کد خبر : 22831
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396- 46: 0

مدارس تخصصی قرآن در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدارس تخصصی قرآن در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه از ظرفیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز باید به منظور ساخت مدرسه‌های قرآنی در استان گیلان بهره‌ برد گفت: مدارس تخصصی قرآن کریم در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در مسجد قدس با اشاره به گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی دروازه ورود دستاورهای علمی و تخصصی برای کشور بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه کوتاهی در بیان دستاورهای انقلاب به دور از انصاف است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف، علمی، نظامی، هسته‌ای، اقتصادی و فرهنگی برای کشور به ارمغان آورد.

علیزاده دانش‌آموزان را سرمایه‌های اثرگذار آینده عنوان کرد و گفت: افرادی که با بی‌اطلاعی نظام مقدس جمهوری را با رژیم فاسد پهلوی مقایسه می‌کنند ناآگاه و بی‌انصاف هستند زیرا نظام کنونی با رژیم سابق قابل قیاس نیست.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای را به کشور و جهان اسلام ارائه کرده است افزود: کسب رتبه‌های برتر ایران اسلامی در سطح جهان و در حوزه‌های علمی، دفاعی، ورزشی و هسته‌ای نشان از خدمات ارزنده انقلاب به کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه ایران اسلامی در تمامی حوزه‌های موجود در مقایسه با رژیم طاغوت پیشرفت چشمگیر داشته است افزود: در دوران طاغوت هیچ نشانی از فعالیت‌ها و مباحث قرآنی در جامعه وجود نداشت.

علیزاده یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را ترویج، تدوین و آموزش قرآن کریم در جامعه عنوان کرد و گفت: اصل و مبنای انقلاب اسلامی قرآن است و این انقلاب در مسیر قرآن و مفاهیم قرآنی حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به طور قطع دوست خوبی برای نسل جوان امروز نیست خاطرنشان کرد: محوریت تمامی اقدامات دستگاه‌ها و نهادها در ایران اسلامی مبنای قرآنی است و جریان اثرگذار قرآن کریم همواره خدمات ارزنده‌ای را برای جامعه به وجود می‌آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه تجلیل و تکریم از فعالان قرآنی در رژیم طاغوت هرگز صورت نمی‌گرفت و از دیدگاه حکومت فاسد پهلوی مفاهیم قرآنی هیچ جایگاهی در زندگی اجتماعی نداشت افزود: قرآن و مفاهیم دینی در سیستم آموزشی رژیم طاغوت تنها یک عنوان بود و جایگاهی نداشت.

علیزاده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قرآنی ایران اسلامی امروز بمب‌های معنویت هستند که آمریکا از آنها هراس دارد بیان کرد: برگزاری محافل و مسابقات گسترده قرآنی در جامعه امروز موجب افزایش توانمندی دینی و معنوی دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه مدیران و مسئولان استان گیلان و کشور به جایگاه قرآن کریمانه است و همواره در راستای ترویج مفاهیم قرآنی گام‌های مثبتی برداشته می‌شود گفت: انس با قرآن در دوره نوجوانی و جوانی زندگی سعادتمند را در جوانی به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه زندگی کریمانه و سعادتمند در گرو انس با قرآن است تصریح کرد: توسعه رقبات قرآنی در مناطق مختلف قرآن عاملی اثر‌گذار در ترویج و تبیین هر چه بهتر مفاهیم قرآنی در جامعه امروز است.

علیزاده خواستار تشکیل “انجمن‌ دانش‌آموزی یاوران وقف حوزه قرآنی” در آموزش و پرورش استان گیلان شد و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز به منظور ساخت مدرسه‌های قرآنی در استان گیلان بهره‌ برد.

وی با اشاره به اینکه امید است در آینده‌ای نزدیک استان گیلان دارای چند مدرسه تخصصی قرآن کریم شود تاکید کرد: تمامی اقدامات و امورات مدارس تخصصی قرآنی بر مبنای قرآن و مفاهیم قرآنی انجام می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار