامه می آید؛ این اشعار سروده شاعره گیلانی خانم پورملکی می باشد.

به عالمی ندهم اقتدار ایران را

ولای فاطمه و اهل بیت و قرآن را

همه ز شاعر و ذاکر مدافعیم , وخدا

مدافعان حرم کرده نسل سلمان را

جهان ندیده نظیر انقلاب اسلامی

وَانقلاب خمینی امام دوران را

دچار لغزش تحریفها نخواهد شد

کسیکه خود بشناسد نفوذ شیطان را

شعار وحدت و اسلام ناب در هیئت

شکسته پشت همه دشمنان ایران را

خدا به نصرت منصور خود بیفزاید

میان کشتی هيئت گرفته سکّان را

فدای موضع حدادیان که شادان کرد

نوای یاد امامش دل شهیدان را

برای نسل جوان , با بصیرت افزایی

بروز کرده مطیعی زبان قرآن را

یقین مبارزه با صهیونیسم ایمان است

خدا بحضرت زهرا نگیرد ایمان را

میان حادثه فتنه گون , بمان محکم

که مقتدای تو خالی نکرده میدان را

در این مقاومت اقدام میکنیم و عمل

همیشه بادل و جان می بریم فرمان را

دو دفعه سال مزّین بروز مادر شد

خدا بحضرت زهرا سپرده ایران را

.

انتهای خبر/کاسپین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار